God of War: Wstąpienie kosztowało 50 milionów dolarów?
O tym, ile kosztują poszczególne gry, raczej nikt nie mówi głośno. Wydawcy narzekają, że nie są to niskie sumy, podczas gdy deweloperzy marudzą pewnie, że przydałyby się wyższe płace dla projektantów.
bigboy177 @ 22.04.2013, 14:13
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
ps3
O tym, ile kosztują poszczególne gry, raczej nikt nie mówi głośno. Wydawcy narzekają, że nie są to niskie sumy, podczas gdy deweloperzy marudzą pewnie, że przydałyby się wyższe płace dla projektantów. Choć ogólne koszta nie są niskie, na wirtualnej rozrywce da się sporo zarobić. Dla przykładu, całkiem niedawno informowałem Was, że na produkcję Heavy Rain, Sony wydało mniej więcej 17 milionów euro, a zarobiło ponad 100 milionów. Nieźle, prawda? Niestety nie zawsze jest tak kolorowo.
Dzisiaj dowiadujemy się, że God of War: Wstąpienie kosztowało w granicach 50 milionów dolarów, czyli nieco więcej od tego, co wydano na wspomnianą powyżej produkcję. Niestety, z krążących pogłosek wynika, że tytuł nie sprzedał się zbyt dobrze, a w rezultacie, inwestycja albo się nie zwróciła, albo wydawca jest nawet stratny. Suma, o której mowa, jest tylko i wyłącznie związana z procesem produkcyjnym, nie wliczono w nią promocji, ani żadnych kosztów pośrednich.
Jako porównanie podam, że Call of Duty: Modern Warfare 2 też miałby kosztować pomiędzy 40, a 50 milionów dolarów, przy czym na jego promocję przeznaczono w okolicy 200 milionów zielonych, a zatem kilkakrotnie więcej, aniżeli na samo powstanie gry.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler