Cytat: Raaistlin
Ludzie, siedemdziesiąt parę procent średniej to BARDZO DOBRY wynik, a wy gadacie o porażce. A później będziecie marudzić, że oceny takie wysokie, bo nastąpiła dewaluacja skali. A pomyśleliście, że to właśnie przez takie narzekanie na "niskie" oceny dzieje się, jak się dzieje?
W dzisiejszych czasach ocena 7/10 przyznawana jest zazwyczaj ambitnym średniakom (to nie moje zdanie, a schemat, który utarł się w przeciągu ostatnich 5-6 lat), więc jeśli weźmiemy pod uwagę, że Risen 2 zebrał właśnie taką średnią not, to można mówić o lekkim rozczarowaniu. Dzisiejsze 7/10 to nie to samo, co 7/10 sprzed dekady i należy o tym pamiętać.
Cytat: Raaistlin
Swoja drogą batkam, o ile Gothic był bardziej przystepny dla wschodniej Europy ze względu na klimat, tak o Risenie już tego nie możesz powiedzieć. Owszem, gierki są podobne, ale tylko pod względem mechaniki - klimatem obydwa Riseny nawiązują do Karaibów, a Risen 2 już w szczególności. Śmiem twierdzić, iż takowy klimat według Twojego rozumowania bardziej powinni rozumieć zachodni recenzenci - a już najbardziej portoryki.
Piranha Bytes to typowo europejska ekipa, która nie ukrywa, że to właśnie nasz segment rynku jest dla niej najważniejszy. Wątpię, by zachód polubił grę opartą na tej samej mechanice co Gothic, acz w całkowicie innym klimacie. To właśnie ''toporna'' i staroświecka mechanika sprawia, że grając w karaibskiego Risena przed oczami mamy Gothica. Powiem inaczej - kto nie polubił mrocznego i wschodniego Gothica, ten prawdopodobnie nie zakocha się w karaibskim Risenie.
A klimat Risena 2? Typowo gothicowy. Noc Kruka i Jarkendar najlepszym tego przykładem.