Electronic Arts zamyka Visceral Games, twórców serii Dead Space
Twórcy cyklu Dead Space już nie przygotują żadnej kolejnej gry.
Już jakiś czas temu zapowiedziano, że studio Visceral Games - twórcy cyklu Dead Space - opracowuje grę akcji w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Co ciekawe, do ekipy dołączyła nawet Amy Hennig, jedna z kluczowych postaci dla serii Uncharted. Wczoraj świat obiegły wieści, że Visceral Games zostało zamknięte.
Electronic Arts ujawniło, że Visceral Games przestaje istnieć, a ponadto, że opracowywany przez nich projekt częściowo trafił do kosza. Elementy, które zdecydowano się zachować będą teraz modyfikowane, aby wpasować je w nową wizję tytułu.
Jak podkreśla wydawca, podczas powstawania tytułu gracze bezustannie "testowali założenia gry", a po tym, jak podzielili się oni sugestiami, zdecydowano się na stworzenie doświadczenia, do którego "gracze będą chcieli powracać i cieszyć się z niego przez dłuższy czas".
Co oznacza powyższe? Pierwotnie projekt Visceral Games miał być grą akcji przypominającą słynne Uncharted. Teraz wychodzi na to, że raczej dostaniemy coś dedykowanego rozgrywkom wieloosobowym, ewentualnie tytuł z otwartym światem. Szczegółów na ten temat niestety brak.
"Podczas procesu opracowywania gry testowaliśmy różne rozwiązania z graczami, słuchaliśmy ich opinii dotyczących tego w co i jak chcą grać, następnie badaliśmy fundamentalne zmiany na rynku", napisał w oświadczeniu jeden z szefów EA, Patrick Soderlund.
"Stało się dla nas jasne, że aby dostarczyć doświadczenie, jakiego chcą gracze oraz z jakim będą obcować długi czas, musimy zmienić projekt. Zachowamy niesamowitą oprawę oraz zgodność z uniwersum Gwiezdnych Wojen, a także skupimy się na wprowadzeniu historii Gwiezdnych Wojen w życie".
"Chcemy aby gra była szerszym doświadczeniem i oferowała większe zróżnicowanie dla graczy. Wykorzystamy możliwości silnika Frostbite i przebudujemy najważniejsze elementy gry, aby gracze otrzymali przygodę w uniwersum Gwiezdnych Wojen o większej głębi oraz bogactwie".
Jako że Visceral Games przestanie w rezultacie istnieć, proces tworzenia projektu przejmą ekipy wchodzące w skład EA Worldwide Studios, czyli kolektywu wszystkich firm deweloperskich, pracujących dla Electronic Arts.
Zmiany wpłyną oczywiście także na premierę gry. Pierwotnie miała ona nastąpić w 2019 roku, ale wszystko wskazuje na to, że termin jest już nierealny i zagramy najwcześniej w roku 2020.
Na chwilę obecną nie wiemy niestety co stanie się z Amy Hennig, która zajmowała się scenariuszem dla nowego przedsięwzięcia. Być może niebawem wszystko się wyklaruje.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler