W God of War: Ragnarok walki będą bardziej zróżnicowane, a gracz będzie mógł lepiej wyrażać siebie

Twórcy God of War: Ragnarok chcą, aby wszystkie pojedynki były ciekawsze i bardziej porywające. Dlatego w nowych przygodach Kratosa walki będą wertykalne.

@ 13.09.2021, 16:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4, ps5

W God of War: Ragnarok walki będą bardziej zróżnicowane, a gracz będzie mógł lepiej wyrażać siebie

God of War: Ragnarok oficjalnie zaprezentowano pod koniec minionego tygodnia. Od tamtej pory regularnie napływają nowe informacje związane z grą, a tym razem mamy garść szczegółów dotyczących walki oraz przeciwników, z jakimi będziemy musieli się zmierzyć. Jak się okazuje, starcia będą znacznie bardziej wymagające niż te, których doświadczaliśmy w God of War z 2018 roku. Potwierdził to dyrektor kreatywny God of War: Ragnarok, Eric Williams.

Podstawą walk w God of War: Ragnarok ma być większe zróżnicowane. Williams podkreślił, że w trakcie opracowywania nowego przedsięwzięcia, deweloperzy wzorowali się między innymi na God of War 2 oraz God of War: Duch Sparty. W opinii deweloperów te właśnie gry oferowały największe zróżnicowanie.

"God of War 2 oraz Duch Sparty są prawdopodobnie moimi ulubionymi gramy, przy których pracowałem. Była metoda w obu tych grach, wykorzystanie bazy i powiedzenie 'Wiecie co, wejdźmy głębiej w to, co chcą gracze. Pójdźmy w różnorodność, nie róbmy czegoś więcej tylko dlatego, by było tego więcej'. Odpowiadała nam też struktura".

"Pierwszy raz jestem reżyserem i zamierzam skorzystać z dotychczasowych lekcji. Chcę wykorzystać to wszystko, aby to zrobić. Więc w Ragnarok spróbujemy to zrobić z Kratosem, chcemy dać graczom więcej możliwości wyrażania siebie samych".

Następnie Williams wyjaśnił, że te możliwości wyrażania siebie pochodzić będą z różnych źródeł. Może to być progresja oraz wyposażenie, a nie zawsze tylko umiejętności. W pojedynkach ma być też znacznie więcej Atreusa, syna Kratosa. Młodzieniec częściej walczy i stanowi część ciosów wyprowadzanych przez ojca. Większe możliwości ze strony protagonistów, automatycznie oznaczają też, że wrogowie będą trudniejsi do pokonania.

"Stwory muszą także mieć narzędzia, by stawić temu czoła, inaczej je po prostu zniszczysz. Więc przeciwnicy mają nowe rzeczy, o których musisz myśleć. 'O, muszę je złamać najpierw przy pomocy Atreusa, albo zrobić to dzięki Kratosowi'. Będzie więcej rozmów z przeciwnikami, posiadającymi te nowe narzędzia. Ale ponieważ masz te narzędzia, rozmowy też będą odmienne, możesz je kontrolować".

Następnie Williams zapytany został o to, jak Kratos w zwiastunie God of War: Ragnarok wykorzystuje Ostrza Chaosu, aby dostawać się do wyższych miejsc, przyciągać się do wrogów itd. Okazuje się, że deweloperzy chcieli, aby pojedynki były bardziej wertykalne.

"Nie chcemy zróżnicowania dla samego zróżnicowania. Wszystko ma sens. Kratos łapiący się krawędzi, a potem uderzający we wrogów, tego nie mogłeś zrobić w 2018 roku. Większość pojedynków była na jednym poziomie. Teraz jest wertykalność, ale to nie było tak, że powiedzieliśmy 'Niech skacze po ścianach bo tak'. Dodaliśmy to, bo mamy gameplay z tym związany, coś jakby starcia w stylu król wzgórza. Zmienia to sposób, w jaki gracze wyrażają się w bojach".

"Wrogowie także mogą to wykorzystać. Więc jeśli nie patrzysz uważnie, zrobią z tego użytek. Ponownie pomaga to w konwersacji, która ma miejsce w ramach walk".

Premierę God of War: Ragnarok zaplanowano na 2022 rok, a grać będziemy wówczas na PlayStation 4 oraz PlayStation 5. Niestety konkretnego terminu premiery na razie nie znamy.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?