Assassin's Creed: Mirage jest bardziej skupione i intymne
Assassin's Creed: Mirage to odpowiedź na zarzuty dotyczące większych, bardziej rozrośniętych odsłon cyklu.

Assassin's Creed: Mirage nie ma jeszcze daty premiery, ale wielu graczy z niecierpliwością czeka na debiut nowej odsłony popularnego cyklu. Wydawca zapowiedział, że będzie on powrotem do korzeni. Że mniej będzie elementów RPG, a więcej skradania się i wykonywania zadań. Projekt stanowić ma odpowiedź na zarzuty graczy, którzy zmęczeni są już tysiącami znaczników na mapie.
Co nieco na temat Assassin's Creed: Mirage powiedział Stéphane Boudon, rozmawiając z redakcją GamesRadar. W jego opinii projekt jest bardziej intymny i skupiony, bo deweloperzy chcieli dać graczom jakąś odmianę w stosunku do kilku ostatnich, niebywale rozbudowanych i rozrośniętych części z elementami RPG.
"Opracowanie Mirage to połączenie kilku ważnych opinii. Pierwsza to oczywiście ta od naszej społeczności: Origins, Odyssey oraz Valhalla to świetne gry, który zapowiadają epickie opowieści oraz mocne elementy fantasy. Ich rozmiar rozstał dopasowany do tych ambitnych celów i oferują one elementy RPG. Ale wśród naszych fanów zaczęliśmy słyszeć głosy zainteresowania bardziej skupioną opowieścią, przygotowaną na fundamencie pierwszych części Assassin's Creed. W bardziej intymnej skali. Uznaliśmy to za dobry pomysł i był to początek projektu".
Assassin's Creed: Mirage będzie mniejsze skalą, ale zaoferuje naprawdę rozbudowany gameplay. Boudon podkreślił tu znaczną wydajność konsol obecnej generacji. To właśnie dzięki niej zobaczymy więcej interakcji, nowe rozwiązania w mechanice rozgrywki, wypełnione detalami lokacje itd.
"Większa moc sprzętu oraz rozszerzona ekspertyza pozwala nam mieć bogatszą i mocniej upakowaną mapę w stosunku do pierwszych części AC, a to oznacza więcej możliwości prowadzenia rozgrywki, więcej interakcji pomiędzy systemami, więcej głębi. To także oznacza niewiarygodne oraz porywające detale, dzięki którym Bagdad jest jednym z bohaterów Mirage".
Assassin's Creed: Mirage opracowywane jest z myślą o komputerach oraz konsolach obecnej i poprzedniej generacji. Jego premiera powinna się odbyć w 2023 roku, choć na razie nie wiemy kiedy. Z rozmaitych plotek wynika, że może chodzić o sierpień.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler