Hideo Kojima chce aby kobiece wdzięki w grach były uzasadnione; wideo z wycieczki po nowym studiu
Ojciec serii Metal Gear wypowiedział się na temat prezentacji płci żeńskiej w jego przyszłych produkcjach.
Hideo Kojima udzielił wywiadu dla BBC News, w którym poruszono kwestię przedstawiania postaci kobiecych w grach komputerowych. Jak zaznaczył Japończyk, pragnie on zaprezentować inne podejście do wspomnianej kwestii, w stosunku do tego, jakie często pojawia się w licznych produkcjach z ostatnich lat. Oto fragment jego wypowiedzi:
"Tym, czego pragnę uniknąć jest podejście stosowane w wielu grach, czyli "duże piersi i brak uzasadnienia fabularnego". Jeśli będę wprowadzał postacie, które na pierwszy rzut oka będą tak wyglądać, przygotuję bogate zaplecze fabularne, wyjaśniające dlaczego tak jest".
Powyższe słowa to bez wątpienia bezpośrednie nawiązanie do postaci Quiet z ostatniego przedsięwzięcia Kojimy, a mianowicie Metal Gear Solid V: Phantom Pain. Towarzyszka głównego bohatera to seksowna i bardzo skąpo odziana niewiasta, co na długo przed premierą wzbudzało zaciekawienie nie tylko z powodu samego wyeksponowania jej wdzięków. Kojima zdołał zaserwować sensowne wyjaśnienie odnośnie wspomnianego sposobu ukazania bohaterki. Co więcej, jest ono całkiem zgrabnie wplecione w główne założenie opowiadanej historii.
Na koniec prezentujemy Wam materiał wideo, w którym Hideo Kojima oprowadza widzów po swoim nowym studiu, mieszczącym się w Tokyo.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler