Co zmienił Ubisoft w Watch_Dogs dzięki opóźnieniu premiery gry

W sieci krążą teorie spiskowe, wedle których Ubisoft opóźnił datę premiery Watch_Dogs po to, aby zmienić rozgrywkę oraz szereg elementów, które po prostu nie działały tak, jak powinny.

@ 22.05.2014, 16:08
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, wiiu, ps4, xbox one

Co zmienił Ubisoft w Watch_Dogs dzięki opóźnieniu premiery gry

W sieci krążą teorie spiskowe, wedle których Ubisoft opóźnił datę premiery Watch_Dogs po to, aby zmienić rozgrywkę oraz szereg elementów, które po prostu nie działały tak, jak powinny. Jak jednak twierdzi dyrektor kreatywny, nic takiego nie miało miejsca.

Jonathan Morin, podczas rozmowy z ekipą MCV, powiedział, że dodatkowy czas posłużył głównie temu, aby usunąć drobne błędy i doszlifować doznania. Główne założenia tytułu działały jak należy i w żaden sposób nie zostały one zmodyfikowane.

"Nie opóźniliśmy gry, aby ją zmienić. Chcieliśmy po prostu dostarczyć doświadczenie, a nie jakąś fantazję. Zaczęliśmy czuć, że musimy iść na łatwiznę aby trafić na premierę, dlatego zdecydowaliśmy się na opóźnienie, abyśmy mogli wykorzystać nasz plan A, a nie plan B".

Aby nie być tym razem gołosłownym, Morin przytoczył nawet przykład tego, co uległo zmianie i w jaki sposób.

Co zmienił Ubisoft w Watch_Dogs dzięki opóźnieniu premiery gry
"Przykładem niech będzie system celowania. Zdaliśmy sobie sprawę, że czasem pojawiają się sytuacje, gdzie na ekranie widać kilka elementów do hackowania, blisko siebie, a wtedy system selekcji nie radził sobie zbyt dobrze" - wyjaśnia rozmówca.

"Zauważyliśmy też, że bardziej doświadczeni gracze robili sekwencje hackowania, które nie dawały wystarczająco satysfakcjonujących efektów. To nie były nowe rzeczy, ale systemy, które się ze sobą nie zazębiały zbyt dobrze w niektórych sytuacjach".

"Jako że chcieliśmy aby kreatywne granie było odpowiednio nagradzane, musieliśmy pchnąć grę i rozważyć sposób na to, jak naprawić jedne elementy, nie psując innych, dlatego nie od razu opublikowaliśmy nową datę".

Może wreszcie zakończy to wszelkie spekulacje. Myślę, że pomogą w tym pewnie recenzje, które ukażą się już 27 maja, czyli w dniu premiery gry. Naszego tekstu także wówczas się spodziewajcie.

Sprawdź także:
Watch_Dogs

Watch_Dogs

Premiera: 27 maja 2014
PS4, PC, PS3, XBOX 360, WIIU, XBOX ONE

Watch_Dogs to gra akcji opowiadająca o zinformatyzowanym świecie, w którym jeden człowiek, może kontrolować wszystko z wykorzystaniem wyłącznie swojego telefonu. Projekt ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   16:49, 22.05.2014
Wow super rozwiązania Szczęśliwy, szkoda jedynie że na X360 i PS3 gra wygląda strasznie biednie kosztem PS4 i XO.
GTA V przy tej grze to perełka, do teraz nie umiem się otrząsnąć jak Ubosoft zaniedbał Past-Geny. Bardzo się ciesze że mam coś takiego jak "Internet" i gry nie muszę kupować w ciemno. Prawdo podobnie kupno Watch Dogsa na X360 było by najgorsza decyzją w moim życiu.
0 kudosUxon   @   17:04, 22.05.2014
Skąd wiesz, że GTA 5 przy tej grze to perełka? Grałeś? Czy masz w domu kryształową kulę i ona Ci powiedziała? To, że Watch_Dogs wygląda gorzej od GTA to znaczy, że jest gorsze?
0 kudosFox46   @   19:26, 22.05.2014
Cytat: Uxon
Skąd wiesz, że GTA 5 przy tej grze to perełka?

Pod względem graficznym, widziałem grę jak i kilka screnów. Więc GTA V biję na głowę WD na X360 i PS3.
0 kudosUxon   @   19:41, 22.05.2014
Pod względem graficznym może i bije, ale czy to znaczy, że jest od razu w całokształcie lepsza od W_D? Nie wiem, może się mylę, ale sprawiasz wrażenie gościa, który ocenia gry jedynie przez pryzmat grafiki.
0 kudosremik1976   @   20:19, 22.05.2014
@Uxon powiedź mi na podstawie czego Ty oceniasz grę przed premierą zanim wydasz bezsensownie pieniądze? Na podstawie fabuły, której nie znasz czy na podstawie grafiki, którą widzisz? Ja oceniam na podstawie grafiki, bo tylko to prezentuje się przed premierą. Chyba masz w kolekcji wiele crapów, skoro oceniasz je dopiero po zakupie (ostatnie zdanie dotyczy innego posta o testowaniu gier na własnej skórze).
0 kudosFox46   @   20:27, 22.05.2014
Ogólnie podsumowując to ubisoft strzelił z liścia wszystkim posiadaczom X360 i PS3. Odwalili fuszerkę i tyle...

Ja też miałem z poczatku kupić Walfensteina nowego na PS3 ale byłem u kumpla widziałem że tam ciągle się tekstury doczytują, potem zobaczyłem pierwsze Let's Pleye na YT w 1080p z wersji X360 i widziałem że już tego problemu nie ma.

Kupiłem jest tak jak być powinno i jestem zadowolony z zakupu. W przypadku WD wątpię czy byłbym tak zadowolony....
0 kudosUxon   @   20:42, 22.05.2014
@remik Nigdy w życiu nie kupowałem i nie kupię gry ze względu na grafikę. Ładna grafika jest jak dobra okładka. Ale kupowanie pod tym kątem jest jak kupowanie książki przez internet. Też nie wiem do czego dana fabuła mnie doprowadzi, niemniej w nią inwestuję, a zaskoczy mnie albo pozytywnie albo nie, zobacz, że kupując książkę nie masz bladego pojęcia, czy zakończenie, czy sama historia Ci się spodoba. Strzelasz w ciemno, podobnie z grami. I liczę, że i W_D zaskoczy pozytywnie.
0 kudosremik1976   @   21:42, 22.05.2014
@Uxon ja też nie kupuję dla grafiki, ale niczego więcej nie ocenisz przed premierą. Tym bardziej jakbyś chciał złożyć pre-ordera. W tym przypadku grafika jednak miała być największym atutem, a wychodzi na to, że jest gorzej niż przeciętnie i z każdym dniem ta gra wygląda coraz gorzej. Nie zapominajmy też o tym, że to jest gra video i obraz odgrywa w niej bardzo dużą rolę i szczerze mówiąc jakbym tylko był głodny fabuły to bym sobie kupił książkę, a nie grę. Proporcje muszą być zachowane i fabuła powinna być na tym samym poziomie co grafika itd. Ta grafika nawet by tak nie drażniła, gdyby nie to, że wygląda gorzej niż w grach z przed kilku lat. Przynajmniej ta na Xbox 360. Ta konsola mimo, że stara to potrafi dużo więcej i nie wierzę, że się nie dało zrobić czegoś lepszego. Ten sandbox powinien wyglądać dużo lepiej niż GTA V, bo zapewne nie będzie takim obciążeniem dla konsoli jak sandboxy Rockstara. Trochę to wygląda jakby gra miała poważne problemy z optymalizacją i bardzo dużo rzeczy z niej usunięto.
0 kudosUxon   @   22:24, 22.05.2014
@remik To, że gra mogłaby wyglądać piękniej tego nie neguję, bo oczywiście mogłaby. Chodzi mi tylko, by oceniać całokształt, a nie jedynie wybuchy, strzelaniny i inne fajne wizualne zajawki, chwytające za serducho od samego początku obcowania z grą. Gra może być brzydka, biorąc pod uwagę dzisiejsze standardy, niemniej czy znaczy to, że jest słaba?? Pograjmy, spróbujmy ocenić własną miarą, wtedy podyskutujmy Uśmiech
0 kudosFestus_   @   23:00, 22.05.2014
A mnie interesuje zarys fabularny, temat gry i jej typ. Dalej klimat, grywalność - a to można spokojnie zaobserwować po przedpremierowych trailerach i gameplay'ach.
Powiedzieć, że przed premierą gry można zaobserwować i oceniać tylko grafikę, to tak, jakby się przyznać jawnie, że jest się ignorantem.
Oprawa audiowizualna jest ważna, przy czym dla mnie jednak bardziej "audio", niż "wizualna". To już kwestia indywidualna. Hehs, rym.
Może jestem zacofany pod tym względem, ale dla mnie Watch Dogs prezentuje się ładnie i nie mam żadnych obiekcji, co do jego wyglądu, o ile grab będzie dobrze zoptymalizowana i będzie działała płynnie.
Czekam z niecierpliwością, by przejąć kontrolę nad marnym Chicago!
Dodaj Odpowiedź