Amy Hennig - scenarzystka Uncharted - uważa, że gry fabularne powinny być krótsze
Tylko wtedy wydawcy będą w stanie na nich zarabiać.
W zeszłym tygodniu w Barcelonie zorganizowano specjalne wydarzenie growe, Gamelab. Pojawiła się na nim między innymi Amy Hennig, czyli osoba odpowiedzialna za wątek fabularny cyklu Uncharted, i opowiedziała co nieco na temat anulowanego projektu firmy Electronic Arts, przy którym pracowała.
Gra, o której mowa powstawała w nieistniejącym już studiu Visceral Games, a chodziło o projekt, którego akcja miała się toczyć w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Mimo że przedsięwzięcie brutalnie anulowano, Hennig nie ma za złe Electronic Arts. Wręcz przeciwnie, rozumie ona tok myślenia stojący za tą decyzją.
"Nie winię EA za tę decyzję, choć była dla mnie ciężka. Rozumiem wyzwanie", powiedziała Hennig. "Musimy spojrzeć na to z różnych perspektyw. Ja myślę, że chodzi o portfolio różnie wycenionych gier, które pozwoli nam przygotować coś więcej niż kolejne PUBG, Fortnite oraz klony Destiny".
Hennig następnie pochwaliła Sony za to, że nie chce się zamykać we wspomnianych trzech typach gier. Zamiast tego Japończycy bezustannie inwestują w ciekawe, napędzane fabułą projekty, choć są one ryzykowne.
"Niech Bóg błogosławi Sony za to, że wspiera tego typu gry, bo są przerażające do zrobienia. Są bardzo drogie i nie pasują do modelu, w którym jest ogromny otwarty świat albo godziny rozgrywki albo usługa na żywo, będąca obecnie na szczycie listy wszystkich wydawców".
Hennig wszystko rozumie, a jednocześnie ma rozwiązanie. Gry fabularne mogłyby być po prostu krótsze. Dzięki temu łatwiej byłoby je przygotować i byłyby znacznie tańsze.
"Mamy cyfrową dystrybucję. To powinno być możliwe. Nie powinniśmy być pomiędzy młotem, a kowadłem, próbując upychać coraz więcej zawartości, niszcząc przy okazji gry".
Grom fabularnym mogłaby też pomóc dystrybucja oparta na subskrypcjach, bardzo popularna w ostatnim czasie - tak przynajmniej uważa Hennig, która opuściła Electronic Arts w styczniu bieżącego roku, a obecnie, w swoim niezależnym studiu, tworzy gry eksperymentalne oraz dedykowane wirtualnej rzeczywistości.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler