FIFA 17 działać będzie na silniku Frostbite, a nie Ignite

Twórcy FIFA 17 zrezygnują ze swojego dotychczasowego silnika na rzecz Frostbite, opracowanego przez DICE.

@ 02.06.2016, 14:03
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

FIFA 17 działać będzie na silniku Frostbite, a nie Ignite

Seria FIFA do tej pory korzystała z silnika graficznego Ignite, opracowanego przez EA Sports. W tegorocznej odsłonie z niego jednak zrezygnowano, na rzecz doskonalszego narzędzia, przygotowanego przez DICE silnika Frostbite. Wszystkie kolejne części kopanki Electronic Arts będą z niego korzystać.

Jak donosi Game Informer, wszystkie największe gry sportowe od EA korzystać będą od roku bieżącego z silnika Frostbite. Ignite, opracowany jeszcze za czasów PlayStation 3 oraz Xboksa 360, odchodzi na emeryturę. Pozostałe sportówki, te mniejsze, także przejdą na Frostbite tyle że w ciągu kolejnych lat.

Krok jest kluczowym momentem w historii całego Electronic Arts. Firma już dawno bowiem zapowiedziała, że chce aby wszystkie jej gry korzystały z jednej technologii. Dlatego przez lata inwestowano grube sumy pieniędzy we Frostbite. W rezultacie narzędzie jest na tyle rozbudowane i wielofunkcyjne, że można je stosować praktycznie w każdym gatunku.

Jedna technologia to łatwiejsza praca oraz niższe budżety produkcyjne. W rezultacie jest też szansa na ładniejsze, bardziej dopracowane gry, co na pewno ucieszy niejednego fana wirtualnej rozrywki.


Sprawdź także:
FIFA 16

FIFA 16

Premiera: 22 września 2015
PC, PS3, PS4, XBOX 360, XBOX ONE

FIFA 16 to kolejna odsłona znanego na całym świecie cyklu symulatorów piłkarskich. Za jej opracowanie odpowiada ponownie studio EA Sports.Edycja 2016 doczekała się kilku ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosgeass   @   15:13, 02.06.2016
Ciekawe czy na wszystkie platformy, czy znowu będą wciskać żałosne bajeczki, że na PC nie da rady, bo nie ma takich komputerów co by to uciągnęły. A już roku później się okaże że nawet na kilkuletnim gracie chodzi.
0 kudosJackieR3   @   18:19, 02.06.2016
Były czasy gdy FIFA chodziła na wszystkim ,pewno i na kuchence mikrofalowej.Oczywiście wtedy do PS -a nie miała prawa startu.Teraz jest inaczej no ale coś za coś.
0 kudoslukas94mos   @   19:39, 02.06.2016
Ciekawe czy bramki będą eksplodować i takie tam Szczęśliwy
0 kudosMicMus123456789   @   21:31, 02.06.2016
To teraz po mocnym strzale w słupek ten się będzie wginać, a stroje piłkarzy po upadkach itd też będą ulegać zniszczeniu Szczęśliwy
0 kudosgeass   @   21:40, 02.06.2016
Cytat: MicMus123456789
To teraz po mocnym strzale w słupek ten się będzie wginać, a stroje piłkarzy po upadkach itd też będą ulegać zniszczeniu Szczęśliwy

Ta i pewnie będzie levolution, np. po zamachu terrorystycznym. A na serio to chyba EA pozazdrościło PESowi że oni robią na FoxEngine (MGSV) to Ci chcą na Battlefieldowym. Graficznie powinno być lepiej. Jest szansa że z fizyką też. Oby tylko nie było że na konsole na Frostbite, a PC standardowo po staremu jeszcze przez rok. No i żeby na PC optymalizacja była dobra. Już sobie wyobrażam jak będa wyglądały cząsteczki sprayu sędziego prykającego buty zawodników. Miodzio Szczęśliwy
1 kudosDirian   @   22:37, 02.06.2016
Biorąc pod uwagę to, że nawet DICE nie potrafi ogarnąć animacji w Frostbite, to nie wiem czy zmiana na ten silnik to aż tak dobre wieści.
Dodaj Odpowiedź