Baldur's Gate III może nie działać poprawnie na konsolach obecnej generacji

Chodzi o to, że sprzęt obecnej generacji ma zbyt niską wydajność.

@ 28.02.2020, 16:26
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4, xbox one

Baldur's Gate III może nie działać poprawnie na konsolach obecnej generacji

Mniej więcej tydzień temu mieliśmy szansę uczestniczyć w specjalnej prezentacji gry Baldur's Gate III. Podczas imprezy deweloperzy udzielali też wywiadów, a w trakcie jednego z nich, producent wykonawczy projektu, David Walgrave, odpowiedział na pytanie dotyczące potencjalnej konwersji projektu.

Jak się okazuje, Baldur's Gate III może zadebiutować na konsolach, ale raczej na tych następnej generacji. Obecnie dostępne konsole, jak uważa Walgrave, są zbyt słabe, aby sprawnie obsługiwać silnik graficzny napędzający grę. Port dla nich nie byłby zatem dobrym pomysłem.

"Nie sądzę, by konsole bieżącej generacji mogły obsłużyć grę. W naszym silniku poczyniliśmy wiele zmian i nie sądzę, by był on w stanie działać na tych urządzeniach".

"Możliwe, że dałoby się to odpalić, ale musielibyśmy mocno przyciąć tekstury, a także inne elementy, więc nie wyglądałoby to tak dobrze".

Baldur's Gate III nie ma jeszcze daty premiery. Z tego, co ujawniono do tej pory, wiemy, że grać będziemy na pewno na PC, a jeszcze w tym roku projekt zadebiutuje we wczesnym dostępie Steam. Możliwe, że finalna wersja tytułu trafi do sprzedaży w roku 2021 i wtedy też zobaczymy port dla PlayStation 5 i Xboksa X.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosLucas-AT   @   18:26, 28.02.2020
Przecież takie Divinity 2 działa na Switchu. Dlaczego nie będą szczerzy i nie przyznają, że brakuje im po prostu zasobów, by pracować nad tyloma wersjami jednocześnie.
0 kudosfrycek88   @   17:11, 02.03.2020
Cytat: Lucas-AT
Przecież takie Divinity 2 działa na Switchu. Dlaczego nie będą szczerzy i nie przyznają, że brakuje im po prostu zasobów, by pracować nad tyloma wersjami jednocześnie.


Bo to by brzydko wyglądało.
0 kudosshuwar   @   07:28, 03.03.2020
No ej... to jakie to będzie miało wymagania? No ładnie to wygląda na screenach i gameplayu, ale bez przesady. Nie ma czasu na optymalizację?
0 kudosluki505   @   12:22, 03.03.2020
Cytat: shuwar
No ej... to jakie to będzie miało wymagania? No ładnie to wygląda na screenach i gameplayu, ale bez przesady. Nie ma czasu na optymalizację?

Larian pewnie przesadza, oni pewnie nie umieją optymalizować pod konsole i tyle pamiętaj że ich gry są robione stricte pod PC a nie pod multiplatforme Uśmiech . Wymagania pewnie będą takie jak ma Divinity OS 2. Ja w ogóle dziwie się jeśli ktoś naprawdę spodziewa się wzrostu wymagań jakiegoś kolosalnego w nowej generacji już obecna pokazała mały skok.