
Risen 2 to kontynuacja jednej z najlepszych gier RPG 2009 roku, tworzona przez znane i cenione studio Piranha Bytes, odpowiedzialne wcześniej m.in. za serię Gothic. Tym razem produkcja trafi nie tylko na PC i X360, ale także konsolę Playstation 3.
Fabuła toczy się kilka lat po pierwszym Risenie. Po pokonaniu tytana zagrażającego Farandze, główny bohater wpadł w nałóg - zamiast pławić się w glorii i chwale jako rycerz, wolny czas spędza w zamtuzach i tawernach. Jednak pokonanie tytana w niczym nie pomogło: jego pobratymcy nadal szaleją na wodach, zatapiając statki i zabijając ludzi. Inkwizycja zamknęła się na wyspie Caldera, by tam obmyślać plany obrony, jednak spełzają one na niczym. Pewnego dnia nasz heros, przechadzając się po brzegu, natrafia na rozbity statek; w środku zaś znajduje się jego stara znajoma, Patty, która nadal podąża śladami swego ojca. Bohaterowie postanawiają połączyć siły, w celu odnalezienia Stalowobrodego, a także zapobiec szalejącej pladze potworów morskich. Łączny czas potrzebny na ukończenie produkcji może zająć nawet 80 godzin.
Nowości w porównaniu do pierwowzoru jest bardzo dużo. Przede wszystkim zmianą na plus jest całkowicie nowa, znacznie ładniejsza oprawa graficzna oraz silnik fizyczny. Wszelkie animacje postaci, ich mimika i gesty, nie odbiegają już od światowej czołówki.
Zmienił się także system walki. Walka mieczem została nieco bardziej oparta na zręczności, zaś jako novum w grze znalazły się pistolety. ZMianie uległ także system magii, opierający się tym razem na kulcie voodoo. W wielu momentach przyjdzie nam także strzelać z zamontowanych na okrętach dział.
System rozwoju postaci nadal wygląda tak, jak w poprzednikach. Okreśłoną umiejętność zdobywać będziemy praktykując za pieniądze u mistrzów.
Jako osoba wychowana na stareńkich Gothicach, nie mogłem przepuścić okazji do zrecenzowania nowego tworu studia Piranha Bytes. Tekst poświęcony wersji pecetowej przeczytacie pod tym adresem, natomiast...
Piranha Bytes to, bez dwóch zdań, jeden z najlepiej znanych i najbardziej lubianych deweloperów w Polsce. Powiedziałbym nawet, że gracze patrzą na ich poczynania z równie dużą uwagą, co na naszych rod...
Gothic jaki był wszyscy pamiętają. Arcania nie była w stanie nawet w jednym procencie dorównać swemu zacnemu pierwowzorowi, zostawiając niesmak i niedosyt. Na szczęście fani RPG od Piranha Bytes nie z...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler