Baldur's Gate III może nie działać poprawnie na konsolach obecnej generacji
Chodzi o to, że sprzęt obecnej generacji ma zbyt niską wydajność.
Mniej więcej tydzień temu mieliśmy szansę uczestniczyć w specjalnej prezentacji gry Baldur's Gate III. Podczas imprezy deweloperzy udzielali też wywiadów, a w trakcie jednego z nich, producent wykonawczy projektu, David Walgrave, odpowiedział na pytanie dotyczące potencjalnej konwersji projektu.
Jak się okazuje, Baldur's Gate III może zadebiutować na konsolach, ale raczej na tych następnej generacji. Obecnie dostępne konsole, jak uważa Walgrave, są zbyt słabe, aby sprawnie obsługiwać silnik graficzny napędzający grę. Port dla nich nie byłby zatem dobrym pomysłem.
"Nie sądzę, by konsole bieżącej generacji mogły obsłużyć grę. W naszym silniku poczyniliśmy wiele zmian i nie sądzę, by był on w stanie działać na tych urządzeniach".
"Możliwe, że dałoby się to odpalić, ale musielibyśmy mocno przyciąć tekstury, a także inne elementy, więc nie wyglądałoby to tak dobrze".
Baldur's Gate III nie ma jeszcze daty premiery. Z tego, co ujawniono do tej pory, wiemy, że grać będziemy na pewno na PC, a jeszcze w tym roku projekt zadebiutuje we wczesnym dostępie Steam. Możliwe, że finalna wersja tytułu trafi do sprzedaży w roku 2021 i wtedy też zobaczymy port dla PlayStation 5 i Xboksa X.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler