
Risen 2 to kontynuacja jednej z najlepszych gier RPG 2009 roku, tworzona przez znane i cenione studio Piranha Bytes, odpowiedzialne wcześniej m.in. za serię Gothic. Tym razem produkcja trafi nie tylko na PC i X360, ale także konsolę Playstation 3.
Fabuła toczy się kilka lat po pierwszym Risenie. Po pokonaniu tytana zagrażającego Farandze, główny bohater wpadł w nałóg - zamiast pławić się w glorii i chwale jako rycerz, wolny czas spędza w zamtuzach i tawernach. Jednak pokonanie tytana w niczym nie pomogło: jego pobratymcy nadal szaleją na wodach, zatapiając statki i zabijając ludzi. Inkwizycja zamknęła się na wyspie Caldera, by tam obmyślać plany obrony, jednak spełzają one na niczym. Pewnego dnia nasz heros, przechadzając się po brzegu, natrafia na rozbity statek; w środku zaś znajduje się jego stara znajoma, Patty, która nadal podąża śladami swego ojca. Bohaterowie postanawiają połączyć siły, w celu odnalezienia Stalowobrodego, a także zapobiec szalejącej pladze potworów morskich. Łączny czas potrzebny na ukończenie produkcji może zająć nawet 80 godzin.
Nowości w porównaniu do pierwowzoru jest bardzo dużo. Przede wszystkim zmianą na plus jest całkowicie nowa, znacznie ładniejsza oprawa graficzna oraz silnik fizyczny. Wszelkie animacje postaci, ich mimika i gesty, nie odbiegają już od światowej czołówki.
Zmienił się także system walki. Walka mieczem została nieco bardziej oparta na zręczności, zaś jako novum w grze znalazły się pistolety. ZMianie uległ także system magii, opierający się tym razem na kulcie voodoo. W wielu momentach przyjdzie nam także strzelać z zamontowanych na okrętach dział.
System rozwoju postaci nadal wygląda tak, jak w poprzednikach. Okreśłoną umiejętność zdobywać będziemy praktykując za pieniądze u mistrzów.
Piranha Bytes to studio bliskie polskim graczom. Formułka budowanych przez nich gier nie zmieniła się w sumie od lat, a mimo wszystko po każde kolejne ich dzieło sięgają dziesiątki tysięcy fanów RPG. ...
Piranha Bytes to, bez dwóch zdań, jeden z najlepiej znanych i najbardziej lubianych deweloperów w Polsce. Powiedziałbym nawet, że gracze patrzą na ich poczynania z równie dużą uwagą, co na naszych rod...
Gothic jaki był wszyscy pamiętają. Arcania nie była w stanie nawet w jednym procencie dorównać swemu zacnemu pierwowzorowi, zostawiając niesmak i niedosyt. Na szczęście fani RPG od Piranha Bytes nie z...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler