Twórcy Fable komentują doniesienia na temat problemów w procesie dewelopingu
W sieci krążą różne informacje na temat nadchodzącego Fable. Deweloperzy postanowili zareagować na ostatnie plotki.
Jakiś czas temu Microsoft zapowiedział kolejną odsłonę serii Fable. Z dotychczasowych informacji wynika, że zajmuje się nią studio Playground Games, a zatem ekipa odpowiedzialna za wyśmienitą serię Forza Horizon. Nic więcej na temat gry niestety nie wiemy, przynajmniej jeśli chodzi o źródła oficjalne. Z nieoficjalnych wynika, że silnik graficzny projektu nie działa zbyt dobrze, a w rezultacie twórcy zostali zmuszeni do tego, by sporą część tytułu usunąć. Do plotek deweloperzy postanowili się wreszcie odnieść.
"Mechanika rozgrywki była niedopracowana, ekipa nie mogła sobie poradzić z wbudowaniem jej w silnik graficzny", twierdziły źródła Game on Daily. Jednym z największych problemów był podobno brak doświadczenia "w grach z otwartym światem oraz rozmaitymi mechanikami". Z tego względu do premiery pozostało podobno więcej czasu, niż moglibyśmy się tego spodziewać, ale jednocześnie "nie mamy się o co obawiać".
W odpowiedzi na powyższe, starszy producent, Amie Loake, postanowił napisać na Twitterze: "Chciałbym wyjaśnić coś na temat zmiany skali; to coś normalnego, koniecznego i zdrowego dla rozwoju gry. Mogę Was zapewnić, że każda gra AAA w jaką graliście przechodzi przez proces skalowania regularnie w trakcie dewelopingu".
"Mamy dzięki temu pewność, że ekipa jest skupiona wokół jednej jasnej wizji i mają czas na to, by ją wprowadzić w życie bez przepracowywania się. Gry, które nie są odpowiednio skalowane często mają opóźnienia oraz crunch, a zamierzamy obu tych zjawisk uniknąć".
Czekamy oczywiście na więcej informacji. Póki co nie spodziewajcie się Fable w najbliższych miesiącach, ani latach. Jak tylko pojawi się coś nowego, np. w trakcie Xbox and Bethesda Games Showcase, które zaplanowano na 12 czerwca, będziemy Was o tym informować. Fable powstaje z myślą o blaszakach oraz konsolach Xbox Series X|S.
It's intention is to make sure the team are focused under one clear vision and can get it made in the time they have without killing themselves. Games that haven't been scoped correctly often have delays and crunch, both we should be aiming to avoid whenever possible. 2/2
— Amie (@Mrs_Spuddles) June 1, 2022
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler