Premiery gier w marcu 2024 - nietuzinkowy miesiąc
Outcast 2: A New Beginning - 15 marca
- PC, Xbox Series X|S, PlayStation 5
Outcast 2: A New Beginning to kontynuacja przygodowej gry akcji z otwartym światem wydanej w 2001 roku. Za projekt odpowiada belgijskie Appeal Studios, autorzy “jedynki”. W “dwójce” wcielamy się w bohatera pierwszej części, komandosa Cuttera Slade'a, który zostaje wskrzeszony przez rasę Yodów. Postać wraca na planetę Adelpha, by pomóc ją utrzymać podczas inwazji Talan, których los jest nierozerwalnie połączony z Ziemią.
Rozgrywka Outcast 2 to połączenie elementów survivalowych (crafting) i przygodowej gry akcji, której akcja dzieje się w otwartym świecie. Gameplay obfituje w eksplorację z częstymi starciami przeciw najeźdźcom. Duże zagrożenie stanowi także lokalna fauna i flora. Do dyspozycji mamy plecak odrzutowy, który pozwala na dużą swobodę poruszania się po ręcznie stworzonej planecie. W trakcie zabawy wyzwalamy osady Talan zdobywając nowe przyczółki.
Alone in the Dark - 20 marca
- PC, Xbox Series X|S, PlayStation 5
Alone in the Dark to szósta pełnoprawna odsłona popularnej serii przygodowych gier akcji utrzymanych w klimatach horroru. Oficjalnie nie posiada cyferki przy tytule i stanowi niejako reboot całej marki, której ostatnia część ukazała się w 2008 roku. Historia przenosi gracza do lat 20. ubiegłego stulecia. Główną bohaterką jest Emily Hartwood, która łączy siły z protagonistą sprzed lat, Edwardem Carnbym. Okazuje się, że wujek Emily zaginął głęboko na południu, a my wynajmujemy prywatnego detektywa, Edwarda właśnie, by pomógł nam go odszukać. Trafiamy do znanego z oryginału z 1992 roku dworu Derceto, domu dla umysłowo chorych, gdzie tajemnice znów wymagają rozwikłania.
Rozgrywka Alone in the Dark reprezentuje gatunek przygodowych gier akcji z naciskiem na elementy charakterystyczne dla popularnych horrorów. Statyczna kamera została zamieniona na trzecioosobową perspektywę, a my otrzymujemy pełną swobodę ruchu po półotwartych lokacjach - zarówno dużych, otwartych przestrzeniach, jak i ciasnych korytarzach. Gameplay opiera się na eksploracji z okazjonalnymi starciami z nadnaturalnymi monstrami. Napotkane potwory zwalczamy za pomocą broni palnej, ale skromna ilość amunicji nie pozwala na agresywne szturmowanie lokacji.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler