
Dead Island 2 to kontynuacja polskiego hitu od wrocławskiego studia Techland. Tym razem jednak za produkcję odpowiadają zespoły Dumbaster Studios - wewnętrzny oddział wydawcy, firmy Deep Silver - oraz Sumo Digital. Sam pomysł na grę nie uległ większym zmianom - nadal mamy do czynienia z pierwszoosobowym slasherem w nietuzinkowym postapokaliptycznym settingu.
Fabuła Dead Island 2 przenosi gracza do wydarzeń rozgrywających się po Dead Island oraz Dead Islan: Riptide (choć scenariusze ich nie są ze sobą połączone). Tajemnicza zaraza przedostała się na obszar Kalifornii, którą rząd odizolował od reszty Stanów Zjednoczonych. W związku z tym miejsce przeobraziło się w jakby zupełnie inny świat, w którym nie panują żadne zasady i liczy się tylko przetrwanie - a w samym środku tego zamieszania znajduje się nasz bohater.
Rozgrywka Dead Island 2 nie zmienia w diametralny sposób lubianego systemu znanego z poprzedniczek - to nadal pierwszoosobowy slasher z nietuzinkowym i bardzo krwawym (oraz widowiskowym) podejściem do egzekucji zombie. Gracze przemierzają otwarty świat podzielony na sześć tematycznych dystryktów, w którym czekają na nich misje fabularne i zadania poboczne. Nie zabrakło także możliwości wytwarzania broni (craftingu), które wykorzystywane są w czasie walki. Na początku zabawy gracz wybiera jednego spośród sześciu archetypów postaci - każdy z nich posiada inny zestaw umiejętności specjalnych, który następnie rozwijany jest w trakcie postępów w fabule.
Dead Island 2 oferuje zarówno przejście kampanii w pojedynkę jak i w trybie kooperacji (do czterech graczy).
Dead Island 2 nie miało łatwej drogi, ale wiele wskazuje na to, że projekt zapowiedziany blisko 10 lat temu wreszcie gotowy jest do premiery. Jako że ostatnio mieliśmy okazję własnoręcznie go sprawdzi...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler