Obrońcy praw zwierząt wściekli na Battlefielda 3!

Jak to w przypadku wielkich premier bywa, kontrowersje są nieuniknione. Potwierdzeniem reguły jest i Battlefield 3, a raczej jedna ze scen, która znalazła się w kampanii single.

@ 08.11.2011, 15:34
Bartek "bat2008kam"
pc, ps3, xbox 360

Obrońcy praw zwierząt wściekli na Battlefielda 3!

Jak to w przypadku wielkich premier bywa, kontrowersje są nieuniknione. Potwierdzeniem reguły jest i Battlefield 3, a raczej jedna ze scen, która znalazła się w kampanii single. Kto tym razem został dotknięty do żywego? Sami obrońcy praw zwierząt.

Powodem złości PETA (międzynarodowej organizacji walczącej o etyczne traktowanie zwierzaków) jest fragment jednej z misji, w której to musimy zneutralizować szczura mogącego zdradzić naszą pozycję wartownikom. Sprawa zabrnęła tak daleko, iż członkowie stowarzyszenia pokusili się o wydanie oświadczenia w tejże sprawie:

"Battlefield 3 to realistyczna i brutalna gra video, która daje nam możliwość zabijania zwierząt za pomocą wielkiego, wojskowego noża. To niedopuszczalne, by produkcja przeznaczona dla młodszej grupy odbiorców zawierała tak drastyczne sceny!" - hmm, produkcja przeznaczona dla młodszej grupy odbiorców? Oni chyba nie bardzo wiedzą co piszą.

Owa mrożąca krew w żyłach scenka czeka na Was poniżej. Redakcja MiastaGier.pl nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia psychiki.


Sprawdź także:
Battlefield 3

Battlefield 3

Premiera: 25 października 2011
PC, PS3, XBOX 360, WIIU

Battlefield 3 to kolejna odsłona jednego z najlepszych i najbardziej znanych cyklów FPS, dedykowanych przede wszystkim rozrywce wieloosobowej. Gra jest bezpośrednim seque...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRavnarr   @   22:59, 08.11.2011
Bo człowiek może się bronić - zwierze nie. Proste wyjaśnienie. Dlatego też sugerowałbym dzielnym myśliwym, strzelającym bezpiecznie z kilkuset metrów, by raz poszli na dzikiego zwierza tylko z włócznią. Miłej zabawy.

Ale to już chyba temat na inna dyskusję.
0 kudosDirian   @   23:13, 08.11.2011
Cytat: Ravnarr
Bo człowiek może się bronić - zwierze nie. Proste wyjaśnienie. Dlatego też sugerowałbym dzielnym myśliwym, strzelającym bezpiecznie z kilkuset metrów, by raz poszli na dzikiego zwierza tylko z włócznią. Miłej zabawy.


Przeczysz sam sobie Uśmiech
0 kudosRavnarr   @   23:40, 08.11.2011
Bynajmniej. Zauważ, że podałem przykład, który nakazuje wyrównanie szans. Rogi zwierzęcia kontra zaostrzony patyk człowieka. Wtedy jest sprawiedliwie. We wszystkich innych przypadkach nie. Żeby było jasne, nie jestem wegetarianinem czy Zielonym. Jestem przeciwko zabijaniu zwierząt dla zabawy, a tym jest myślistwo.
0 kudosLucas-AT   @   23:58, 08.11.2011
Idąc tokiem rozumowania tej organizacji, "młodszy odbiorca" może oglądać zabijanie ludzi, ale szczura już nie? Sam fakt, że nie wiedzą o czymś takim jak ERSB czy PEGI już ich pogrąża.
0 kudosDirian   @   00:19, 09.11.2011
Cytat: Ravnarr
Bynajmniej. Zauważ, że podałem przykład, który nakazuje wyrównanie szans. Rogi zwierzęcia kontra zaostrzony patyk człowieka. Wtedy jest sprawiedliwie. We wszystkich innych przypadkach nie. Żeby było jasne, nie jestem wegetarianinem czy Zielonym. Jestem przeciwko zabijaniu zwierząt dla zabawy, a tym jest myślistwo.


Czyli jednak zwierze może się bronić, wbrew temu co pierw napisałeś. Sytuacja tyczyła się szczura, do którego zabicia użyto noża. Szczur nie mógł się bronić? Pewnie, że mógł i to zrobił. A że przegrał z człowiekiem przewyższającym go inteligencją i umiejętnościami - to już prawo dżungli. Nawet bez noża, który zwiększył szanse człowieka, górą jest tutaj człowiek.
0 kudosRavnarr   @   09:28, 09.11.2011
Ta... Idąc TYM tokiem rozumowania, to nie ma się co dziwić, że wybiliśmy już do nogi kilka gatunków a parę innych jest na wymarciu. Bo przewyższamy je inteligencją... Czasami wątpię.

Ale jak już pisałem, nie o to chodzi w tym temacie. Niewiele osób zwróciło uwagę na to, co wcześniej napisałem - że nikt raczej nie weźmie przykładu ze strzelania do ludzi w grze, ale z zabijania zwierząt już tak. I nie wmawiajcie mi bzdur o PEGI, wszyscy dobrze wiemy, że jak dziesięciolatek będzie sobie chciał w Battlefielda zagrać, to zagra.
0 kudossasuke257   @   10:13, 09.11.2011
Śmieszne że się do czegoś takiego przyczepili i tak nic nie wskórają zrobią tylko darmowa reklamę tej gry.
0 kudosprofesjonalista19   @   11:04, 09.11.2011
OMG....czuję się zniesmaczony...cóż za okropnośc...Państwo z PETA mają absolutną rację...
Oczywiście żartuje...zgadzam sie z poniższymi wypowiedziami że ten przypadek akurat sprawia że usmiech sam sie pojawia na ustach. I nie mogę się nie zgodzić Ravnarrem co do zdania "a... Idąc TYM tokiem rozumowania, to nie ma się co dziwić, że wybiliśmy już do nogi kilka gatunków a parę innych jest na wymarciu. Bo przewyższamy je inteligencją... Czasami wątpię."

ALE:
Ta dyskusja chyba troszeczkę zboczyła z tematu [?] - sprawa o ktorą chodzi jest śmieszna zwłaszcza że gra nie jest przeznaczona dla "młodszej grupy odbiorców"


Oj soryy ale nie odczytałem : Ravnarr prawda ze sobie dziesięciolatek jak będzie chciał to zagra...Ale nie powinien - z punktu widzenia producenta Gra jest skierowana dla ludzi DOJRZAŁYCH - zwrócić należy uwagę ze ludzi dojrzałych a nie dorosłych (a to różnica) więc nikt nie może zarzucić jej że zawiera niedpowidnie treści dla dzieci bo dzieci nie powinny jej nigdy oglądać. To tak ja filmami dla doroslych - ale mamy społeczeństwo jakie mamy i nikt już nie zwraca uwagi na PEGI ect. co faktycznie wpływa na to że organizacje jak PETA podnoszą alarm... tutaj kazdy ma trochę racji patrząc na to z boku i z przymrużeniem oka ale Ja osobiście uważam ze tutaj zrobiono niepotrzebny problem.
0 kudosRavnarr   @   11:22, 09.11.2011
No zrobiono, dlatego uważam, że odpowiedzialna za to jest nie cała organizacja, ale jakiś jej jeden oddział.

Aha, na przyszłość nie pisz posta pod postem, tylko użyj opcji "Edytuj".
0 kudosKrru   @   09:53, 14.11.2011
Aż mi się przypomniało ile to kontrowersji budziło GTA...
0 kudosRavnarr   @   10:01, 14.11.2011
Budziło? Budzi dalej Uśmiech Cóż, kontrowersyjność jest najlepszą reklamą. Bo darmową.
0 kudosKrru   @   10:15, 14.11.2011
No w sumie masz rację, to ikona (GTA) kontrowersji wśród gier można powiedzieć Dumny Wcale bym się nie zdziwił jakby umieszczenie tej scenki ze szczurem w Battlefieldzie 3 miało tylko na celu wywołanie zamieszania wokół tej produkcji.
0 kudosRavnarr   @   10:20, 14.11.2011
Możliwe, nie można tego wykluczyć.
0 kudosRJ_romario   @   20:00, 22.11.2011
Nie rozumiem o co ten cały krzyk. Lubię zwierzęta i niektóre hoduję ale to już przesada robić halo o zabicie szczura w grze. Popaprańcy.
Dodaj Odpowiedź