Demo technologiczne Unreal Engine 5 było tak wymagające, jak renderowanie Fortnite
Oznacza to, że narzędzie jest wyśmienicie zoptymalizowane.
Studio Epic Games chce, aby silnik Unreal Engine 5 zaoferował fotorealistyczną oprawę wizualną, a przy okazji nie był jakoś strasznie wymagający, jeśli chodzi o potrzebne na to nakłady pracy oraz moc obliczeniową. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, opublikowane jakiś czas temu demo technologiczne pochłonęło mniej więcej tyle zasobów GPU, co konsolowa wersja Fortnite.
Kwestię wymagań sprzętowych Unreal Engine 5 poruszył w wywiadzie dla PC Games N wiceprezydent działu inżynierii w studiu Epic Games, Nick Penwarden. Powiedział on, że czas, jaki poświęcono na renderowanie dema technologicznego, był mniej więcej taki sam, jak renderowanie Fortnite.
"Mogę powiedzieć, że czas potrzebny do tego, by GPU wyrenderowało geometrię w naszym demo jest podobny, jak budżet renderowania Fortnite w 60 klatkach na sekundę na konsolach".
Oznacza to mniej więcej tyle, że Unreal Engine 5 będzie narzędziem zarówno oszczędzającym czas twórców, jak i zasoby platformy, na której jest on wykorzystywany. Oczywiście wszystko to na razie tylko zapowiedzi, ale niebawem powinny zadebiutować pierwsze gry korzystające z narzędzia.
Jeśli nie mieliście jeszcze okazji, spójrzcie na demo technologiczne Unreal Engine 5, które trafiło do sieci jakiś czas temu. Pamiętajcie też, że Fortnite dostępne jest na PC (wymagania) oraz konsolach.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler