E3 '14: GTA V na PC, PS4 i Xbox One to wyższa rozdzielczość, zwiększony poziom detali i ulepszony model zniszczeń

Długo czekaliśmy na zapowiedź Grand Theft Auto V na PC, PS4 i Xbox One i choć niektórzy zaczęli wątpić w debiut gry na blaszakach, to Rockstar finalnie nie zawiódł, potwierdzając port na inne platformy.

@ 10.06.2014, 18:43
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc

E3 '14: GTA V na PC, PS4 i Xbox One to wyższa rozdzielczość, zwiększony poziom detali i ulepszony model zniszczeń

Długo czekaliśmy na zapowiedź Grand Theft Auto V na PC, PS4 i Xbox One i choć niektórzy zaczęli wątpić w debiut gry na blaszakach, to Rockstar finalnie nie zawiódł, potwierdzając port na inne platformy. Jednocześnie poznaliśmy kilka szczegółów na temat usprawnień, jakich doczeka się gra.

"Grand Theft Auto V w pełni wykorzysta moc drzemiącą w komputerach PC i konsolach nowej generacji. Ulepszenia są znaczne i dotyczą wyższej rozdzielczości, poziomu detali, natężenia ruchu ulicznego, dłuższego dystansu renderowania obiektów, zmian w sztucznej inteligencji, nowej fauny, wyglądu wody oraz efektów pogodowych i modelu zniszczeń" - głosi informacja prasowa, podesłana przez Cenege, lokalnego wydawcę gry.

W ulepszonym Grand Theft Auto V nie zabraknie oczywiście modułu Online, który pojawi się wraz z całą, wydaną dotychczas zawartością, regularnie uzupełnianą przez Rockstar po premierze na PS3 i X360. Możemy spodziewać się więc wszystkich dostępnych wcześniej dodatków.

Warto przypomnieć, że tytuł zaoferuje możliwość zaimportowania postaci z trybu sieciowego, więc jeżeli posiadacie takową na PlayStation 3 / Xboksie 360, to będziecie mogli przerzucić ją do PC, PlayStation 4 lub Xboksa One. Co ciekawe, w wersji na PC dostępny będzie edytor wideo, pozwalający na tworzenie rozbudowanych materiałów prosto z gry.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   18:51, 10.06.2014
Ciekawe czym różnić się będzie wersja PCtowa od obecnej generacji Szczęśliwy. Chyba tylko tym że będzie można odpalić grę w wyższej rozdziałce niż 1080p + ten edytor.
0 kudosremik1976   @   18:53, 10.06.2014
Tego edytora zawsze zazdrościłem pecetom. Szkoda, że konsole nie mogą z niego korzystać. Smutny
0 kudoszbychu5511   @   19:18, 10.06.2014
"Grand Theft Auto V w pełni wykorzysta moc drzemiącą w komputerach PC." To znaczy że nieliczni zagrają na maksymalnych detalach ? oby nie.
0 kudossebogothic   @   19:25, 10.06.2014
Mi wystarczy, żeby na moim PC wyglądała tak jak na past-genach.
0 kudospiotrecki80   @   19:52, 10.06.2014
Super! Nie wiem, na ile mój komputer da rade, ale to chyba będzie pierwsza gra w którą nie zagram na ultra Dumny Na razie gram w Watch Dogs i gra sie naprawde fajnie. Coś jak GTA tylko doszły elementy skradankowe (jak ktoś lubi może zrobić rozpierduche po staremu) i mini zagadki logiczne. Brakuje jednak fabuły i klimatu rodem z GTA IV. Mam duże wymagania pod tym względem wobec V. Sie zobaczy niedługo Dumny
0 kudosJ3DAJ   @   20:23, 10.06.2014
Jedyny powód dla którego kupię wersję dla PS4 to brak cheaterów (bo multi to główny powód dla którego chcę nowej wersji). Trochę szkoda że na PC to taki standard, jak sobie przypomnę co robili z GTA IV na multi, to mi się odechciewa :/
0 kudosfrycek88   @   20:27, 10.06.2014
Cytat: sebogothic
Mi wystarczy, żeby na moim PC wyglądała tak jak na past-genach.


Dokładnie. Mi tam detale są nie potrzebne. Jak gra dobra to bez grafiki się obejdzie. Grunt by te wymagania nie były przesadzone i by słabsze sprzęty były w stanie grę uciągnąć.
0 kudosJ3DAJ   @   21:55, 10.06.2014
Cytat:
Grand Theft Auto V w pełni wykorzysta moc drzemiącą w komputerach PC i konsolach nowej generacji. Ulepszenia są znaczne i dotyczą wyższej rozdzielczości, poziomu detali, natężenia ruchu ulicznego, dłuższego dystansu renderowania obiektów, zmian w sztucznej inteligencji, nowej fauny, wyglądu wody oraz efektów pogodowych i modelu zniszczeń.
Opis z pod tego trailera umieszczonego przez cenege na YT. Więc to chyba jednak dotyczy również current-gen'ów. Puszcza oko

Nie wiem czy to MG zawiniło czy tak skopiowaliście od kogoś, ale nie ładnie tak manipulować Dumny
0 kudosLucas-AT   @   23:57, 10.06.2014
Cytat: J3DAJ
Nie wiem czy to MG zawiniło

To raczej logiczne, że usprawnienia dotyczą również nowych konsol, niemniej błąd leży po stronie firmy Cenega, która edytowała informację prasową. News poprawiony.

Cytat: remik1976
Tego edytora zawsze zazdrościłem pecetom. Szkoda, że konsole nie mogą z niego korzystać.

Można skorzystać z tego wbudowanego w PS4 i Xbox One, aczkolwiek nie jestem w stanie stwierdzić, jak wypadnie na tle tego specjalnie przygotowanego przez Rockstar.
0 kudosJ3DAJ   @   01:24, 11.06.2014
Cytat: Lucas-AT
To raczej logiczne, że usprawnienia dotyczą również nowych konsol, niemniej błąd leży po stronie firmy Cenega, która edytowała informację prasową. News poprawiony.
No niestety z poprzedniego tytułu i treści newsa już takie oczywiste nie było, wręcz przeciwnie. Niemniej jednak jeśli to nie wasza wina to zwracam honor.

Swoja drogą ciekawe ile osób pomieści sesja online, w nowej wersji GTAO. Nie mogę się doczekać nowych detali na ten temat, normalnie jak przed premierą całej gry. Szczęśliwy
0 kudosLucas-AT   @   02:04, 11.06.2014
Cytat: J3DAJ
Swoja drogą ciekawe ile osób w sesji online, pomieści nowa wersja GTAO

Całe GTA V zostało zaprojektowane tak, że 16 graczy z PS3 i X360 to najlepsza i optymalna liczba. Deathmatche toczą się w takich lokacjach, które idealnie mieszczą 16 graczy (np. deptak przy Del Pierro, więzienie, pole golfowe, teren ze złożami ropy, elektrownia czy studio filmowe) - więcej oznacza zwykłą masakrę. Owszem, można wypuścić 64 graczy na całe Downtown lub Vinewood, ale będzie to zwykła bieganina i wyżynka na zasadzie, kto pierwszy, ten lepszy.

Najlepiej mi się grało 4 vs. 4, bo wtedy trzeba dogłębnie poznać teren, obserwować każdy ruch z dachu budynku, zajmować strategiczne punkty i współdziałać z naszymi sprzymierzeńcami z drużyny. Wtedy właśnie widać, z jaką dbałością jest przygotowane otoczenie - palety z towarem, wraki samochodów, betonowe mury, drabinki na dach budynków, przystanki autobusowe, kontenery ze śmieciami - wszystko tu pełni swoją określoną funkcję. Gdy puścimy całą chmarę ludzi na ulice, ten czar pryśnie.

We wyścigach 16 graczy to już za dużo. W misjach co-op udział bierze głównie od 2 do 4 graczy. Jeśli w trybie Przechwytywania zwiększymy liczbę graczy do 32, niezbędne po prostu okaże się rozszerzenie lokacji. Problem w tym, że te istniejące idealnie pasują do 16 graczy np. osiedle domków w kształcie kwadratu, gdzie każda drużyna ma równe szanse dotarcia do przesyłki na samym jego środku.

32 lub 64 graczy pasowałoby do free-roamingu, ale z tym też trzeba uważać, bo większość ludzi lubi siedzieć w Los Santos, a nie chciałbym, aby co chwilę ktoś do mnie strzelał. Nawet po włączeniu trybu pasywnego nie ma gwarancji naszego bezpieczeństwa, bo w dalszym ciągu ktoś może zniszczyć nasz pojazd.

Więcej ludzi w multi =/= lepiej ;) Ale to Rockstar, zobaczymy jak sobie z tym poradzą.
0 kudosJ3DAJ   @   02:26, 11.06.2014
Cytat: Lucas-AT
32 lub 64 graczy pasowałoby do free-roamingu, ale z tym też trzeba uważać, bo większość ludzi lubi siedzieć w Los Santos, a nie chciałbym, aby co chwilę ktoś do mnie strzelał. Nawet po włączeniu trybu pasywnego nie ma gwarancji naszego bezpieczeństwa, bo w dalszym ciągu ktoś może zniszczyć nasz pojazd.

Więcej ludzi w multi =/= lepiej ;) Ale to Rockstar, zobaczymy jak sobie z tym poradzą.
Zależy jeszcze po której stronie stoisz, tych zabijanych czy tych co zabijają Diabelski pomysł

Mówiąc sesji online, miałem właśnie na myśli free-roam, reszty nie trzeba zmieniać zgadzam się. Moim zdaniem powinni też przerobić tryb pasywny bo faktycznie nie jest on do końca przemyślany. (Przykładowo całe sesje bez dmg między graczami?) Coś powinni z tym pokombinować. Tak czy siak, chciałbym zobaczyć 64 (lub więcej) graczy w jednej sesji mimo wszystko, a interakcja z nimi mnie nie przeraża, wręcz przeciwnie. Szczęśliwy
0 kudosMicMus123456789   @   13:38, 11.06.2014
Ciekawe czy multi na PC będzie działać równie sprawnie co na konsolach. Z tego co pamiętam czwórka miała z tym lekkie problemy.
0 kudoshwQ   @   14:04, 11.06.2014
Oby optymalizacja nie była zbliżona do WD. Co by szło w tą grę pograć na ULTRA bez SLI i 6 rdzeniowych procesorów :/ heh. Czekać nam zostaje, pewnie w niedalekiej przyszłości dowiemy się w co musi zostać wyposażony nasz blaszak by udźwignąć taką grę. Strach się bać...
Dodaj Odpowiedź