Twórcy DriveClub nie mogli sprawdzić infrastruktury sieciowej przed premierą, twierdzi prezydent SCEA
DriveClub wciąż nie jest do końca sprawne i nadal występują w nim mniejsze i większe problemy sieciowe.
bigboy177 @ 18.11.2014, 12:35
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
ps4
DriveClub wciąż nie jest do końca sprawne i nadal występują w nim mniejsze i większe problemy sieciowe. Twórcy pracują nad ich załataniem, a prezydent SCEA czas ten postanowił wykorzystać na sprostowanie niektórych spraw i załagodzenie nerwowej atmosfery wokół premiery gry.
Shawn Layden, prezydent amerykańskiego oddziału Sony Computer Entertainment, rozmawiał ostatnio z ekipą portalu IGN. Podczas wywiadu wyjaśnił, że problematyczny start DriveClub jest wynikiem niemożności sprawdzenia infrastruktury sieciowej przed faktycznym debiutem gry. Twórcy nie mieli możliwości przeprowadzenia odpowiednio dużych testów i dlatego całość wypadła tak, jak wypadła.
"W procesie dewelopingu staramy się zrobić wszystko. W procesie dewelopingu staramy się przetestować każdą możliwość. Mamy ekipę [odpowiedzialną za jakość], mamy plan sprawdzania jakości. Robi się beta testy, próbuje się to sprawdzić" - wyjaśnia Layden.
"Ale teraz, w świecie internetowym, nie możesz efektywnie sprawdzić tego w domach albo w beta testach, co oznacza posiadanie 50, 100, 200 tysięcy graczy. Chłopaki w studio z tym walczą. Dzieją się rzeczy, których oni nie przewidzieli".
Wydaje mi się, że jednak jest to zdecydowanie możliwe. Wystarczyło przed premierą zrobić kilka dni otwartych beta testów i znalazłoby się te kilkadziesiąt, albo kilkaset tysięcy graczy. Wszystkie babole udałoby się wtedy wychwycić i załatać na czas. Sony jednak najpewniej cisnęło, aby gra jak najszybciej wylądowała w sklepach i stąd sytuacja, jaką obserwujemy obecnie.
"Oni (studio - dop.red.) starali się zrobić najlepszą, najnowszą, najwspanialszą rzecz, jaka przytrafiła się gatunkowi gier wyścigowych, ale odbiło im się to czkawką. Lubię jak ludzie ryzykują, jak mają ambicje, aby to robić. W ostrożnych zagrywkach nie ma zabawy".
Tłumaczenia, tłumaczeniami, bardziej mnie jednak ciekawi to, kiedy w sieci zadebiutuje darmowa wersja DriveClub, obiecana wszystkich abonentom PlayStation Plus.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler