Twórcy Ratchet & Clank: Rift Apart wychwalają pracę na PlayStation 5
Konsola oferuje niesamowite możliwości.
Ratchet & Clank: Rift Apart to pierwsza odsłona popularnej serii, przeznaczona dla konsoli PlayStation 5. Do jej debiutu dojdzie za kilka miesięcy, a deweloperzy już teraz podekscytowani są tym, co przekażą w ręce graczy. Twierdzą bowiem, że PS5 całkowicie odmienia sposób programowania i projektowania.
Najważniejszą zmianą w przypadku konsol next-genowych jest oczywiście znacznie wyższa wydajność, w stosunku do urządzeń poprzedniej generacji. Studio Insomniac Games zachwycone jest tym, co udało się osiągnąć jego deweloperom w przypadku Ratchet & Clank: Rift Apart. Możliwe się to stało dzięki SSD, dźwiękowi 3D, a także większej wydajności.
"Insomniac wyrwało się tak mocno spod kontroli, że niektórzy nasi projektanci są poszukiwani w kilku układach gwiezdnych. To był niesamowicie satysfakcjonujący proces uczenia się eliminowania przestarzałych praktyk, które trzeba było stosować ze względu na ograniczone czasy wczytywania", powiedział Marcus Smith, kreatywny dyrektor, w rozmowie z GamesRadar.
"Choć nowy sprzęt często zdaje się wnosić jedynie poprawę wizualną, praca z PS5 całkowicie odmieniła sposób pracy, od prawie natychmiastowego wczytywania poziomów, do dźwięku 3D, i tak, niesamowitego skoku oprawy wizualnej. To ekscytujące, kiedy myślimy, że jesteśmy w pierwszej fazie życia konsoli, a wszyscy dopiero drapią powierzchnię tego, co jest możliwe. Jestem podekscytowany wiedząc, że będzie tylko więcej szaleństwa".
Ratchet & Clank: Rift Apart zmierza wyłącznie do posiadaczy PlayStation 5. Tytuł nie ma na razie daty premiery, ale będziemy w niego grać w 2021 roku.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler