Borderlands 2 (PC) - okladka

Borderlands 2 (PC)

Premiera:
18 września 2012
Premiera PL:
21 września 2012
Platformy:
Gatunek:
Akcja / Strzelanka
Język:
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (139)Gram (36)Ukończone (59)Kupię (29)

Opis Borderlands 2 (PC)
szewczu @ 22:46 10.02.2011
Sławomir "szewczu" Szewczyk
Concept Artist & Matte Painting

Śr. długość gry: 61h 19min

+ czaswięcej

Borderlands 2 to druga część popularnej gry osadzonej w post apokaliptycznym świecie, wyprodukowanej przez studio Gearbox Software. Produkcja trafia, tak samo jak poprzedniczka, na komputery osobiste oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Tytuł należy do gatunku RPS, czyli Role Playing Shooter. Gra zawiera zatem elementy strzelanki oraz RPG'a. Te drugie przejawiają się w postaci rozwoju głównego bohatera oraz gazyliona broni. Protagonista gromadzi doświadczenie, a następnie jest w stanie poprawiać swoje zdolności. Wypadająca z zabitych wrogów broń jest natomiast niezastąpioną pomocą podczas eksterminacji wrogów.

Fabuła Borderlands 2 jest z pozoru banalna. Stanowi ona niejako kontynuację tego, co zobaczyliśmy w jedynce. Przystojny Jack powraca, "zapraszając" gracza do udziału w turnieju, w którym do wygrania są nieopisane bogactwa. Niestety po dotarciu do końca zabawy, nie zostajemy obdarowani obiecanymi skarbami, a zamiast tego, Jack robi nas po prostu w balona. W takiej sytuacji nie pozostaje nic innego, jak przyszykować zemstę i skopać przystojniakowi tyłek. Do naszej wendetty dołącza ostatni na świecie Claptrap, zdeterminowany by pomścić swój, wyniszczony przez Jacka, gatunek.

Borderlands 2 wprowadza do rozgrywki czterech zupełnie nowych bohaterów, a dokładniej pisząc, pięciu, albowiem jedna postać, Gaige, dostępna będzie w formie DLC, zamiast trafić bezpośrednio na płytkę. Na nośniku będzie natomiast Axton (komandos), Maya (syrena), Salvador (wariat z giwerami w ręku) oraz Zer0 (ninja). Każda klasa postaci oferuje odmienne umiejętności specjalne, jak również inny zestaw broni, dzięki czemu rozgrywka zmienia się w zależności od tego, kim aktualnie szarpiemy.

Mimo że Borderlands 2 można przejść w pojedynkę, produkcja ogromny nacisk kładzie na czteroosobowy tryb współpracy, w którym poszczególni bohaterowie wspierają się wzajemne w bojach prowadzących do finału. Co ciekawe, dołączać można w dowolnym momencie i równie szybko z gry wyskakiwać. Dzięki temu, nie trzeba być w tym samym momencie fabuły, aby bawić się w większym gronie.

Borderlands 2, podobnie jak pierwowzór, działa na silniku Unreal Engine 3, czego rezultatem jest dopracowana do najmniejszych szczegółów oprawa wizualna, jak również duża płynność nawet na słabszych maszynach (w przypadku zabawy na PC). Osoby z mocniejszymi komputerami będą mogły natomiast zrobić użytek z systemu PhysX generującego efektowne eksplozje i bardziej naturalne animacje.

PEGI: Od 18 latZawiera przemocZawiera mocny językZawiera kontrolowane rozgrywki sieciowe
Screeny z Borderlands 2 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbat2008kam   @   13:11, 20.05.2011
Każdy ma swoje gusta i jeśli Ci się nie spodobała, to mi nic do tego. Wg mnie jednak warto dać jej szansę, bo gra odpłaca za to jak żadna inna - niesamowicie wciąga.
0 kudossilverkin   @   13:54, 20.05.2011
Część pierwsza bardzo mi się podobała. Uważam za bardzo trafiony pomysł z doświadczeniem rodem z Diablo. Wszak twórcy sami się reklamowali, iż to jest "Diablo FPS" Uśmiech .
0 kudosbeneck   @   02:47, 19.09.2012
jedynka była bardzo klimatyczna i zupełnie niezła,teraz czas na dwójkę
0 kudosKrru   @   11:31, 01.10.2012
Jeśli ktoś grał w ,,jedynkę" zostanie wynagrodzony fajnym bonusem. O ile ma na dysku sejwy z pierwszego Borderlands na komputerze, Borderlands 2 powinien je znaleźć i podarować dwa elementy - głowę i strój dla każdej postaci - niedostępne w inny sposób.
0 kudosguy_fawkes   @   11:33, 01.10.2012
UP: Słaby bonus. Szczerze mówiąc liczyłem na więcej, ale mimo wszystko ten skin wygląda na tyle dobrze, że przyodziałem nim swoją postać.
0 kudosguy_fawkes   @   03:40, 04.10.2012
W Sanctuary, głównym mieście-bazie wypadowej znajduje się pewna tajemnicza skrzynia (w pomieszczeniu ze stacją szybkiej podróży). Do jej otwarcia potrzeba złotego klucza. Jeśli chcecie go zdobyć, obserwujcie twittera Randy'ego Pitchforda z Gearbox'u, który co jakiś czas wrzuca kody pozwalające 2 razy ją otworzyć. W środku znajdziecie wartościowy, unikatowy loot, generowany losowo - tym lepszy, im wyższy będzie poziom Waszej postaci. Kody wpisuje się w polu Shift Code, znajdującym się w pozycji Extras w menu głównym. Aby móc je wpisywać, należy dokonać szybkiej i bezpłatnej rejestracji w serwisie Gearbox'u z poziomu gry.
Kody są osobne dla każdej platformy i ograniczone czasowo, więc należy szybko je wykorzystywać.
https://twitter.com/DuvalMagic

Ostatni zestaw kodów, aktywny do godziny 18 czasu centralnego (cokolwiek by to miało znaczyć Dumny ):
WinPC: 5TW33-SRZFH-63J33-BJ3TJ-FXF9F
PS3: KJCBT-3WCZT-FH3CT-S3CBJ-W3FT6
X360: KTKJT-Z3K5F-BR63X-K63T3-BBK66
Sprawdziłem, działa. Uśmiech
0 kudosWejer1910   @   13:49, 15.02.2013
Dwójka jest lepsza od jedynki, bardziej wyważona( Bone head na 15lv nadal sprawiał mi trudność ), ma ciekawszy teren, jest ciekawsza i jest "bardziej żywa" od jedynki
0 kudosnikalij   @   20:42, 09.02.2014
Właśnie dorwałem się do darmówki na Steamie i przyznam, ze jestem zawiedziony. Jedynka zachwyca mnie bezapelacyjnie. Spędziłem wiele godzin przy tej pozycji i do tej pory zdarza mi się do niej wracać. W tym zestawieniu mam odczucie, że Dwójka jest po prostu brzydka, a sposób gry jest bardzo denerwujący. Mam nieodparte wrażenie, że jeżeli chodzi o płynność gry, ona również szwankuje.
0 kudosguy_fawkes   @   22:28, 09.02.2014
UP: Trochę nie ogarniam Twoich zarzutów, bo:
1. sequel wygląda tak samo,
2. gra się weń tak samo.
Zmieniła się jedynie fabuła - i to na lepsze - bo wcześniej traktowana ewidentnie po macoszemu historia teraz wreszcie ma jakiś większy sens. Borderlands ewoluowało z symulatora grindu w pełnoprawną grę.
0 kudosnikalij   @   20:47, 10.02.2014
Przyznam, że zaintrygowała mnie Twoja wypowiedź i nie odpuszczę sobie tego kąska. Być może moje rozczarowanie wynika ze zbyt krótkiego obcowania z tytułem i nie zdążyłem zaabsorbować zmian, jakie zaszły w porównaniu z jedynką, słabej znajomość angielskiego i niskie możliwości mego wysłużonego już sprzętu. Dzięki Twojej wypowiedzi nabrałem ochoty na przezwyciężenie tych niedogodności i na pewno, w niedalekiej przyszłości wezmę tą opowieść na celownik Uśmiech
0 kudosguy_fawkes   @   22:19, 10.02.2014
Cytat: nikalij
słabej znajomość angielskiego
Polecam zaczekać jeszcze trochę - grupa Iron Squad pracuje nad spolszczeniem tytułu, a premiera łatki nastąpić ma w tym roku. Do tego czasu gra stanieje, a Ty zrozumiesz, dlaczego B2 zostawia jedynkę daleko w tyle pod względem fabuły. ;)
0 kudosGuilder   @   10:38, 12.02.2014
ZostawiałaBY, gdyby ta fabuła była szczególnie dobra, a była przeciętna. Ja z angielskim problemów nie mam. Po prostu ten typ gry jest fajny do wspólnego naparzania, w singlu gra traci sporo ze swojego uroku. Jedynka była dla solistów o tyle ciekawsza, że walki z bossami (których w obu częściach jest sporo), były jakoś wyraziściej oznaczone, przynajmniej dla mnie. Gdy szedłem bić się z bossem, wiedziałem że czeka mnie trudna przeprawa. W dwójce lazłem gdzie popadnie, patrzę: o, coś mocniejszego, pew-pew-pew, nie ma, idę dalej. Zaznaczam, to są moje subiektywne odczucia, ciężko na ten temat dyskutować z argumentami. W każdym razie jestem w stanie zrozumieć obie strony, przy czym ja zaliczam się do fanów jedynki, której dałem osiem, gdzie dwójka otrzymała tych punktów siedem.
0 kudosMicMus123456789   @   13:16, 19.11.2015
W końcu i ja mam dwójkę za sobą i przyznam, że poziom humoru jest niesamowity Szczęśliwy Dialogi są świetne w niektórych momentach. Co do samej fabuły mnie się podobała i widać było trochę głębi w niej. Fabuła potrafiła też zaskoczyć przynajmniej mnie. Dużo też dają dzienniki audio, pierwszy raz w serii zależało mi na informacjach z nich, kilka ciekawostek można się dowiedzieć.

Po za tym jest to ta sama dobra rozgrywka co w jedynce tyle, że ulepszona Uśmiech Miło było pod koniec gry odwiedzić lokację z pierwszej części Dumny
0 kudosBarbarella.   @   09:14, 09.05.2022
W Jedynkę nie grałam więc porównania nie mam , to dla mnie coś nowego. Po pierwszym odpaleniu gry odrzuciło mnie na jakieś dwa tygodnie , nie podobała mi się komiksowa grafika , wstęp do fabuły kompletnie nie wciągnął , spolszczenie trudne do czytania - ekipa polonizacyjna miała problem z polskimi znakami i zamiast nich wyskakiwały jakieś azjatyki { ciekawe czy już się z tym uporali bo pomijając ten problem to odwalili sporo dobrej roboty }. Na szczęście nie wywaliłam gry z dysku i wróciłam do niej po jakimś czasie. No i zaczęła mnie wciągać ,zaczęłam łapać klimat gry , niby taki niepoważny , kreskówkowy a jednak głównemu złolowi miałam wielką ochotę skopać tyłek. Gra określana jako strzelanka z elementami RPG . Dla mnie te elementy RPG dość duże i istotne jednak . Bardziej się zastanawiałam nad rozwojem postaci czy wyborem misji { mam wersję z dodatkami więc jest ich całkiem sporo } niż np . w takim Mass Effect czy Dragon Age .Tam przy awansie postaci wciskałam automatyczny awans a tu mimo że drzewko rozwoju postaci nie jest specjalnie imponujące to jednak zmuszało mnie do zastanowienia się nad wyborem nowych umiejętności. No i humor tryskający z gry to zdecydowanie moje klimaty , Tycia Tina to dla mnie Enpec stulecia mimo że nieletnia .W pakiecie z grą dostałam jeszcze Presequel , niestety do tego już w ogóle spolszczenia nie ma więc póki co sobie odpuściłam .A szkoda ?
Dodaj Odpowiedź