FIFA 17 działać będzie na silniku Frostbite, a nie Ignite
Twórcy FIFA 17 zrezygnują ze swojego dotychczasowego silnika na rzecz Frostbite, opracowanego przez DICE.
Seria FIFA do tej pory korzystała z silnika graficznego Ignite, opracowanego przez EA Sports. W tegorocznej odsłonie z niego jednak zrezygnowano, na rzecz doskonalszego narzędzia, przygotowanego przez DICE silnika Frostbite. Wszystkie kolejne części kopanki Electronic Arts będą z niego korzystać.
Jak donosi Game Informer, wszystkie największe gry sportowe od EA korzystać będą od roku bieżącego z silnika Frostbite. Ignite, opracowany jeszcze za czasów PlayStation 3 oraz Xboksa 360, odchodzi na emeryturę. Pozostałe sportówki, te mniejsze, także przejdą na Frostbite tyle że w ciągu kolejnych lat.
Krok jest kluczowym momentem w historii całego Electronic Arts. Firma już dawno bowiem zapowiedziała, że chce aby wszystkie jej gry korzystały z jednej technologii. Dlatego przez lata inwestowano grube sumy pieniędzy we Frostbite. W rezultacie narzędzie jest na tyle rozbudowane i wielofunkcyjne, że można je stosować praktycznie w każdym gatunku.
Jedna technologia to łatwiejsza praca oraz niższe budżety produkcyjne. W rezultacie jest też szansa na ładniejsze, bardziej dopracowane gry, co na pewno ucieszy niejednego fana wirtualnej rozrywki.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler