PS4 czy Xbox One - która konsola jest mocniejsza według deweloperów Sniper Elite 3
Całkiem niedawno mieliśmy dla Was pierwsze screeny oraz film prezentujący rozgrywkę w grze Sniper Elite 3.
bigboy177 @ 10.02.2014, 16:11
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one
Całkiem niedawno mieliśmy dla Was pierwsze screeny oraz film prezentujący rozgrywkę w grze Sniper Elite 3. Dzisiaj twórcy postanowili zaś opowiedzieć o tym, jak idzie im deweloping.
Głos w sprawie zabrał Jean-Baptiste Bolcato, starszy producent ze studia Rebellion. Zdradził on, że prace nad grą idą sprawnie, a najwięcej problemów przysparzała im pamięć eSRAM w konsoli Xbox One. W opinii Bolcato next-gen Sony jest też odrobinę mocniejszy od nowej platformy Microsoftu i w dodatku, łatwiej wykrzesać drzemiącą w nim moc.
"Trochę bardziej skomplikowane było wyciągnięcie maksymalnej mocy z Xboksa One, kiedy chcieliśmy osiągnąć rozdzielczość 1080p. Wydaje mi się, że eSRAM jest łatwy do wykorzystania. A jedyny problem... część problemu to fakt, że jest go nieco zbyt mało, ciężko jest zapewnić rozdzielczość 1080p w tym rozmiarze." - powiedział Bolcato w rozmowie z ekipą GamingBolt.
Gwoli ścisłości, Xbox One posiada 32MB ultra szybkiej pamięci eSRAM, której zadaniem jest przyspieszenie najważniejszych i najbardziej skomplikowanych obliczeń. Dajmy jednak skończyć deweloperowi.
"To tak mała ilość pamięci, że nie da się wszystkiego zrobić w 1080p. Musimy robić wiele rzeczy fragmentami albo używać jakiś sztuczek. Xbox One jest też bardziej skupiony na multimediach, działa jako hub, a przez to jest bardziej skomplikowany. PS4 tego nie ma. PS4 to maszyna do gier. Jest też trochę mocniejsze."
Bolcato nawiązał również do poprzedniej generacji konsol. Uważa on, że wcześniej wszystko było odwrotnie. Tzn. znacznie łatwiej programowało się dla Xboksa 360, niż dla PlayStation 3. Tym razem to Sony przygotowało platformę, przy której łatwiej się pracuje.
"Wydaje mi się, że wszystko się odwróciło, ale to nie oznacza, że konsola (Xbox One - dop.red.) jest mniej potężna - po prostu sprawia problemy na początku programowania. Teraz już jest trochę lepiej, ale pierwsze kilka miesięcy było piekielnie trudnych. Microsoft jednak wydaje nowe SDK, które jest znacznie szybsze i będziemy w stanie bez problemu pracować w 1080p na Xbox One. Martwiliśmy się 6 miesięcy temu, ale teraz tego nie robimy, jest lepiej i oba urządzenia dysponują podobną mocą."
Jak widać, trochę się Bolcato miesza w swoich wypowiedziach. Najpierw twierdzi, że PS4 ma drobną przewagę, a później uważa, że Microsoft dopracował SDK i różnic w mocy nie ma. Jak jest rzeczywiście? Debata najpewniej szybko się nie skończy, a przykład ostatniego Tomb Raidera, tylko podkręca atmosferę. Na "papierze" też wiele wskazuje na to, że PS4 ma przewagę.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler