EA: ''Nie spoczniemy, dopóki Battlefield nie będzie numerem 1''
Wojna pomiędzy Electronic Arts, a Activision, jeżeli chodzi o fotel gracza numeru jeden na rynku gier FPS, trwa od dłuższego czasu, a ciężkie działa wytoczono w momencie premiery Battlefield 3 i Call of Duty: Modern Warfare 3.
Dirian @ 19.09.2013, 16:06
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one
Wojna pomiędzy Electronic Arts, a Activision, jeżeli chodzi o fotel gracza numeru jeden na rynku gier FPS, trwa od dłuższego czasu, a ciężkie działa wytoczono w momencie premiery Battlefield 3 i Call of Duty: Modern Warfare 3. Pojedynek sprzed dwóch lat wygrało Activision, przynajmniej jeżeli chodzi o wyniki sprzedaży, ale EA jasno dało do zrozumienia konkurencji, że jest bardzo groźnym rywalem na polu walki. Jeden z wiceprezesów "Elektroników" tymczasem przyznał, że jego firma wcale nie zamierza odpuszczać i będzie inwestować wszelakie środki po to, by marka Battlefield stała się synonimem najlepszej strzelanki na rynku.
"Konkurencja jest zdrowa, pozwala wyciągnąć z ludzi to, co najlepsze. Jeżeli na rynku byłby tylko Battlefield albo tylko Call of Duty, wówczas zespół programistów pracowałby inaczej. Nie patrzymy im [konkurencji - dop. red.] na ręce i nie naśladujemy tego, co robią. Ale myślimy o nich. Możliwe, że oni nie myśleli o nas, gdy tworzyliśmy Battlefield 3, ale powiem Wam, że teraz z pewnością to robią. Po prostu muszą. Daliśmy o sobie znać na rynku FPS-ów i zabraliśmy im część udziałów. Nie odpuszczę, dopóki nie będę numerem 1 i nie będę miał pewności, że rzeczywiście nim jestem." - mówi Patrick Soderlund, jeden z wiceprezesów Electronic Arts.
"Wydaliśmy tonę pieniędzy na ten cel, nasze zespoły niemal się zabijały każdego roku, by stworzyć świetne gry. Chcę dać naszym klientom możliwie najlepszy produkt. Wciąż celujemy w bycie numerem 1. Jeżeli powiedziałbym 'e tam, pozycja numer 5 też może być fajna', to ludzie mieliby problem z odbiorem takiego komunikatu. Nie mówiłbym, że możemy być najlepsi, jeżeli nie miałbym pewności, że jest to wykonalne. Uważam, że mamy świetny zespół, doskonały produkt i odpowiednią strategię do realizacji wspomnianego celu." - dodaje Soderlund.
Premiera Battlefield 4 odbędzie się 31 października na PC, PlayStation 3 i Xboksa 360. Na konsolach nowej generacji tytuł zadebiutuje w dniach ich premiery.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler