Borderlands 2 (PC)

ObserwujMam (139)Gram (36)Ukończone (59)Kupię (29)

Borderlands 2 (PC) - recenzja gry


@ 01.10.2012, 17:14
Krzysztof "guy_fawkes" Kokoszczyk


Ewidentnie wydłużony główny wątek zadziałał pozytywnie na żywot całej gry – odhaczając wszystkie zadania spokojnie wyciśniecie z Borderlands 2 50h i więcej, by potem ewentualnie stawić czoła "new game plus". Swoje dokłada również delikatnie podwyższony poziom trudności (uff, jak dobrze, że nie zrezygnowano z mechanizmu Drugiej Szansy, pozwalającego ograniczyć kosztowne respawny) i znacznie wolniejsze levelowanie – podczas gdy w jedynce po 30h grubo przekroczyłem 30 poziom, tutaj analogiczny stopień wtajemniczenia osiągnąłem dopiero po 40. Rozumiem, że ma to motywować do przechodzenia gry w co-opie, ale przecież zdeklarowanych samotników w jedynce potraktowano lepiej. Trzeba jednak przyznać, że we współpracy z innymi graczami (do 4 osób łącznie) rozgrywka staje się jeszcze bardziej frapująca dzięki mocniejszym przeciwnikom, choć zależy to oczywiście od poziomu osób w drużynie, a przede wszystkim od gospodarza zabawy, do którego dopasowują się wrogowie oraz loot. Pod kątem kooperacji zaprojektowano także nowy, 4-osobowy pojazd (z nie-nowym, wkurzającym skręcaniem myszą) oraz możliwość większej customizacji wizualnej postaci za sprawą znajdowanych skórek. Dodatkowy skin otrzymają posiadacze save’a z części pierwszej – niby miły prezent, ale szczerze mówiąc oczekiwałem czegoś więcej na start.

Borderlands 2 (PC)

Co-op w sequelu, jakkolwiek pyszny i wciągający, ma jedną, zasadniczą wadę – brak w nim PvP z prawdziwego zdarzenia. Niby można w dowolnym momencie wzorem jedynki wyzwać partnera na pojedynek, lecz brakuje aren zaprojektowanych właśnie w tym celu. Zdaniem Gearbox’u mało kto z nich korzystał, czyli to taki tutejszy kokpit z GRID-a… Zamiast niego mamy wspomniany Badass Rank, pozwalający na porównanie graczy ze sobą, lecz nie da się ukryć, że to niemiarodajne rozwiązanie. Niezbyt pozytywnie nastraja również Season Pass, czyli przepustka do wszystkich DLC, jakie zostaną wypuszczone, kosztująca 30 €. Do wad zaliczyłbym również niektóre potyczki z bossami – są albo krótkie, albo da się je załatwić w dość perfidny sposób. Na szczęście większość nowych przeciwników, w tym roboty, dają radę i zmuszają do kombinowania.

Tej rady nie dała nasza kochana Cenega. Ani chybi – nad Borderlands krąży jakieś fatum, które przy jedynce kazało nam czekać na łatkę spolszczającą, a potem patche do rodzimej wersji, zaś sequel w ogóle pokazuje środkowy palec. Szkoda, ponieważ tekstu i karkołomnych zwrotów jest tu sporo, a miło jest rozumieć wszystkie żarty.

Borderlands 2 (PC)

Borderlands 2 to wymarzony sequel dla najwierniejszych fanów poprzednika, wnoszący szereg usprawnień na wielu płaszczyznach i cieszący niezłym wątkiem głównym. Jednocześnie nie ma co polecać go ludziom, którzy odbili się od pierwowzoru, bo to w zasadzie to samo, tylko w jeszcze większym stężeniu, rozkosznie zabójczym dla wszystkiego, co zechce nam zrobić kuku na Pandorze. W przypadku dzieła Gearbox’u rewelacyjnie widać, że gry to software – w tym przypadku dostajemy wersję 2.0, choć nie pogardziłbym uptade'm do 2.1.


Długość gry wg redakcji:
50h
Długość gry wg czytelników:
61h 19min

oceny graczy
Świetna Grafika:
Cel-shading dodaje klimatu i sprawia, że leciwy już silnik sprytnie ukrywa siwe włosy.
Dobry Dźwięk:
Dobrze dobrana muzyka i udźwiękowienie, choć nie zrywają beretów.
Genialna Grywalność:
Syndrom "jeszcze jednego zadania". Mocno wciąga, choć przy naprawdę długich sesjach może nużyć. W co-opie smakuje jeszcze bardziej.
Dobre Pomysł i założenia:
Połączenie FPS-a z rolplejem akcji wydaje się po prostu oczywiste i naturalne, choć nie ma tu w zasadzie żadnych większych zmian względem pierwowzoru.
Dobra Interakcja i fizyka:
Sterylny świat, który nabiera wyrazu dopiero za sprawą technologii PhysX. Szkoda, że doświadczą tego wyłącznie posiadacze GeForce'ów.
Słowo na koniec:
Gearbox wygonił mole gryzące część pierwszą i Pandora nareszcie odetchnęła pełną piersią. To po prostu sequel totalny.
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z Borderlands 2 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   21:45, 01.10.2012
Według mnie ocena gry bardzo dobra taka na jaka zasługuję bo na 9 to zbyt mało wniosła, no a do 10/10 daleka droga.

Nie mniej jednak tytuł Obowiązkowy dla fanów Borderlands. Gra wciąga ale potem już to mija ja jestem już prawie przy końcu i zmuszam się do przejścia ostatniego questa, choć i tak jest znacznie lepiej fabularnie aniżeli w pierwszej części gdzie ukończyłem tylko 50% gry.
0 kudosDirian   @   22:01, 01.10.2012
Ja cały czas się zastanawiam czy dać tytułowi szansę. Pierwsze Borderlands mnie odrzuciło, doszedłem może gdzieś do połowy i znużony powtarzalnością zrezygnowałem z dalszej zabawy. Guy, jak myślisz, jest sens próbować "dwójkę" w moim przypadku?
0 kudosradekkaka1   @   22:26, 01.10.2012
Cytat: Dirian
Ja cały czas się zastanawiam czy dać tytułowi szansę. Pierwsze Borderlands mnie odrzuciło, doszedłem może gdzieś do połowy i znużony powtarzalnością zrezygnowałem z dalszej zabawy. Guy, jak myślisz, jest sens próbować "dwójkę" w moim przypadku?

Na twoim miejscu bym spróbował w pierwszą część grałem tylko moment (około 5minut) ale nawet po takim czasie widzę od razu poprawę , 2 to niesamowity klimat dobra optymalizacja i grafika, wysoka grywalność i przede wszystkim fajna fabuła (misje).
0 kudosguy_fawkes   @   22:35, 01.10.2012
@ Fox: Z Borderlands 2 jest właśnie taki problem, że na pierwszy rzut oka w zasadzie wszystko tutaj gra i buczy, ale nie sztuka zrobić sequel poprawiając wyłącznie niedociągnięcia poprzednika. Ciut niżej niż 9 to nie tragedia. Uśmiech

@ Dirian: Jeśli uważasz, że to właśnie fabuły Ci brakowało - to tak, bo moim zdaniem to ona jest motorem napędowym dwójki. W przeciwnym wypadku szczerze powiedziawszy raczej nie bardzo. Sporo rzeczy tutaj poprawiono, ale na dłuższą metę to to samo, stare Borderlands.
0 kudosMaterdea   @   22:50, 01.10.2012
Takiego zobojętnienia, jak po skończeniu Borderlands już dawno nie miałem. Zero uczuć - ani radości, smutku, że to już koniec, frustracji, zero. Na "dwójkę" złapałem chwilową zajawkę. Jak uda się gdzieś dostać po przecenie, to na 100% się skuszę.
0 kudosFox46   @   02:21, 02.10.2012
Cytat: guy_fawkes
@ Fox: Z Borderlands 2 jest właśnie taki problem, że na pierwszy rzut oka w zasadzie wszystko tutaj gra i buczy, ale nie sztuka zrobić sequel poprawiając wyłącznie niedociągnięcia poprzednika. Ciut niżej niż 9 to nie tragedia. Uśmiech


No jasne że nie tragedia 8,8 to bardzo dobra ocena, i w zasadzie na taką gra zasługuję. Na wyżej nie ma co liczyć bo gra aż tak innowacyjna nie jest, tu po prostu zastosowano więcej i lepiej, a aż takich wielkich zmian (prócz fabularnych ) nie wniosła. Według mnie właśnie fabularnie się zmieniła. A tak względem jedynki to więcej broni i ich różnorodność, areny dwie, dodatkowy pojazd
0 kudostretorn   @   20:45, 05.10.2012
Da się grać w borderlands 2 z physx na kartych ati ale trzeba mieć bardzo mocną karte żeby pograć na wysokich ustawieniach z physx na high oczywiście nie da się włączyć w opcjach gry ale ci co chcą to włączą powiem że po raz pierwszy żałuję że nie mam karty nvidia bo rozgrywka nabiera smaku jak iskry latają wszędzie i fragmenty ziemi normalnie miód ale trzeba mieć naprawdę mocną kartę ja mam 6990 i na high tnie jak jest dużo rozpierduchy ale na medium physx już nie tnie więc na mocniejszych kartach może i na high da się grać
0 kudosSZYMEZ   @   15:35, 12.02.2013
Szkoda, że spolszczenia nie ma - znam angielski, ale w kupione w naszym kraju gry lubię grać po polsku.
0 kudosMicMus123456789   @   15:55, 12.02.2013
UP: Może Cenega kiedyś wyda spolszczenie Dumny Ale ja wierze, a przynajmniej mam nadzieję, że wyjdzie fanowskie spolszczenie Uśmiech
0 kudosguy_fawkes   @   18:15, 12.02.2013
Cenega nie wyda spolszczenia, gdyż widniałoby na jej stronie w rubryce "Patche w przygotowaniu".
Mogę Was jednak pocieszyć, iż powstaje fanowskie spolszczenie za sprawą grupy Iron Squad: https://irons(...)zczenie/
Prace są w toku, a z racji tego, że robią je normalni ludzie po godzinach, jeszcze trochę potrwają. Niemniej jednak jakość z pewnością będzie zadowalająca, bo już dziś swobodnie mógłbym wskazać amatorskie lokalizacje w niczym nie ustępujące profesjonalnym projektom opłacanym ciężkimi pieniędzmi.
0 kudosMicMus123456789   @   18:49, 12.02.2013
Fanowskie ma o tyle minus, że czasem bardzo długo trzeba na takie czekać.
0 kudosguy_fawkes   @   19:02, 12.02.2013
No niestety - ich twórcy poświęcają swój wolny czas i robią to za darmo, więc trzeba się uzbroić w cierpliwość. Spolszczenia do poszczególnych epizodów The Walking Dead ukazywały się z co najmniej miesięcznym opóźnieniem, zaś lokalizacja do Dead Space 2 ukazała się jakiś rok czy dłużej po premierze gry.
Na szczęście nie są to już tak przaśne i niedopracowane łatki, co kiedyś. Uśmiech
0 kudosMicMus123456789   @   19:31, 12.02.2013
A wiadomo coś czy wezmą na warsztat spolszczenie do DS3? Dumny
0 kudosguy_fawkes   @   19:43, 12.02.2013
Na ten moment są tylko spekulacje - być może stworzy je grupa Graj Po Polsku (autorzy lokalizacji do DS2) albo Iron Squad. Wszystko rozbija się o poznanie gry i oszacowanie, jakie narzędzia będą potrzebne do projektu - a bez odpowiednich wytrychów do grzebania w plikach gry nie ruszą w ogóle.
0 kudosMicMus123456789   @   19:53, 12.02.2013
Nie ogarniam naszego oddziału EA. MoH czy Crysis idzie w dubbing, ale Dead Space to nawet napisów nie dostanie.
Dodaj Odpowiedź