Shovel Knight – sprzedano 1,2 mln kopii

Yacht Club Games podzieliło się wynikami sprzedaży swojej dwuwymiarowej platformówki, Shovel Knight. Przygody rycerza wojującego łopatą rozeszły się w liczbie ponad miliona kopii.

@ 15.04.2016, 17:43
Łukasz "LuKaS77PL " Konieczny
pc, ps3, xbox 360, psv, ds3, wiiu, ps4, xbox one

Shovel Knight – sprzedano 1,2 mln kopii

Shovel Knight sprzedało się w liczbie 1.2 mln kopii. Według udostępnionych danych, większość, czyli 34% wspomnianego nakładu dotyczy komputerów PC, z 32-procentowym udziałem platformy STEAM. Porównywalną liczbą, pochwalić może się 3DS, na które trafiło 29% egzemplarzy gry. Cały rozkład sprzedaży tytułu możecie zobaczyć na wykresie zamieszczonym poniżej.

Shovel Knight to sympatyczna przygodówka 2D, w której wcielamy się w tytułowego rycerza, mającego za zadanie zgładzenie złej czarodziejki i uratowanie ukochanej. Podczas wyprawy, korzysta on z nietypowej broni, tzw. Shovel Blade, czyli legendarnej łopaty. W grze napotkamy dużą różnorodność przeciwników, unikalne lokacje oraz bossów. Całość została podana w oprawie nawiązującej do 8-bitowej estetyki. 

Mimo iż tytuł jest debiutanckim dziełem Yacht Club Games, twócy zadbali o ciekawe przedstawienie mechaniki. Można wchodzić w interakcję z otoczeniem i rozwiązywać zagadki. Co więcej, możemy grać w pojedynkę, bądź w ramach trybu współpracy do 4 graczy.


Sprawdź także:
Shovel Knight

Shovel Knight

Premiera: 26 czerwca 2014
PC, WIIU, DS3, PS3, PS4, PSV, XBOX ONE

Shovel Knight to klasyczna przygodowa gra akcji wykonana w ośmiobitowej stylistyce, powstała dzięki sfinansowaniu w serwisie Kickstarter. Za jej stworzenie odpowiada niez...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   00:35, 16.04.2016
I przez takie gówienka zamiast robić dobre gry jak poprzednich generacji, dostajemy setki indorów które sprzedają się lepiej niż gry AAA. Tylko z tych setek indorów ledwo garstka jest godna zagrania.
0 kudosUxon   @   09:46, 16.04.2016
@Fox46 Nikt nikogo nie zmusza do kupna, wybitne marketingowe cuda tutaj z pewnością nie działały, bo twórców na nie nie stać, więc gra po prostu sama się musi bronić. Może ludziom po prostu się ona podoba i jest dobra, dlatego tak się sprzedaje. Czy popularność "tanich" indyków przeszkadza molochom w wydawaniu maszynek do zarabiania? Nie wydaje mi się, ale jeśli tak jest, to już nie wina tych małych gier i studiów, lecz raczej nieudolność tych dużych. Nie sądzisz?
0 kudosguy_fawkes   @   09:33, 17.04.2016
Akurat Shovel Knight w pełni zasługuje na taką i większą sprzedaż. Na pozór to zwykła platformówka jakich wiele, ale wystarczy trochę o niej poczytać, by się dowiedzieć, że autor poświecił masę czasu i ma niemałe umiejętności, ponieważ stworzył grę, która równie dobrze działałaby na NES-ie. Wykorzystał chyba praktycznie wszystkie sztuczki, jakimi się posiłkowali najlepsi devowie tej konsoli.