Remedy: Wyłączność Alana Wake'a dla X360 to decyzja biznesowa

Wydany w maju ubiegłego roku Alan Wake, będący świetnym exclusive'em dla Xboksa 360 okazał się jednym z tych tytułów, dla których warto było mieć w domu konsolę od Microsoftu.

@ 26.03.2011, 13:48
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps3, xbox 360

Remedy: Wyłączność Alana Wake'a dla X360 to decyzja biznesowa

Wydany w maju ubiegłego roku Alan Wake, będący świetnym exclusive'em dla Xboksa 360 okazał się jednym z tych tytułów, dla których warto było mieć w domu konsolę od Microsoftu. Dzisiaj Remedy tłumaczy jakie były powody wyłączności dla giganta z Redmond.

Jak wyjaśnia Markus Maki z Remedy, wypuszczenie Alana Wake'a jedynie na X360 było decyzją czysto biznesową, a także ryzykiem zawodowym. Początkowo szpila powstawała z myślą o trzech docelowych platformach - PC, PS3 i X360, ale nagle do akcji wkroczył Microsoft, który zaoferował na tyle korzystny układ, że Remedy nie mogło sobie pozwolić na odrzucenie tej oferty. Maki wytłumaczył także, dlaczego w grze zabrakło trybu sieciowego.

"Musieliśmy skupić się na jednym. Wiemy, że jesteśmy świetni w pewnych aspektach, ale nie robimy wszystkiego lepiej od innych producentów. Dlatego nie wprowadziliśmy do gry trybu multiplayer, bo wiedzieliśmy, że to może wykraczać poza poziom naszych umiejętności i przysporzyć nam sporych problemów." - mówi.

"(...) Nagle podpisaliśmy umowę z Microsoftem, jednocześnie rezygnując z wersji na PlayStation 3. Zmieniliśmy więc ryzyko technologiczne na ryzyko biznesowe." - dodaje.

Remedy: Wyłączność Alana Wake'a dla X360 to decyzja biznesowa

O ile wersja przeznaczona na PS3 została z powodu wyłączności dla Microsoftu anulowana, to możemy być niezadowoleni, że nie pojawiła się także pecetowa edycja, która "zielonym" nie powinna z oczywistych powodów przeszkadzać. Niestety projekt z nieznanych nam przyczyn trafił do kosza.

Według licznych spekulacji, w produkcji jest Alan Wake 2, ale na razie nie zostało to choćby w najmniejszym stopniu oficjalnie potwierdzone. Gdyby tak wyeliminować błędy z "jedynki", a także usprawnić szpilę o nowe, ciekawe rozwiązania to otrzymalibyśmy pewnego kandydata na grę roku.

Sprawdź także:
Alan Wake

Alan Wake

Premiera: 16 lutego 2012
PC, PS3, XBOX 360

Alan Wake jest grą zrealizowaną w konwencji psychologicznego thrillera. Głównym bohaterem gry jest Alan Wake, który ma same problemy z życiem. Alan jest pisarzem, który p...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   15:52, 26.03.2011
Ze też wszędzie musi chodzić o pieniądze. Choć przyznam szczerze że jako tako grać w Alana nie mam ochoty, po prostu nie ciągnie mnie do tej gry. Ale na pewno gdyby trafił na PC uciszył by kilka osób Uśmiech
0 kudosbat2008kam   @   16:00, 26.03.2011
Świetna gierka Uśmiech . Naprawdę pozytywnie mnie zaskoczyła, przy okazji pokazała też moc X360.
Być może Remedy się to opłaciło, ale M$ niekoniecznie - gra sprzedawała się słabiutko Smutny .

Mam nadzieję jednak, że sequel jest w produkcji. Szkoda by było, gdyby tak świetnie opowiedziana historia miała zakończyć się na jednej części.
0 kudosguy_fawkes   @   16:29, 26.03.2011
Kasa, kasa i jeszcze raz - kasa...
Nie miałbym nic przeciwko, gdyby nie kilkanaście miesięcy kampanii "Kupcie Vistę z DX10, to dostaniecie fantastycznego Alana Wake'a", a potem... "hahaha, ale Was zrobiliśmy". Osobom za to odpowiedzialnym nie życzę najlepiej.
0 kudosSzajch   @   19:43, 26.03.2011
yup, ja na ogol nie lubie survival horrorow, ale alan wake akurat mi sie bardzo podobal ;p ale multiplayer? ja sobie za bardzo nie wyobrazam multiplayera ;p
0 kudosFox46   @   21:17, 26.03.2011
UP: a czemu nie Fiu Fiu Szczęśliwy (ok już się nie czepiam Szczęśliwy )

Według mnie powinni zabrać się za jakaś fajna gierkę akcji typu Max Payne wyłącznie na Xboxa 360
Dodaj Odpowiedź