Borderlands 2 to druga część popularnej gry osadzonej w post apokaliptycznym świecie, wyprodukowanej przez studio Gearbox Software. Produkcja trafia, tak samo jak poprzedniczka, na komputery osobiste oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Tytuł należy do gatunku RPS, czyli Role Playing Shooter. Gra zawiera zatem elementy strzelanki oraz RPG'a. Te drugie przejawiają się w postaci rozwoju głównego bohatera oraz gazyliona broni. Protagonista gromadzi doświadczenie, a następnie jest w stanie poprawiać swoje zdolności. Wypadająca z zabitych wrogów broń jest natomiast niezastąpioną pomocą podczas eksterminacji wrogów.
Fabuła Borderlands 2 jest z pozoru banalna. Stanowi ona niejako kontynuację tego, co zobaczyliśmy w jedynce. Przystojny Jack powraca, "zapraszając" gracza do udziału w turnieju, w którym do wygrania są nieopisane bogactwa. Niestety po dotarciu do końca zabawy, nie zostajemy obdarowani obiecanymi skarbami, a zamiast tego, Jack robi nas po prostu w balona. W takiej sytuacji nie pozostaje nic innego, jak przyszykować zemstę i skopać przystojniakowi tyłek. Do naszej wendetty dołącza ostatni na świecie Claptrap, zdeterminowany by pomścić swój, wyniszczony przez Jacka, gatunek.
Borderlands 2 wprowadza do rozgrywki czterech zupełnie nowych bohaterów, a dokładniej pisząc, pięciu, albowiem jedna postać, Gaige, dostępna będzie w formie DLC, zamiast trafić bezpośrednio na płytkę. Na nośniku będzie natomiast Axton (komandos), Maya (syrena), Salvador (wariat z giwerami w ręku) oraz Zer0 (ninja). Każda klasa postaci oferuje odmienne umiejętności specjalne, jak również inny zestaw broni, dzięki czemu rozgrywka zmienia się w zależności od tego, kim aktualnie szarpiemy.
Mimo że Borderlands 2 można przejść w pojedynkę, produkcja ogromny nacisk kładzie na czteroosobowy tryb współpracy, w którym poszczególni bohaterowie wspierają się wzajemne w bojach prowadzących do finału. Co ciekawe, dołączać można w dowolnym momencie i równie szybko z gry wyskakiwać. Dzięki temu, nie trzeba być w tym samym momencie fabuły, aby bawić się w większym gronie.
Borderlands 2, podobnie jak pierwowzór, działa na silniku Unreal Engine 3, czego rezultatem jest dopracowana do najmniejszych szczegółów oprawa wizualna, jak również duża płynność nawet na słabszych maszynach (w przypadku zabawy na PC). Osoby z mocniejszymi komputerami będą mogły natomiast zrobić użytek z systemu PhysX generującego efektowne eksplozje i bardziej naturalne animacje.
Chciałbym na chwilę stać się ekstrawertykiem, bo tylko tacy ludzie potrafią swoimi dzikimi pląsami oraz podekscytowanym głosem oddać istotę Borderlands 2, całą jego energię, dynamikę i nieokiełznanie....
Borderlands przed swoją premierą było wielką niewiadomą. Kompletna zmiana stylistyki w środku projektu, zainwestowanie w cell-shading i zwariowany klimat niekoniecznie musiało się przyjąć. Jak ostatec...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler