Borderlands 2 (PC)

ObserwujMam (139)Gram (36)Ukończone (59)Kupię (29)

Borderlands 2 (PC) - recenzja gry


@ 01.10.2012, 17:14
Krzysztof "guy_fawkes" Kokoszczyk


Każda z klas rozwija się w obrębie własnych drzewek, w które ładujemy zdobyte wraz z awansami na kolejne levele punkty umiejętności. Drzewka owe podzielono na 3 tematyczne kategorie, związane z określonym stylem rozgrywki tudzież bronią. Przemyślano je bardzo sensownie, chociaż najciekawsze efekty uzyskamy po zainwestowaniu w jedno konkretne drzewko, co np. Axtona obdarzy drugą wieżyczką. Warto spokojnie przemyśleć drogę rozwoju, zwłaszcza biorąc pod uwagę modyfikatory klas, czyli znane z jedynki urządzenia zwiększające np. obrażenia czy szybkość regeneracji tarczy, zaś w przypadku rzadszych przedmiotów dodające punkty do konkretnych umiejętności. Podobną funkcję pełni także nowalijka w postaci reliktów Erydian, posiadająca osobny slot. Ostatnia i w sumie najciekawsza (choć tylko pozornie) nowość to tzw. Badass Rank, czyli liczbowy miernik obrazujący, jakim kozakiem jest nasza postać. W praktyce to znane z jedynki wyzwania (np. zabij 300 skaggów), za które nie otrzymujemy już bonusowego doświadczenia, lecz tzw. tokeny, pozwalające nieco poprawić celność, wzmocnić swoją krzepę itp. (dotyczy to wszystkich postaci, jakie stworzycie). Są to ułamki procentów, lecz na Pandorze każde +1 jest na wagę złota.

Borderlands 2 (PC)

Inwentarz doczekał się kosmetycznych zmian, niestety pogarszających wygodę jego użytkowania. Pomimo kilkunastu dni od premiery nadal nie poprawiono także małego buga wywołującego u myszy kręćka podczas scrollowania ekwipunku. To jednak drobnostka przy istniejącym babolu zdolnym wyzerować statystyki postaci. Mnie akurat (odpukać) się nie przytrafił, lecz wielu graczom odebrał dorobek kilkudziesięciu godzin. Zresztą, czemu miałbym temu nie wierzyć, skoro podczas instalacji gra aktualizuje połowę systemu i aż dziw bierze, że przy takim skomplikowaniu w ogóle działa na konsolach… Te małe upierdliwości zostają jednak wypchnięte z pamięci, kiedy tylko odpalamy tytuł i trafiamy w nowe, nieznane wcześniej rejony Pandory, dużo bardziej różnorodne i ciekawsze od znanych pustkowi – są i oblodzone krainy, i otoczone zielenią wodospady, co w połączeniu z cel shadingową, znaną już grafiką (i tak samo znanym pop-upem tekstur…) sprawia, że oczy dosłownie pożerają widoki na monitorze. Nie ma jednak istotnych zmian, które na pierwszy rzut oka pozwalałyby powiedzieć, że dwójka wnosi nową jakość pod względem wizualnym, lecz wiąże się z tym pewna zaleta – jeśli pierwowzór śmigał Wam na pełnych detalach, sequel być może też ich nie odmówi. Wersja pecetowa poza ostrzejszymi teksturami i wyższymi rozdzielczościami posiada także inną przewagę nad konsolowymi, mianowicie technologię PhysX, która od jakiegoś czasu dodaje swoje +1 do efektowności i realizmu oprawy graficznej. Niby są to detale, ale jednocześnie bardzo przyjemne dla oka, takie jak złożone efekty cząsteczkowe, realistyczniejsze zachowanie cieczy czy ubrań. W sumie to jedyna rzecz czyniąca świat Pandory mniej sterylnym i niewzruszonym nawet na umizgi kwasowej wyrzutni rakiet zadającej pierdyliard obrażeń, której wybuch normalnie nie wyrządza szkody nawet kwiatkom. Niestety, nie dla psa kiełbasa – takie rarytasy ujrzą wyłącznie posiadacze GeForce’ów GTX. Szkoda, że PhysX nie jest technologią ponad podziałami… Całości przygrywa klimatyczna muzyka skomponowana m.in. przez Jespera Kyda, w swojej kategorii człowieka-markę.


Screeny z Borderlands 2 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   21:45, 01.10.2012
Według mnie ocena gry bardzo dobra taka na jaka zasługuję bo na 9 to zbyt mało wniosła, no a do 10/10 daleka droga.

Nie mniej jednak tytuł Obowiązkowy dla fanów Borderlands. Gra wciąga ale potem już to mija ja jestem już prawie przy końcu i zmuszam się do przejścia ostatniego questa, choć i tak jest znacznie lepiej fabularnie aniżeli w pierwszej części gdzie ukończyłem tylko 50% gry.
0 kudosDirian   @   22:01, 01.10.2012
Ja cały czas się zastanawiam czy dać tytułowi szansę. Pierwsze Borderlands mnie odrzuciło, doszedłem może gdzieś do połowy i znużony powtarzalnością zrezygnowałem z dalszej zabawy. Guy, jak myślisz, jest sens próbować "dwójkę" w moim przypadku?
0 kudosradekkaka1   @   22:26, 01.10.2012
Cytat: Dirian
Ja cały czas się zastanawiam czy dać tytułowi szansę. Pierwsze Borderlands mnie odrzuciło, doszedłem może gdzieś do połowy i znużony powtarzalnością zrezygnowałem z dalszej zabawy. Guy, jak myślisz, jest sens próbować "dwójkę" w moim przypadku?

Na twoim miejscu bym spróbował w pierwszą część grałem tylko moment (około 5minut) ale nawet po takim czasie widzę od razu poprawę , 2 to niesamowity klimat dobra optymalizacja i grafika, wysoka grywalność i przede wszystkim fajna fabuła (misje).
0 kudosguy_fawkes   @   22:35, 01.10.2012
@ Fox: Z Borderlands 2 jest właśnie taki problem, że na pierwszy rzut oka w zasadzie wszystko tutaj gra i buczy, ale nie sztuka zrobić sequel poprawiając wyłącznie niedociągnięcia poprzednika. Ciut niżej niż 9 to nie tragedia. Uśmiech

@ Dirian: Jeśli uważasz, że to właśnie fabuły Ci brakowało - to tak, bo moim zdaniem to ona jest motorem napędowym dwójki. W przeciwnym wypadku szczerze powiedziawszy raczej nie bardzo. Sporo rzeczy tutaj poprawiono, ale na dłuższą metę to to samo, stare Borderlands.
0 kudosMaterdea   @   22:50, 01.10.2012
Takiego zobojętnienia, jak po skończeniu Borderlands już dawno nie miałem. Zero uczuć - ani radości, smutku, że to już koniec, frustracji, zero. Na "dwójkę" złapałem chwilową zajawkę. Jak uda się gdzieś dostać po przecenie, to na 100% się skuszę.
0 kudosFox46   @   02:21, 02.10.2012
Cytat: guy_fawkes
@ Fox: Z Borderlands 2 jest właśnie taki problem, że na pierwszy rzut oka w zasadzie wszystko tutaj gra i buczy, ale nie sztuka zrobić sequel poprawiając wyłącznie niedociągnięcia poprzednika. Ciut niżej niż 9 to nie tragedia. Uśmiech


No jasne że nie tragedia 8,8 to bardzo dobra ocena, i w zasadzie na taką gra zasługuję. Na wyżej nie ma co liczyć bo gra aż tak innowacyjna nie jest, tu po prostu zastosowano więcej i lepiej, a aż takich wielkich zmian (prócz fabularnych ) nie wniosła. Według mnie właśnie fabularnie się zmieniła. A tak względem jedynki to więcej broni i ich różnorodność, areny dwie, dodatkowy pojazd
0 kudostretorn   @   20:45, 05.10.2012
Da się grać w borderlands 2 z physx na kartych ati ale trzeba mieć bardzo mocną karte żeby pograć na wysokich ustawieniach z physx na high oczywiście nie da się włączyć w opcjach gry ale ci co chcą to włączą powiem że po raz pierwszy żałuję że nie mam karty nvidia bo rozgrywka nabiera smaku jak iskry latają wszędzie i fragmenty ziemi normalnie miód ale trzeba mieć naprawdę mocną kartę ja mam 6990 i na high tnie jak jest dużo rozpierduchy ale na medium physx już nie tnie więc na mocniejszych kartach może i na high da się grać
0 kudosSZYMEZ   @   15:35, 12.02.2013
Szkoda, że spolszczenia nie ma - znam angielski, ale w kupione w naszym kraju gry lubię grać po polsku.
0 kudosMicMus123456789   @   15:55, 12.02.2013
UP: Może Cenega kiedyś wyda spolszczenie Dumny Ale ja wierze, a przynajmniej mam nadzieję, że wyjdzie fanowskie spolszczenie Uśmiech
0 kudosguy_fawkes   @   18:15, 12.02.2013
Cenega nie wyda spolszczenia, gdyż widniałoby na jej stronie w rubryce "Patche w przygotowaniu".
Mogę Was jednak pocieszyć, iż powstaje fanowskie spolszczenie za sprawą grupy Iron Squad: https://irons(...)zczenie/
Prace są w toku, a z racji tego, że robią je normalni ludzie po godzinach, jeszcze trochę potrwają. Niemniej jednak jakość z pewnością będzie zadowalająca, bo już dziś swobodnie mógłbym wskazać amatorskie lokalizacje w niczym nie ustępujące profesjonalnym projektom opłacanym ciężkimi pieniędzmi.
0 kudosMicMus123456789   @   18:49, 12.02.2013
Fanowskie ma o tyle minus, że czasem bardzo długo trzeba na takie czekać.
0 kudosguy_fawkes   @   19:02, 12.02.2013
No niestety - ich twórcy poświęcają swój wolny czas i robią to za darmo, więc trzeba się uzbroić w cierpliwość. Spolszczenia do poszczególnych epizodów The Walking Dead ukazywały się z co najmniej miesięcznym opóźnieniem, zaś lokalizacja do Dead Space 2 ukazała się jakiś rok czy dłużej po premierze gry.
Na szczęście nie są to już tak przaśne i niedopracowane łatki, co kiedyś. Uśmiech
0 kudosMicMus123456789   @   19:31, 12.02.2013
A wiadomo coś czy wezmą na warsztat spolszczenie do DS3? Dumny
0 kudosguy_fawkes   @   19:43, 12.02.2013
Na ten moment są tylko spekulacje - być może stworzy je grupa Graj Po Polsku (autorzy lokalizacji do DS2) albo Iron Squad. Wszystko rozbija się o poznanie gry i oszacowanie, jakie narzędzia będą potrzebne do projektu - a bez odpowiednich wytrychów do grzebania w plikach gry nie ruszą w ogóle.
0 kudosMicMus123456789   @   19:53, 12.02.2013
Nie ogarniam naszego oddziału EA. MoH czy Crysis idzie w dubbing, ale Dead Space to nawet napisów nie dostanie.
Dodaj Odpowiedź