Premiery miesiąca - luty 2019
Luty zapowiada się na naprawdę udany miesiąc! Ilość wysokobudżetowych hitów przekracza jesienne normy, więc uważajcie, by nie wydać całej wypłaty na kolejne produkcje ze stajni czy to Ubisoftu, czy Electronic Arts!
Fear the Wolves (PC) |
---|
6 lutego - opuszczenie programu Steam Early Access |
Fear the Wolves po niemal roku wychodzi z usługi Steam Early Access, by wygodnie rozsiąść się wśród pełnoprawnych premier i zawalczyć o kawałek tortu zwanego „battle royale”. To ciekawe, ponieważ autorzy gry – studio Vostok Games (spadkobiercy upadłego GSC Game World odpowiadającego za serię S.T.A.L.K.E.R.) – nadal pracują nad innym tytułem multiplayer – Survarium. I robią to o wiele dłużej, bo od 2015 roku.
Niemniej Fear the Wolves jest na razie głównym zmartwieniem projektantów. Akcja wrzuca nas do czarnobylskiej zony po sławnej katastrofie elektrowni atomowej z 1986 roku. Zgodnie z kanonem gatunku battle royale, jesteśmy jednostką pośród setki innych, rządnych zwycięstwa, stalkerów i musimy jako jedyni dotrzeć do helikoptera ratunkowego. Po drodze jednak nie tylko żywi gracze są naszymi przeciwnikami, ale także flora oraz fauna – anomalie i zmutowane bestie.
Na mapie porozrzucano nie tylko broń i pancerze pozwalające na efektywniejszą walkę (startujemy bowiem z niezbyt wygórowanym ekwipunkiem), ale również środki umożliwiające eksplorowanie groźniejszych zakątków świata - chodzi w tym przypadku np. o kombinezony ochronne. Pikanterii zabawie dodaje dynamicznie zmieniająca się pogoda wraz z porami dnia i nocy.
Sid Meier's Civilization VI: Gathering Storm (PC) |
---|
14 lutego |
Gathering Storm to drugie tak potężne – po Rise and Fall z zeszłego roku – rozszerzenie dedykowane trzyletniej już szóstej odsłonie serii Cywilizacja. Zmiany, które wprowadza to DLC porządnie mieszają prawami obowiązującymi nas podczas budowy wirtualnej cywilizacji. W dodatku dostajemy nie tylko przyrodnicze kataklizmy, jak zabójcze mrozy ze śnieżycami, trzęsienia ziemi i globalne ocieplenie, ale także mocny akcent geologiczny i szeroko pojęte zmiany klimatyczne.
Dzięki geologii większe znaczenie zyska ukształtowanie terenu, które możemy niemal dowolnie modyfikować, drążąc tunele, tworząc tamy, odwierty itd. – to ostatnie związane jest też z aspektem dywersyfikacji źródeł energii. Węgiel i paliwa kopalniane przy ekspansji sterowanej cywilizacji mogą być niewystarczające na późniejszych etapach, istotne więc z poziomu ekonomii gry jest przesiadanie się na odnawialne źródła energii. Do tego dochodzą mechanizm ponadnarodowej organizacji (Kongres Światowy) oraz nowa era – XXI wiek – i osiem nowych cywilizacji wraz z dziewięcioma liderami.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler