Watch_Dogs (PS4)

ObserwujMam (21)Gram (8)Ukończone (12)Kupię (6)

Watch_Dogs (PS4) - recenzja gry


@ 27.05.2014, 14:10
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Na pewno wielu z Was pamięta pierwszą prezentację gry Watch_Dogs. Było to jeszcze w 2012 roku, podczas targów E3.

Na pewno wielu z Was pamięta pierwszą prezentację gry Watch_Dogs. Było to jeszcze w 2012 roku, podczas targów E3. Ubisoft zaskoczył wszystkich, zapowiadając jeden z pierwszych projektów dla konsol następnej generacji. Grafika powalała na kolana, koncepcja również była niczego sobie, a brakowało jedynie daty premiery. Ta zaplanowana została na dzień 27 maja bieżącego roku, czyli dzisiaj. Czy po tych dwóch latach projekt nadal oczarowuje każdego, kto na niego spojrzy? Nie do końca, a dlaczego dowiecie się czytając dalej.


Świat w Watch_Dogs to przyszłość, która czeka najpewniej także nas. Społeczeństwo zostało całkowicie zdominowane przez elektronikę, a w rezultacie wszystko jest ze sobą połączone w jedną, ogromną sieć, nazwaną ctOS. Serwery ją obsługujące zbierają dane ze wszystkich kamer, sygnalizacji świetlnej, stacji nadawczych, bankomatów, a przede wszystkim telefonów komórkowych. Główny bohater gry, Aiden Pearce potrafi się do owej sieci podłączyć i wykorzystać ją do własnych, nie zawsze poprawnych moralnie, celów. Dzięki temu jest w stanie inwigilować każdego, pozyskując niezbędne mu informacje. Informacje, dzięki którym prowadzi pewne śledztwo.

Fabuła kręci się dookoła wydarzeń, które miały miejsce mniej więcej rok przed tym, jak gracz przejmuje kontrolę nad Aidenem. Doszło wówczas do tragicznego wypadku, w wyniku którego zginęła siostrzenica naszego protagonisty, a ten – jak na herosa przystało – obwinia siebie za całe zdarzenie. Siebie oraz ludzi, którzy go zdradzili. Oczywiście nie ujawnię nic więcej. Jedyne co musicie wiedzieć to, że scenariusz jest intrygujący i na przestrzeni kilkudziesięciu misji fabularnych zżyłem się dość mocno z moim wirtualnym alter ego. Pan Pearce na pewno nie jest najbardziej charyzmatyczną postacią od zarania gier wideo, ale nie jest też jakimś bezpłciowym kmiotkiem, o którym zapomnicie 10 minut po ukończeniu jego opowieści.

Zadania:Misje w grze realizować można na dwa sposoby, albo strzelając do wszystkich, albo skradając się i korzystając z otoczenia. Drugie rozwiązanie jest zdecydowanie bardziej atrakcyjne, acz wymagające precyzji i cierpliwości.
Jak wspomniałem, misji fabularnych jest kilkadziesiąt (przyznam, że dokładnie nie liczyłem), ale, ze względu na to, że akcja toczy się w otwartym świecie, twórcy musieli pomyśleć o sposobach wypełnienia znacznych połaci terenu. Teatrem naszych działań jest świetnie odwzorowane, amerykańskie miasto Chicago. Deweloper postarał się, aby osoby z nim obeznane bez problemu zauważyły co istotniejsze miejsca, a Ci, którzy wcześniej metropolii nie odwiedzali, aby mogli sobie zorganizować wirtualne tournee. Można je zrobić zarówno na piechotę, jak i z wykorzystaniem pociągów, samochodów, czy łodzi. Nie da się niestety latać. A jeśli chodzi o model prowadzenia samochodów, to wszystko zależy od auta. Niektóre jeżdżą całkiem fajnie, inne są przesadnie ciężkie, a jeszcze inne wręcz pływają po asfalcie. Osobiście nie narzekałem, na plus zaliczam też obecność widoku z wnętrza auta, zza kierownicy; oraz sporą liczbę dostępnych modeli.

Po odbyciu wspomnianej wycieczki, warto zaglądnąć na mapę i przyjrzeć się przygotowanym przez twórców aktywnościom. Na początku jest tego tyle, że dość łatwo dać się przytłoczyć. Prócz misji fabularnych jest bowiem kilka różnych kategorii zadań pobocznych, znajdźki, specjalne śledztwa, a nawet mini-gry, w których Aiden robi użytek z środków psychotropowych, celem przeniesienia się do wirtualnej rzeczywistości, we wnętrzu wirtualnej rzeczywistości, jakkolwiek dziwnie by to nie brzmiało.

Watch_Dogs (PS4)

Zadania poboczne podzielono na osobne podkategorie, są to m.in.: pościgi, przechwytywanie konwojów, uciekanie gliniarzom oraz zabawa w kuriera. Zleceń jest więcej, ale chciałbym też zostawić coś do odkrycia. Jeśli chodzi o te wymienione, to pościgi, jak sama nazwa wskazuje, ograniczają się do tego, aby schwytać określoną osobę. Gdy zdecydujemy się na przechwytywanie, na mapie pojawia się trasa konwoju, a naszym zadaniem jest jego powstrzymanie. W takiej sytuacji można poszukać mostu pod którym przejedzie konwój i zlikwidować kierowcę, korzystając ze snajperki. Ewentualnie podłożyć ładunki wybuchowe, a następnie zdetonować je w pobliżu celu. Sposobów na zlecenia jest oczywiście wiele, albowiem mamy do czynienia z rozgrywką typowo sandboxową. Dwa ostatnie zadania poboczne, o których napisałem powyżej raczej nie wymagają dodatkowego komentarza, słów kilka napiszę natomiast na temat samych gliniarzy.

Trzeba Wam wiedzieć, że stróże prawa w Watch_Dogs są dość surowi. Mając jeden lub dwa radiowozy na ogonie jest ich już dość trudno zgubić (przynajmniej na wyższym poziomie trudności, na którym grałem), a kiedy nad głową zaczyna latać helikopter i jeszcze w dodatku pojawiają się bardziej opancerzone pojazdy, robi się wyjątkowo trudno. Raz, że gliniarzy niełatwo zgubić. Trzeba zapomnieć o taktykach stosowanych np. w Grand Theft Auto. Dwa, że nawet po tym, jak znikniemy im z radaru, nadal jesteśmy śledzeni dzięki ctOS. Jeśli nie wykażemy się sprytem, to pościg po chwili jest wznawiamy i może nam się oberwać.


Screeny z Watch_Dogs (PS4)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosnovy13   @   18:58, 28.05.2014
No a apropos Wiedźmina 3 to jedna z niewielu gier na którą czekam od roku z niecierliwością. Po ukończeniu drugiej części (dopiero) wziąłem się za czytanie książek Wiedźmin i stwierdziłem że są bardzo fajne i oprócz tego że fabuła gry będzie na pewno fajna to produkcja naszych ziomali będzie zawierała coś innego, tak podejrzewam. Może będzie coś innowacyjnego lub rzadko spotykanego w innych grach.
0 kudosgorshot   @   18:59, 28.05.2014
Ja dużo już pograłem w WD i jestem z niego zadowolony . Fabuła bardzo dobra , ogólnie polecam . Daje 9/10 .
0 kudosFox46   @   21:50, 28.05.2014
Cytat: Uxon
Kurczę, Ty naprawdę masz kompleksy na punkcie tej grySzczęśliwy Bez obrazy Uśmiech


Raczej nie to są czyste fakty, miała wyjść nowa porywająca marka wyszła jedna wielka przereklamowana niedoróbka. Bo jakby nie patrzeć teraz co druga gra jest taka.
0 kudosnovy13   @   22:44, 28.05.2014
Dokładnie odczuwam ostatnio psucie marek gier, ostatnie 2 lata dużo sprawdzam gier bo jestem po wypadku i dochodzę do siebie głównie przed kompem i spodobały mi się gry głównie mniej znanych producentów bardziej niszowych lub z innych krajów
0 kudosFox46   @   23:46, 28.05.2014
Cytat: novy13
Dokładnie odczuwam ostatnio psucie marek gier, ostatnie 2 lata dużo sprawdzam gier bo jestem po wypadku i dochodzę do siebie głównie przed kompem i spodobały mi się gry głównie mniej znanych producentów bardziej niszowych lub z innych krajów


A co za tym idzie, niezależne produkcje w które pokłada się więcej nakładu pracy i czasu. Wypadają o niebo lepiej niż hucznie zapowiedziane produkcje, które są od największych gigantów jak Ubisoft,Electronic Arts, Activision itp:.
Finalnie takie gierki stają się wysoko budżetówkami czyli grami AAA które wypadają o niebo lepiej, wiesz co kupujesz, oraz co robi Developer, na co wydasz swoje pieniądze. A przykłady są bardzo proste np: Kingdom Come, Project Cars.....

Wyjątkami są jeszcze np: Rockstar Games, CDP, 2K Games,4A Games. Ale niestety takich firm jest coraz to mniej.
Na przestrzeni lat zepsuto wiele marek np: Dead Space, Assassin's Creed, Battlefield i kilka innych.
Takie są dzisiejsze realia. To jest niestety smutne bo marki które robiły kiedyś furorę i coś sobą reprezentowały teraz są po prostu papką reklamową zapewniającą nas że dostajemy super produkt, pełen nowości i innowacyjności . Finalnie jest zupełnie inaczej.....
0 kudosMroczny991   @   17:29, 29.05.2014
Gra jest całkiem fajna. Mogłaby być lepsza. Ale nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że była tworzona specjalnie na next geny. Tyle razy było już podkreślane, że było tworzone na poprzednią generację, a next geny trochę poprawione.
0 kudosPietek=)   @   22:07, 30.05.2014
Dzięki recenzji big'a wróciła mi ochota na Watch_Dogs. Nie obawiam się schematyczności gdy będę miał do czynienia z czymś nowym bo tak można nazwać rozgrywkę opisaną w recenzji.
Głośnie zapowiadany ale ostatecznie nie słaby tytuł więc nie ma co rozpaczać. Obyśmy ujrzeli prawdziwego next-geno'wego WD w przyszłości.
0 kudosPlayStation_PLaYeR   @   20:12, 02.06.2014
Watch_Dogs nie jest złą grą. Uśmiech Lecz dobrą, a nawet bardzo, która niekoniecznie musi już teraz znaleźć w domu na półce z grami, jednak warto dopisać tą grę do listy zakupów na przyszłość.
0 kudosJacen22   @   16:52, 03.06.2014
Ale miała być genialna. Według zapowiedzi. Na gram.pl 8/10. Sam myślałem że to będzie supermega gra, a wyszła średnio. :/
0 kudosUxon   @   20:58, 03.06.2014
8/10 to średnio? Raczej bardzo dobrze. Ubisoft jednak popełnił kilka błędów podczas promocji tej gry i przez to sami sobie zaszkodzili. Gdyby tak nie krzyczeli przed premierą, że to najlepsza gra świata itd, to co niektórzy krytykanci by z pewnością patrzyli na nią dziś inaczej, dużo bardziej przychylnie. I jeszcze ta wtopa z babolami mimo, że premiera była przesunięta o ponad rok. Dlatego teraz wielu narzeka i poniekąd to rozumiem, jednak ja po paru opiniach i recenzjach w miarę obiektywnych jestem przekonany, że będę się nią cieszył. I mam nadzieję, że i inni, mimo wszystko, się przekonają. Ale jak ktoś jest zaciekłym wrogiem i prowadzi odwieczną krucjatę przeciwko Ubisoft, jak Fox Puszcza oko , to żeby dostał arcydzieło arcydzieł i do tego helikopter w bonusie (prawdziwy), to nie będzie przekonany Uśmiech
0 kudosFox46   @   01:10, 04.06.2014
Cytat: Uxon
jak Fox Puszcza oko , to żeby dostał arcydzieło arcydzieł i do tego helikopter w bonusie (prawdziwy), to nie będzie przekonany Uśmiech


Z Arcydziełem można było się już pożegnać podczas targów E3 w 2012 roku. Pamiętam jak Revnar się wykłócał bo na nim to wrażenie zrobiło, a na mnie nie. Było widać skrypty przebieg misji liniowy itp: żadna rewelacja prócz grafiki, niestety biedny Revnar myślał że będziemy mieli możliwość wyboru rodem z Deus Exa: HR i wiele wiele innych rzeczy.
Dziś już nie można liczyć na dobre gry, ani już tym bardziej kierować się oceną recenzenta typowo zagranicznego. Bo swój zawsze będzie chwalił, my całe szczęście nie podchodzimy do recenzji "Oohhh i Aaahh".

Zwłaszcza że u nich to działa całkiem inaczej niż u nas, dlaczego większość tych serwisów które piszą bardziej surowe recki, nie dostają np: zaproszeń na zamknięte prezentację na których się dostaję...... Darmowe TABLETY(Nexus 7). Potem mamy oceny 9/10 9,5/10. Śmiało można było to potraktować jako czystą łapówkę, o czym pisano na nie jednym serwisie że Ubisoft przekroczył granicę dobrego smaku w Paryżu na pokazie WD, zresztą sam pokaz zszedł na o wiele dalszy plan.
A co ciekawe niektórzy z tych serwisów którym wręczano te tablety, po prostu odmawiała (bo uznała to za łapówkę, w zamian za przychylną recenzję )

A wiele było takich ocen 7/10 i 7,5/10, Ubisoft kiedyś był bardzo dobrą firmą gdy nie zaczynał hurtowo wydawać Assassins Creeda i teraz zacznie robić to samo z Watch Dogsem, jak w 2015 roku dostaniemy WD2 to nie ma co liczyć ze będzie to bardzo dobra gra. Wolę gry w które pokłada się więcej pasji i patrzy się w stronę graczy niż w stronę $$$$. Bo niestety Ubisoft taki się właśnie stał, woli wydać kilka średniaków które zrobią wrażenie na młodszym graczu, a które oleje starszy gracz (Za wyjątkiem UXOna Szczęśliwy "żart") i coś tam zarobi co da w sumie jakaś tam sumkę kasy.
Niż zrobić jeden bardzo dopracowany produkt który sprzeda się lepiej niż 4 inne gry razem wzięte + jeszcze je przebiję dwukrotnie. Taki przykład daję np: Rockstar

Jeżeli komuś to odpowiada, to tylko krzyżyk na drogę i nie zazdroszczę. Nie moja kasa, ale takie osobniki przyczyniają się właśnie do wydawania coraz to większych Bubli a nie gier.

A jeszcze żeby było śmieszniej Ubisoft śmieje się za plecami takich ludzi i mówi "Oni myślą że wydaliśmy Next-gena" a potem by się jeszcze bardziej ośmieszyć wygadują idiotyzmy publicznie o ich nowym "Next-genowym Doświadczeniu ".
Ale jak to się mówi (nie obrażając tu nikogo) "Jeden debil, nie zrozumie drugiego debila"
0 kudosJacen22   @   07:10, 04.06.2014
Uxon nie mówię że średnia jest ocena ale niewłaściwa. Recenzja na MiastoGier jest jak najbardziej w porządku i to z nią się zgadzam.
0 kudosUxon   @   10:07, 04.06.2014
@Fox No tak, tylko nie wiedzieć czemu czepiasz się najbardziej akurat Ubisoft, jakbyś miał do nich jakiś uraz osobisty Puszcza oko Poza tym nazywać Assassin's Creed i W_D bublami, to jednak nadużycie. To może nie epokowe arcydzieła, ale jednak dość solidne gry. A po drugie, nie powiedziałbym, że starsi gracze olewają Ubi, skąd Ty w ogóle wziąłeś taką teorię Uśmiech
0 kudosFox46   @   12:52, 04.06.2014
Ano kiedyś ich broniłem z Assassynem i nawet kupowałem każdego jednego, gdy kiedyś inni pisali że wychodzi jak COD to po prostu się śmiałem. Dopiero po Assassyns Creed 3 przejrzało się pewne fakty i mity na temat tej odsłony, doszło się do wniosku że Ubisoft stał się kolejną firmą która zaczęła odcinać kupony.

I z każdym kolejnym AC, jak i samymi jakże mądrymi wypowiedziami twórców faktycznie stali się bardzo podobni do Activision którego zresztą tez nie lubię, podobnie jak Electronic Arts.

Te firmy mają po prostu graczy za ..... IDIOTÓW. A ja jednym z nich nie chce być.

Wolę wesprzeć o wiele ambitniejszych developerów niż kogoś kto kieruje się "Odcinaniem kuponów" + kieruje się "Trzeba kuć żelazo póki gorące" i właśnie z fazy tworzenia gier tym samym przeszli w fazę produkcji. Tytuły które nic nowego i sensownego nie wnoszą, fabuła jest nijaka a sama marka żeruję na sukcesie poprzedniej odsłony.

A co za tym idzie olali dosłownie inne marki, chociażby Prince of Persia.

Cytat: Jacen22
Uxon nie mówię że średnia jest ocena ale niewłaściwa. Recenzja na MiastoGier jest jak najbardziej w porządku i to z nią się zgadzam.

Też tak samo uważam, gra po prostu nie zasługuję na 8/10 czy nawet na 9/10.A recka na MG jak zawsze z sensem i bardziej surowsza od innych. Tutaj widać że "grafika" nie przyćmiła jak innych recenzentów, może to dla tego że BigBoy nie dostał Nexusa 7 Szczęśliwy nie no żartuję hahahah Szczęśliwy
0 kudosJacen22   @   13:11, 04.06.2014
Cytat: Fox46


Cytat: Jacen22
Uxon nie mówię że średnia jest ocena ale niewłaściwa. Recenzja na MiastoGier jest jak najbardziej w porządku i to z nią się zgadzam.

Też tak samo uważam, gra po prostu nie zasługuję na 8/10 czy nawet na 9/10.A recka na MG jak zawsze z sensem i bardziej surowsza od innych. Tutaj widać że "grafika" nie przyćmiła jak innych recenzentów, może to dla tego że BigBoy nie dostał Nexusa 7 Szczęśliwy nie no żartuję hahahah Szczęśliwy


Tak myślą, że grafika jest dobra to gracze nie zauważą schematycznych zadań. O ile więcej kitu dodadzą w dwójce, to mnie ciekawi. Bo zapowiadali to, zapowiadali i wyszła klapa.

Dodaj Odpowiedź