Insomniac Games zarobiło 567 dolarów na Sunset Overdrive

Sunset Overdrive było jedyną grą studia Insomniac Games opracowaną dla konsoli Xbox One. Deweloper zbyt wiele na niej nie zarobił.

@ 19.12.2023, 18:30
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox one, xbox x/s

Insomniac Games zarobiło 567 dolarów na Sunset Overdrive

W 2014 roku na konsoli Xbox One zadebiutowało Sunset Overdrive, przygotowane przez studio Insomniac Games. Mimo że była to całkiem ciekawa nowa marka, nie odniosła ona zbyt dużego sukcesu, a w rezultacie deweloperzy zarobili na niej naprawdę niewiele... delikatnie pisząc.

Z dokumentów dotyczących Insomniac Games, które wyciekły niedawno do sieci, wynika, że Sunset Overdrive rozeszło się w nakładzie niespełna 2 mln egzemplarzy (dokładnie 1,9 mln) od jego premiery na Xboksie One w 2014 roku, a przed debiutem na PC w roku 2018.

Sunset Overdrive miało budżet na poziomie 42,6 mln egzemplarzy, a dzięki sprzedaży zarobiło 49,7 mln dolarów. Każde sprzedane pudełko zapewniało wydawcy przeciętnie 26 dolarów, ale Insomniac Games miało z tego ułamki centów. W rezultacie twórcy zdołali zarobić dokładnie 567 dolarów! Nie 567 tysięcy, ale równo 567 dolarów - słownie: pięćset sześćdziesiąt siedem dolarów.

Właścicielem Insomniac Games jest w tym momencie Sony i choć studio chętnie przygotowałoby kontynuację Sunset Overdrive, Japończycy nie są tym zainteresowani.


Sprawdź także:
Sunset Overdrive

Sunset Overdrive

Premiera: 28 października 2014
XBOX ONE, PC

Sunset Overdrive to produkcja łącząca w sobie elementy gry akcji, zręcznościówki oraz platformówki. Za jej wykonanie odpowiada studio Insomniac Games, znane do tej pory d...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbalic87   @   19:24, 19.12.2023
Ciekawe czy im starczy na waciki Szczęśliwy Dumny
1 kudosBarbarella.   @   19:46, 19.12.2023
Czyli to takie potwierdzenie faktu że najwięksi złodzieje kradną legalnie, zgodnie z prawem a zamiast gazrurki czy zręcznych paluszków używają prawników i sprytnie skonstruowanych umów. Poirytowany Mój przyjaciel Logan by powiedział "białe kołnierzyki". Zadziorny
0 kudosdabi132   @   21:49, 19.12.2023
Nie od dziś wiadomo, że studio które stworzy jakąś grę zarabia niewiele, no chyba że podpisze z wydawcą dobrą umowę. Wydawca zgarnia większość kasy, ale w przypadku gdy jakaś gra nie odniesie sukcesu, konsekwencje ponosi to studio, a nie moloch, który stoi za jego wydaniem mimo, że często narzuca twórcom jakieś rozwiązania czy mechaniki, albo mikropłatności.
0 kudosBarbarella.   @   22:21, 19.12.2023
Cytat: dabi132
często narzuca twórcom jakieś rozwiązania czy mechaniki, albo mikropłatności.

Oraz terminy które powodują że gra w dniu premiery jest niedorobiona. Poirytowany
0 kudosMicMus123456789   @   14:25, 20.12.2023
Wow, kwota robi wrażenie, ale w złym tego słowa znaczeniu. Choć z tego co pamiętam w okolicach premiery sama gra nie narobiła jakoś dużo szumu.
0 kudosmrPack   @   14:39, 20.12.2023
Ponoć Microsoft ma prawa do dwóch kolejnych części i dlc, więc to może tłumaczyć brak ruchów ze strony Sony Konsternacja
Dodaj Odpowiedź