Horizon: Zero Dawn nie działa w natywnym 4K

Sony opublikowało efektowny gameplay Horizon: Zero Dawn. Deweloperzy zdradzili też nieco szczegółów technicznych.

@ 08.09.2016, 10:05
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4

Horizon: Zero Dawn nie działa w natywnym 4K

Podczas wczorajszego PlayStation Meeting firma Sony zapowiedziała potężniejszą wersję konsoli PlayStation 4, czyli PlayStation 4 Pro. Oficjele korporacji nie omieszkali oczywiście zaprezentować kilku projektów, działających na zmodernizowanym sprzęcie, a jednym z najważniejszych zdaje się być Horizon: Zero Dawn.

Gameplay z najnowszego przedsięwzięcia studia Guerilla Games zobaczycie poniżej. Włączyć możecie go nie tylko w 1080p, ale także w 4K, aby podziwiać wszystkie opracowane przez deweloperów wspaniałości. Przygotowany przez nich silnik graficzny generuje naprawdę imponujące widoki, a zastosowanie wyższej rozdzielczości oraz technologii HDR dodatkowo poprawia jakość obrazu.

Niestety, jeśli chodzi o wspomnianą rozdzielczość, nie do końca mamy do czynienia z 4K. Jak stwierdził bowiem jeden z deweloperów, Jan-Bart Van Beek, pełniący rolę dyrektora artystycznego Horizon: Zero Dawn, mamy do czynienia z czymś "bardzo bliskim 4K", nie jest to jednak natywne 4K.

"To nie jest natywne 4K. Jest jednak tak blisko, że nie będziesz w stanie zauważyć różnicy gołym okiem", powiedział producent. Premiera Horizon: Zero Dawn zaplanowana została na 28 lutego 2017 roku, wyłącznie na PlayStation 4.


Sprawdź także:
Horizon: Zero Dawn

Horizon: Zero Dawn

Premiera: 28 lutego 2017
PS4, PC

Horizon: Zero Dawn to zupełnie nowa marka od studia Guerilla Games odpowiedzialnego za serię Killzone. Projekt został oficjalnie zapowiedziany podczas targów E3 2015, kie...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   10:18, 08.09.2016
Może i nie działa, ale i tak wygląda świetnie Szczęśliwy
1 kudosTheCerbis   @   11:38, 08.09.2016
Ważne żeby w 1080p działało płynnie, bo sama oprawa graficzna jest bardzo ładna.
0 kudosmrPack   @   11:58, 08.09.2016
Ślicznie to wygląda. Szkoda, że nie można porównać tego samego fragmentu z wersją uruchomioną na standardowym PS4.
0 kudosDirian   @   12:05, 08.09.2016
Cytat: mrPack
Szkoda, że nie można porównać tego samego fragmentu z wersją uruchomioną na standardowym PS4.

W zeszłym roku gdy widziałem grę w akcji na prezentacji to nie wyglądało to aż tak dobrze. Grafika była ładna, ale nie był to poziom jak tutaj na filmiku. No ale to było rok temu, więc od tego czasu mogło się sporo zmienić (oby, bo wtedy nawet na prezentacji gra... potrafiła się wyraźnie przyciąć).
0 kudosmrPack   @   12:22, 08.09.2016
Cytat: Dirian
W zeszłym roku gdy widziałem grę w akcji na prezentacji to nie wyglądało to aż tak dobrze. Grafika była ładna, ale nie był to poziom jak tutaj na filmiku. No ale to było rok temu, więc od tego czasu mogło się sporo zmienić (oby, bo wtedy nawet na prezentacji gra... potrafiła się wyraźnie przyciąć).
No na pewno nie będzie wyglądała tak jak tutaj. Mam jednak nadzieję, że do wersji na zwykłe PS4 się przyłożą i będzie działać w miarę dobrze.
0 kudosLucas-AT   @   12:48, 08.09.2016
Grafika grafika, ale ważniejsze jest by Guerilla nie zawiodła w kwestii fabuły, zadań i ogolnego gameplayu. To jest wieksze zmartwienie.

A ze deweloperzy beda skakac pomiedzy roznymi rozdzielczosciami (2k, 3k itd.) to zadne zaskoczenie. Lepiej postawić na 2k i większe detale niż na siłe pchac sie w 4K, ktore na dzien dzisiejszy i tak nikogo.
0 kudosFox46   @   14:07, 08.09.2016
Jak już jest podział to już jest źle, w Multiplatformowych grach może tak tego nie zauważymy, ale w tytułach na wyłączność różnice między PS4 a PS4 pro będą widoczne.
0 kudosDirian   @   14:15, 08.09.2016
Cytat: Lucas-AT
Lepiej postawić na 2k i większe detale niż na siłe pchac sie w 4K, ktore na dzien dzisiejszy i tak nikogo.

Podejrzewam, że jednak "kogoś". Na PC może nikogo, bo mało kto ma monitor 4K, ale telewizory 4K to już norma, nawet jeżeli do niczego się ich nie wykorzystuje (bo ani stacje nie nadają w 4K, ani filmów 4K praktycznie nie ma). Więc fajnie by pograć chociaż w tym 4K jak już się kupiło taki TV.
0 kudosFox46   @   14:38, 08.09.2016
Zwłaszcza nie należy tego brać pod pryzmat SWOJEGO KRAJU. A wiele osób tak robi, nas polaków ma się w DUPIE. BO może za 2 lata na dobre zagości u nas 4K

Ale takie UK i USA TV 4K to już w większości standard i to nie jest NIKOGO.
0 kudoskrzywy_banen   @   14:54, 08.09.2016
Ojej, czyli ps4 pro to tylko maszynka do sprzedawania telewizorów 4k? Cóż za szok.
0 kudosLucas-AT   @   15:01, 08.09.2016
Nawet w UK i USA na chwilę obecna liczba posiadaczy telewizorów 4K to mały procent w porównaniu do zwykłych 1080p. Owszem, cena jest już przystępna i sprzedaż rośnie, ale standardem w domach nie stanie się to szybko.



Obrazek


Lepiej by było postawić na 1080p/2k + ultra detale, aniżeli marnować moc na 4k na ustawieniach medium. Wolałbym zagrać w Watch Dogs w wersji z prezentacji na E3 2012, ale w 1080p, a nie w 4k w obecnym buildzie.

Między 1080p a 4k jest ogromny skok w potrzebie mocy - większy niż przy skoku z 480i na 720p i 720p na 1080p, dlatego obie firmy łapia się na to za szybko.
Dodaj Odpowiedź