KFA2 GeForce RTX 4060 1-Click OC 2X 8GB GDDR6 - test. Wydajna karta graficzna do rozdzielczości 1080p


bigboy177 @ 18:56 13.11.2023
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Przed raportowaniem Wam wyników naszych testów, chciałbym raz jeszcze podkreślić, że RTX 4060 to karta graficzna opracowana z myślą o rozdzielczości 1080p – wskazuje na to zarówno wydajność GPU, jak i zasoby pamięci VRAM. Wiadomo, że w przypadku starszych tytułów – oraz tych mniej wymagających – poradzi sobie ona w wyższych rozdzielczościach, ale testując skupiliśmy się wyłącznie na dwóch: 1080p oraz 1440p. Jeśli planujecie bawić się w 4K, rozważcie zakup wydajniejszego GPU i tyle, bo nawet DLSS 3,5 nie jest tu w stanie zdziałać cudów.

Nasza platforma testowa:

  • Płyta główna: ASUS TUF Gaming x570-Plus;
  • Procesor: AMD Ryzen 7 5800X3D;
  • Pamięć RAM: 32 GB DDR4;
  • Karta graficzna: KFA2 GeForce RTX 4060 1-Click OC 2X 8GB GDDR6;
  • Monitor: Philips 27M1F5800/01;
  • Dysk: SSD Samsung Evo 970 Pro oraz WD_BLACK SN850X 1TB;
  • Głośniki: Sonos Era 300.

Przechodząc do testów, najpierw przeprowadziłem je w kilku grach bez wykorzystywania ray-tracingu oraz bez włączania DLSS. Na pierwszy ogień poszedł Cyberpunk 2077, którego dopieszczona oprawa wizualna sprawia, że GPU ma sporo roboty. Grę odpaliłem w detalach ultra oraz w rozdzielczości 1080p i 1440p. Wyniki prezentowały się następująco:

  • Cyberpunk 2077 w 1080p: przeciętnie 82 FPS ze spadkami do 65 FPS;
  • Cyberpunk 2077 w 1440p: przeciętnie 50 FPS ze spadkami do 37 FPS.

Jak widać, w obu przypadkach gra jest w pełni grywalna i mimo że w 1440p spadki są zauważalne, nie są one na tyle dokuczliwe, że nie da się bawić (podkreślam, że mowa o wydajności bez DLSS oraz bez RT). Warto pamiętać, że konsole obecnej generacji najczęściej renderują oprawę z prędkością około 30 klatek na sekundę, a nasz KFA2 GeForce RTX 4060 1-Click OC 2X 8GB GDDR6 bez problemów przebijał ten wynik, oferując wystarczającą do rozgrywki płynność. Włączenie overclockingu (wymagające odpalenia oprogramowania KFA2 i wciśnięcia pojedynczego przycisku) podbijało rezultaty o około 5%, więc bez szaleństwa, ale zawsze coś.

Po testach w Cyberpunk 2077 odpaliłem kilka kolejnych tytułów, a poniżej znajdziecie rezultaty. Pamiętajcie, że za każdym razem rozdzielczość była 1080p i 1440p oraz maksymalne możliwe detale. Wyniki są podawane najpierw bez ray-tracingu i bez DLSS (sprawdzamy bowiem czyste możliwości rasteryzacji bez wspierania się dodatkowymi technikami generowania obrazu), a następnie z włączonym DLSS, z rekonstrukcją promieni oraz generowaniem klatek (tam, gdzie to możliwe).

Testy w Alan Wake II (najwyższe detale, bez RT i bez DLSS):

  • Alan Wake II w 1080p – średnio 43 FPS ze spadkami do 34 FPS;
  • Alan Wake II w 1440p – średnio 27 FPS ze spadkami do 18 FPS;

Testy w Alan Wake II (najwyższe detale, bez RT, DLSS 3.5 na jakość, FG włączone):

  • Alan Wake II w 1080p – średnio 81 FPS ze spadkami do 69 FPS;
  • Alan Wake II w 1440p – średnio 51 FPS ze spadkami do 40 FPS;

Testy w Horizon: Zero Dawn (najwyższe detale, bez RT i bez DLSS):

  • Horizon: Zero Dawn w 1080p – średnio 88 FPS ze spadkami do 71 FPS;
  • Horizon: Zero Dawn w 1440p – średnio 70 FPS ze spadkami do 63 FPS;

Testy w Horizon: Zero Dawn (najwyższe detale, bez RT i DLSS na jakość, FG wyłączone):

  • Horizon: Zero Dawn w 4K – średnio 50 FPS ze spadkami do 46 FPS;

Testy w Resident Evil 4 Remake (najwyższe detale, bez RT i bez DLSS):

  • Resident Evil 4 Remake w 1080p – średnio 80 FPS ze spadkami do 71 FPS;
  • Resident Evil 4 Remake w 1440p – średnio 53 FPS ze spadkami do 47 FPS;

Testy w Dying Light 2: Stay Human (najwyższe detale, bez RT i bez DLSS):

  • Dying Light 2: Stay Human w 1080p – średnio 73 FPS ze spadkami do 63 FPS;
  • Dying Light 2: Stay Human w 1440p – średnio 53 FPS ze spadkami do 45 FPS;

Testy w Dying Light 2: Stay Human (najwyższe detale, bez RT i DLSS na jakość, FG wyłączone):

  • Dying Light 2: Stay Human w 1080p – średnio 108 FPS ze spadkami do 88 FPS;
  • Dying Light 2: Stay Human w 1440p – średnio 84 FPS ze spadkami do 76 FPS;

Testy w Forza Horizon 5 (najwyższe detale, bez RT i bez DLSS):

  • Forza Horizon 5 w 1080p – średnio 99 FPS ze spadkami do 81 FPS;
  • Forza Horizon 5 w 1440p – średnio 75 FPS ze spadkami do 62 FPS;

Testy w Hogwarts Legacy (najwyższe detale, bez RT i bez DLSS):

  • Hogwarts Legacy w 1080p – średnio 61 FPS ze spadkami do 46 FPS;
  • Hogwarts Legacy w 1440p – średnio 45 FPS ze spadkami do 37 FPS.

Testy w Hogwarts Legacy (najwyższe detale, bez RT i DLSS na jakość, FG włączone):

  • Hogwarts Legacy w 1080p – średnio 98 FPS ze spadkami do 61 FPS;
  • Hogwarts Legacy w 1440p – średnio 84 FPS ze spadkami do 61 FPS.

Jak widać po powyższych testach, w większości nowych gier karta KFA2 GeForce RTX 4060 1-Click OC 2X 8GB GDDR6 poradziła sobie bardzo dobrze, choć zdecydowanie lepiej w 1080p. Podane powyżej wyniki są bez OC (włączenie go dawało przyrost od 3-5%, więc w sumie marginalny). Tam gdzie to możliwe, włączałem DLSS, abyście mieli porównanie. Nie wszystkie gry obsługują ray-tracing, a w związku z tym kompletne działanie RT i DLSS sprawdziliśmy tylko w dwóch tytułach: Alan Wake II i Cyberpunk 2077. Oba dają pogląd na sytuację oraz na to, jakie korzyści przynosi technologia NVIDII. Jeśli chodzi o samo włączenie DLSS i generowania klatek (Frame Generation), zapewnia ono - w zależności od gry oraz dostępnych opcji - pomiędzy 20, a 50% lepszą wydajność.

  • Cyberpunk 2077 w 1080p, detale ultra, RT Ultra, DLSS zrównoważone, FG włączone – średnio 80 FPS, ze spadkami do 51 FPS;
  • Alan Wake II w 1080p, detale wysokie, RT wysokie, DLSS zrównoważone, FG włączone – średnio 50 FPS, ze spadkami do 36 FPS.

Obie gry bez DLSS i z włączonym RT na najwyższych detalach są niestety całkowicie niegrywalne i dopiero włączenie skalowania rozdzielczości, jak również technologii generowania klatek (Frame Generation, o którym więcej pisaliśmy w tym miejscu) przynosi poprawę wydajności, sprawia że można grać komfortowo i – co ważne – można robić to przy maksymalnych możliwych detalach. Dobrze wróży to na przyszłość, albowiem obie wymienione gry są w tym momencie prawdopodobnie najbardziej wymagającymi tytułami na rynku, jeśli chodzi o GPU. Takie produkcje pojawiają się rzadko i są świetnymi prognostykami na przyszłość.

Podsumowując, KFA2 GeForce RTX 4060 1-Click OC 2X 8GB GDDR6 to bardzo dobra propozycja, jeśli szukacie karty graficznej do współczesnych gier, a jednocześnie Waszym celem jest rozdzielczość 1080p oraz średnie, tudzież wysokie detale. Z naszych testów wynika, że bohaterka niniejszej recenzji poradzi sobie bardzo dobrze ze wszystkimi dostępnymi obecnie na rynku tytułami, a jednocześnie ma zapas mocy, który powinien wystarczyć na kilka kolejnych lat. Wśród jej zalet warto wymienić ponadto wysoką kulturę pracy oraz dużą wydajność energetyczną. Dodatkowym atutem jest cena oscylująca w granicach 1400 złotych oraz możliwość łatwego i szybkiego overclockingu, wymagającego w zasadzie pojedynczego kliknięcia myszką. Dlatego bez cienia wątpliwości polecam, szczególnie jeśli dodatkowo uda Wam się kartę dostać w ramach jakiejś promocji z okazji np. zbliżającego się Black Friday.

Plusy:Minusy:MiastoGier.pl Poleca
  • Bardzo dobra karta do 1080p;
  • Wysoka wydajność energetyczna;
  • Dobra kultura pracy;
  • Wsparcie dla RT oraz DLSS;
  • Estetyczne podświetlenie.
  • Nieco mało pamięci VRAM;
  • 128-bitowa, wąska, magistrala pamięci.

Sprzęt na testy dostarczyła firma KFA2.

Sprawdź także:
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   18:40, 14.11.2023
Jak kompletowałam nowy zestaw to miałam na uwadze właśnie tę kartę {za radą Diriana} .W ostatniej chwili zmieniłam zdanie i kupiłam u konkurencji Radeonkę RX 6700XT o dwie stówki droższą. Gdzieś w jakimś portalu Benchmarkowym przeczytałam że ciut lepiej się sprawuje i 12 GB VRAM mnie skusiło. No ale tak prawdę mówiąc to nie wiem czy to był dobry pomysł, zresztą jak na razie granie w rozdzielczości 1080p mi wystarczy.
0 kudosDirian   @   21:42, 14.11.2023
Cytat: Barbarella.
Jak kompletowałam nowy zestaw to miałam na uwadze właśnie tę kartę {za radą Diriana} .W ostatniej chwili zmieniłam zdanie i kupiłam u konkurencji Radeonkę RX 6700XT o dwie stówki droższą. Gdzieś w jakimś portalu Benchmarkowym przeczytałam że ciut lepiej się sprawuje i 12 GB VRAM mnie skusiło. No ale tak prawdę mówiąc to nie wiem czy to był dobry pomysł, zresztą jak na razie granie w rozdzielczości 1080p mi wystarczy.


RX 6700 XT to też dobry wybór, więc raczej nie ma czego żałować Puszcza oko