Tomb Raider dla PS4 działa z prędkością 60 klatek, wersja dla Xbox One - nie wiadomo

Bitwa o klatki trwa w najlepsze. Choć nie są one tak naprawdę najważniejsze, to z jakiegoś powodu, gracze i deweloperzy czują się lepiej kiedy wiedzą, że odpalony przez nich tytuł śmiga z prędkością 60-ciu klatek na sekundę, zamiast 30-tu.

@ 23.01.2014, 17:58
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4, xbox one

Tomb Raider dla PS4 działa z prędkością 60 klatek, wersja dla Xbox One - nie wiadomo

Bitwa o klatki trwa w najlepsze. Choć nie są one tak naprawdę najważniejsze, to z jakiegoś powodu, gracze i deweloperzy czują się lepiej kiedy wiedzą, że odpalony przez nich tytuł śmiga z prędkością 60-ciu klatek na sekundę, zamiast 30-tu.

Niedawno informowaliśmy o tym, że specjalne wydanie zeszłorocznego Tomb Raidera, przeznaczone dla nowych konsol, śmigać będzie z zachowaniem stałych trzydziestu ramek (niezależnie od platformy), dzisiaj mamy natomiast sprostowanie tej wiadomości. Jak się bowiem okazuje, PS4 jest w stanie bez problemów przetworzyć dwa razy tyle, nie wiadomo natomiast ile konkretnie wyświetli Xbox One, bo o przeznaczonej dla niego edycji nie wspomniano ani słowem.

Z wcześniejszych, najwidoczniej źle zinterpretowanych, doniesień wynikało, że next-genowy Tomb Raider ma zablokowaną animację na 30-tu klatkach na sekundę. Scott Amos - producent wykonawczy tytułu - poruszył tę kwestię podczas streamu na żywo, zorganizowanego przez ekipą GamesRadar.

"Wiele ludzi nas o to pyta, bo słyszeli różne doniesienia. Naszym celem od początku było 30 klatek na sekundę, jako minimum. Niektórzy to wyciągnęli z kontekstu i uznali, że gra jest zablokowana na 30 klatkach na sekundę, ale tak nie jest, to był tylko nasz cel, aby mieć przynajmniej 1080p i 30 klatek. Wszystko powyżej tego, to już wisienka na torcie. Właśnie tak tworzymy grę i jej świat. Ty siedzisz, patrzysz na to i, jak powiedzieliśmy, na PS4, gra śmiga w 60 klatkach na sekundę."

Tomb Raider dla PS4 działa z prędkością 60 klatek, wersja dla Xbox One - nie wiadomo
Co ciekawe, deweloper nie powiedział nic o Xboksie One. Wiemy tylko z jakiś tajemniczych, acz wiarygodnych, źródeł administratora NeoGAF, o wymownej ksywce "EatChildren", że edycja przeznaczona dla next-gena Microsoftu posiada liczbę klatek zablokowaną na poziomie 30-tu, rozdzielczość jest taka sama, jak w przypadku PS4, a zatem 1080p.

"Podczas większości rozgrywki oraz podczas scen akcji wersja dla Xbox One działa z prędkością około 30 klatek na sekundę. Z drugiej strony, wydanie dedykowane PlayStation 4 będzie próbowało osiągnąć 60 klatek tak często, jak to możliwe i całkiem nieźle mu to wychodzi, ale czasem rzeczywiście płynność animacji spada poniżej 60 ramek." - twierdzi źródło EatChildren.

Co z tego wynika? Czy to kolejny dowód na to, że Xbox One jest znacznie słabszy od PS4? A może twórcy mają problem z odpowiednim wykorzystaniem mocy next-gena Microsoftu? Jak myślicie? Dajcie znać w komentarzach, poniżej.


Sprawdź także:
Tomb Raider 2013

Tomb Raider 2013

Premiera: 05 marca 2013
PC, PS3, XBOX 360

Za reaktywację marki Tomb Raider odpowiedzialne jest studio Crystal Dynamics, które ma już na koncie kilka gier ze słynną panią archeolog w roli głównej. Mi...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   18:33, 23.01.2014
To dobra wiadomość bo np: mnie wiadomość o 1080p i tylko 30 klatkach bardzo zniesmaczyła. I zapewne innych też.
Chociaż mogli pomyśleć wcześniej by nie dać takiej wtopy, a potem to sprostowywać.
0 kudosremik1976   @   18:55, 23.01.2014
I tak będzie narzekanie, bo mogło być 30 płynnych klatek i dla większości graczy było by to satysfakcjonujące, a teraz będzie 60 które założę się że nie będzie płynne i to będzie dużo gorsze rozwiązanie niż poprzednie, bo będzie bardzo kuło w oczy. Na razie nie wierzę w płynność 60 klatek na nowej generacji, a samej grze to i tak w niczym nie pomoże, bo i tak na razie wyglądają prawie identycznie jak na PS3. Wyjątkiem od tej reguły jest chyba tylko BF4 z tego co zauważyłem.
0 kudosFox46   @   19:42, 23.01.2014
Cytat: remik1976
I tak będzie narzekanie, bo mogło być 30 płynnych klatek i dla większości graczy było by to satysfakcjonujące, a teraz będzie 60 które założę się że nie będzie płynne i to będzie dużo gorsze rozwiązanie niż poprzednie, bo będzie bardzo kuło w oczy. Na razie nie wierzę w płynność 60 klatek na nowej generacji, a samej grze to i tak w niczym nie pomoże, bo i tak na razie wyglądają prawie identycznie jak na PS3. Wyjątkiem od tej reguły jest chyba tylko BF4 z tego co zauważyłem.


Według mnie nie będzie, bo 60 klatek to gra pływa. Spadki będą z pewnością np: z 60 na 45 przez 1-2 sek i z pewnością nie odczujemy tych spadków jak np: 30 na 25.
Tak więc narzekań nie powinno być ,a kto będzie narzekał to jest niemądry.
Co do tej zauważalności to trochę przesadzasz, owszem masz rację taki choćby THIEF na PS3 a PS4 nie będzie wielkiej różnicy ale TR z PS3 a PS4 widać duże zmiany w grafice. Fakt to są kosmetyczne zmiany i upiększenia ale które cieszą oko.
Wcale się nie dziwie się że jeszcze nie widać przeskoku i wdać nie będzie przez dłuższy czas, bo jeszcze na topie jest wspierany X360 i PS3. I tak będzie jeszcze przez 2014 rok.

EDIT: Dla przykładu w InFamusie z 2009 roku idź sobie na sam koniec mapy, i tam masz wzrost klatek z 30 na pewnie z 40parę. I już wtedy czujesz że gra dosłownie lata, a wracasz kilka kroków wgłąb mapy to czujesz ten spadek z czterdziestu paru klatek na znowu 30 klatek to jakbyś dostał w twarz czymś ciężkim Szczęśliwy. To teraz pozostaje ci tylko pomyśleć jak będzie przy 60 klatkach a spadku z 60 na 45-50 nie odczujesz bo gra w dalszym ciągu jest i będzie płynna chyba że spadki będą kolosalne z 60 na 30 to wtedy odczujesz.
0 kudossebogothic   @   19:59, 23.01.2014
Akurat żadna nowość. Gra która była tworzona pod konsole siódmej generacji nie można sprawiać większych problemów na next-genach, nawet z podbitymi teksturami i kilkoma innymi bajerami.
0 kudosremik1976   @   20:16, 23.01.2014
@Fox ja w Infamous nie widziałem żadnych spadków klatek, bo i tam nie mają na czym spadać. W sumie to jedyną grą w której mi przeszkadzało i było widoczne mocno był Darksaiders z tą akcją na pustyni kiedy w powietrzu unosiło się dużo kurzu. Wtedy konsola ewidentnie nie wyrabiała i miała nawet tendencje do zawieszenia się. 25 klatek to też nie jest jakaś tragedia i coś co da się zauważyć lub będzie przeszkadzało w grze.
0 kudosFox46   @   23:41, 23.01.2014
Cytat: remik1976
@Fox ja w Infamous nie widziałem żadnych spadków klatek, bo i tam nie mają na czym spadać. W sumie to jedyną grą w której mi przeszkadzało i było widoczne mocno był Darksaiders z tą akcją na pustyni kiedy w powietrzu unosiło się dużo kurzu. Wtedy konsola ewidentnie nie wyrabiała i miała nawet tendencje do zawieszenia się. 25 klatek to też nie jest jakaś tragedia i coś co da się zauważyć lub będzie przeszkadzało w grze.


W darksiders były tez momenty w których miałeś aż nadto wzrost klatek Uśmiech to było fajne bodajże w mieście gdzie walczyliśmy z aniołami i akacja jak trzeba było do nich strzelać było czuć wzrost powyżej 30 klatek. Było to chwilowe ale było.
A co do infamusa ja nie piszę że były spadki tylko ci pisałem różnice miedzy 30FPS a powyżej 30FPS.
Ze jak wszedłeś w ten tern gdzie wzrastały powyżej 30 klatek(gdzie było pusto) to gra pływała a jak wracałeś w miasto to czułeś te 30 klatek które masz na co dzień na konsoli. I o tą różnice mi chodziło,
Teraz między innymi poznasz płacz PCtowców czemu dla nich 30 klatek to zbyt mało i minimum to 45 klatek do grania w grę.
Nawet Borderland 2 który ma Cel-shadingową grafikę ma spadki w FPSach które odczujesz tylko przy mocnej rozrobię.

W GOW: Wstąpieniu przy wykonywaniu tam jednego specjalnego ciosu (jak Kratos wbija dwa miecze chaosu w ziemię i ona pęka i lawa z nich wycieka) to tez odczujesz spadki FPS nie raz.
0 kudosLucas-AT   @   23:50, 23.01.2014
W God of War III klatki skaczą jak głupie małpy w klatce pomiędzy 30 a 50, a dowiedziałem się o tym nie po zagraniu, a dopiero po obejrzeniu tego videa:

https://www.youtu(...)ydQ4t0aU

Nigdy wcześniej bym nie powiedział, że animacja w God of War jest taka nierówna.
0 kudosFox46   @   00:23, 24.01.2014
Cytat: Lucas-AT
W God of War III klatki skaczą jak głupie małpy w klatce pomiędzy 30 a 50, a dowiedziałem się o tym nie po zagraniu, a dopiero po obejrzeniu tego videa:

https://www.youtu(...)ydQ4t0aU

Nigdy wcześniej bym nie powiedział, że animacja w God of War jest taka nierówna.


I wcale się nie dziwie bo sam nie wiedziałem że w GOD of War III skacze z 30 na 40 szczególnie podczas walki. We wstąpieniu było łatwo odczuć te spadki, ale w Trójce zaś tego nie uświadczyliśmy.
W trójce jedynie można było to wyczuć ale się nie myślało że jest to 40 klatek bo gra nadzwyczaj płynnie chodziła i dobrze. Co najwyżej dałbym 34 klatki Szczęśliwy

0 kudosJ3DAJ   @   00:48, 24.01.2014
Dlaczego panie foxie zgłosiłeś mój komentarz? Czyżbyś bał się tego co sam napisałeś? Chcesz dyskutować na temat FPS'ów to najpierw naucz się pokory, niech twoje własne zdania kują cie w oczy a może cię to czegoś nauczy.

Cytat: Fox46
Tak naprawdę nie ma co się okłamywać że zarówno Xo jak i PS4 nie potrafi obsłużyć w pełni 60 klatek i 1080p


A co do pytania w newsie, myślę że nawet nie próbowali optymalizować na konsoli Sony, po prostu zrobili remake a framerate wyszedł w praktyce. Generalnie oznacza to że konsola Microsoftu jest zwyczajnie słabsza o czym było mówione nie raz, lecz tym razem widać to w praktyce.

@DOWN
Szkoda że nie wyrzucają za głupotę i głoszenie przekręconych faktów wyssanych z palca, wtedy jako pierwszy byś poleciał. Przeniosłem się na ten portal żeby nie stykać się z idiotyzmami w komentarzach i będę o to walczył, czy ci się podoba czy nie. Wybacz nie pozwolę żeby brednie sobie wisiały w komentarzach jak gdyby nigdy nic.
0 kudosFox46   @   11:55, 24.01.2014
Cytat: J3DAJ
Dlaczego panie foxie zgłosiłeś mój komentarz?


Bo to był spam, gdyby nie był nie zostałby usunięty, wiec wmawiaj sobie dalej o pokorze, naucz się regulaminu tu nie ma miejsca na hejtowanie, czy prowokowanie do kłótni. To jest inne forum niż wszystkie....
Czy ci się to podoba czy nie wylecisz z wanem za takie zachowanie.
0 kudosJackyX   @   12:48, 24.01.2014
Zgadzam się z Remikiem że cała ta gadka o liczbie klatek nie ma większego sensu, najważniejsza jest płynność. Gram na razie w AC IV, FIFĘ i BF4 i poza wyraźnie lepszą grafiką otoczenia i samym faktem grania w full HD uważam że potencjał ps4 nie został jeszcze wykorzystany nawet w połowie. Czekam na porządną animację postaci, włącznie z animacją twarzy na poziomie min. z LA Noire i użycie lepszych efektów środowiskowych typu wiatr, deszcz, kurz itp. A czy wszystko to będzie animowane w 60 czy 30 klatkach nie ma większego znaczenia - byle było płynnie, bez szatkowania i skoków animacji.

I taki drobiazg - wydaje się że:"kłuło" nie "kuło" i "kłują" nie "kują" - tak na marginesie Panowie, skoro to takie "inne niż wszystkie" forum.
0 kudosremik1976   @   13:34, 24.01.2014
Cytat: JackyX
I taki drobiazg - wydaje się że:"kłuło" nie "kuło" i "kłują" nie "kują" - tak na marginesie Panowie, skoro to takie "inne niż wszystkie" forum.

@JackyX dzięki za zwrócenie uwagi na to, ale jednak w tym powiedzeniu raczej na bank chodzi o kucie (uderzanie), a nie o ukłucie w oko. Puszcza oko

0 kudosJackyX   @   14:46, 24.01.2014
UP@,

Remik, idę o zakład że się mylisz Uśmiech

Kuć można żelazo lub skuwać posadzkę ale w oczy można "kłuć".
0 kudosremik1976   @   14:52, 24.01.2014
Nie założę się bo pewności nie mam. Powiedzenie "bije po oczach" też istnieje i również chodzi w nim o uderzenie. Nie będę się przepychał, bo nawet Google tego do końca nie wie. Uśmiech
0 kudosJackyX   @   14:58, 24.01.2014
Cóż, jak to mówią - "prawda w oczy kole", ale kole znaczy kłuję.
Przyznam że nie wpadłem na konwersję z "bije po oczach" na "kuje po oczach" choć jest to jakieś wytłumaczenie tej formy Uśmiech

Pozdrawiam Cię!
Dodaj Odpowiedź