Dead Island 2 (PS5)

ObserwujMam (1)Gram (0)Uko鎍zone (1)Kupi (1)

Dead Island 2 (PS5) - recenzja gry


@ 18.04.2023, 16:21
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem co pisz, czasem programuj, czasem projektuj, czasem robi PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpi brief闚 reklamowych!

Na Dead Island 2 czeka這 na pewno wielu graczy, przynajmniej po tym, jak pojawi豉 si w sieci jego pierwsza zapowied. Obecnie nie spos鏏 okre郵i, jak du瞠 jest zainteresowanie tytu貫m, ale je郵i do tej pory oboj皻nie do niego podchodzili軼ie, to powinni軼ie to zmieni. Dlaczego? Zerknijcie do naszej recenzji.

Dead Island 2 to jedna z najd逝瞠j powstaj帷ych gier w historii bran篡. Najcz窷ciej w takiej sytuacji – ci庵貫go odwlekania premiery, bezustannych zmian deweloper闚 – finalny projekt daleki jest od idea逝, a nawet czego, co zas逝giwa這by na uwag graczy. W przypadku dzie豉 Dambuster jest jednak inaczej. Deweloperzy ca趾iem nie幢e wywi您ali si z powierzonego im zadania, a rezultatem jest ciekawa, dopracowana przygoda w opanowanym przez umarlak闚 Los Angeles. Dlaczego tak uwa瘸m? Odpowied znajdziecie w recenzji.

Akcja Dead Island 2 toczy si mniej wi璚ej dziesi耩 lat po wydarzeniach, jakie obserwowali鄉y w ramach Dead Island: Riptide. Przygod rozpoczynamy od do嗆 d逝giej scenki przerywnikowej, w trakcie kt鏎ej grupa potencjalnych bohater闚 trafia na pok豉d samolotu, kt鏎y nast瘼nie rozbija si w Los Angeles, a my – jako jeden z ocala造ch – spr鏏ujemy si st康 teraz wydosta. 疾by by這 ciekawiej, szybko okazuje si, 瞠 jeste鄉y odporni na patogen, kt鏎y przemienia wszystkich dooko豉 w krwio瞠rcze bestie. Nie ulegamy przemianie po ugryzieniu, cho nie jest te tak, 瞠 czujemy si idealnie.

W徠ek przygotowany na potrzeby Dead Island 2 jest ca趾iem nie幢e poprowadzony i mimo 瞠 fabu豉 jest wzgl璠nie prosta, scenariusz przygotowano na tyle ciekawie, 瞠 z przyjemno軼i poznajemy kolejne jego rozdzia造. Wp造w na to maj nie same misje – bo s one do嗆 sztampowe i schematyczne – ale g堯wnie postaci, z jakimi mamy do czynienia oraz nie幢e wyre篡serowane scenki przerywnikowe. Fabu豉, je郵i pominiemy aktywno軼i poboczne, wystarczy powinna Wam na kilkana軼ie, do oko這 20 godzin. Je瞠li zdecydujecie si dodatkowo przeszukiwa wszystkie miejsc闚ki i wykonywa poboczne zlecenia, to czas ten mo瞠cie nawet podwoi.

Zadania poboczne nie s tu niestety jako wyj徠kowo porywaj帷e. Mam wra瞠nie, 瞠 zbyt cz瘰to bawimy si w kuriera, tudzie elektryka (szukanie bezpiecznik闚). Misje cz瘰to ograniczaj si do tego, by鄉y gdzie dotarli i co zabrali, ewentualnie kogo ochronili, a w闚czas wi捫e si to z poszukiwaniem bezpiecznik闚 i zamykaniem bram, tudzie furtek. Niby nie ma w tym niczego z貫go i pocz徠kowo bawi貫m si dobrze. Z czasem jednak nie mia貫m ju ochoty zajmowa si tego typu zleceniami. Wola貫m np. szuka kluczy do skrzy i schowk闚, w kt鏎ych poukrywane by造 przydatne przedmioty. Znajdziek tego typu jest mn鏀two, wi璚 zaj璚ia macie na co najmniej kilka godzin.

Istotn rol w Dead Island 2 odgrywa crafting – jak na projekt nastawiony na survival przysta這. Gromadzi trzeba w zasadzie wszystko, nigdy bowiem nie wiemy kiedy jaki grat mo瞠 si okaza przydatny. Dzi瘯i craftingowi przygotowujemy wyposa瞠nie, przedmioty jednorazowego u篡tku, a tak瞠 gad瞠ty. S逝篡 on nam w znacznej mierze do tego, by usprawnia posiadan bro. Z czasem otrzymujemy bowiem dost瘼 do przedmiot闚 posiadaj帷ych sloty, a w nich mo瞠my umieszcza gad瞠ty, zapewniaj帷e im dodatkowe efekty, np. ra瞠nie pr康em oraz atuty. Jako 瞠 zombie atakuj nas ca造mi hordami, musimy by dobrze przygotowani na odpieranie natar, a w闚czas porz康na bro jest podstaw.

Wyposa瞠nie, cho istotne, nie jest najwa積iejsze. Znacz帷 rol – aczkolwiek mniejsz, ni m鏬豚ym sobie tego 篡czy – odgrywaj te umiej皻no軼i g堯wnego bohatera. Nie zrozumcie mnie 幢e, fajnie je rozwi您ano, ale wydaje mi si, 瞠 nieco zbyt s豉bo modyfikuj rozgrywk, przynajmniej w taki bezpo鈔edni spos鏏. Na domiar z貫go, przeciwnicy skaluj si do naszego poziomu, wi璚 nie do ko鎍u czujemy, 瞠 czynimy post瘼y.

Umiej皻no軼i podzielono na cztery kategorie – nie drzewka, tylko w豉郾ie kategorie. S w nich zdolno軼i wykorzystywane w trakcie walki, zdolno軼i nastawione na przetrwanie, zdolno軼i pogromcy oraz zdolno軼i nazwane mianem Numen. Wszystkie przydzielamy w formie kart. Mo瞠my je w dowolny spos鏏 podmienia, dzi瘯i czemu nie jeste鄉y zmuszani do korzystania z tego samego zestawu cech przez ca陰 zabaw. Pocz徠kowo nie mamy zar闚no zbyt wielu kart, jak i miejsc na nie. Odblokowujemy je bowiem w ramach post瘼闚. Co ciekawe, nie wszystkie karty s tylko pozytywne. Czasem zapewniaj nam bonus, przy jednoczesnym odebraniu lub upo郵edzeniu czego innego - taka zabawa na zasadzie zysku/ryzyka.

Jak wspomnia貫m, umiej皻no軼i s cztery rodzaje. Zdolno軼i wykorzystywane podczas walki to np. karta, kt鏎a sprawia, 瞠 umiej皻nie wykonany blok jest w stanie przywr鏂i nam cz窷 utraconej energii, a przy okazji og逝szy zombie. W przetrwaniu jest np. zdolno嗆, kt鏎a w豉軼iwie zrealizowany blok przekuje w bonus do si witalnych. Po陰czenie obu daje nam ju namiastk jakiego tam stylu rozgrywki, nieco pasywnego, ale zarazem inteligentnego. Jest tego oczywi軼ie wi璚ej, ale mam wra瞠nie, 瞠 skupiono si g堯wnie na statystykach. Jest niby np. mo磧iwo嗆 wykonywania atak闚 z wyskoku, ale takich specjalnych ruch闚 jest niewiele. Przyda造by si jakie ciosy z odbicia od 軼iany, mo磧iwo嗆 przeskakiwania ponad umarlakami itd. Mam wra瞠nie, 瞠 troch rozpie軼i mnie cykl Dying Light i dlatego w Dead Island 2 chcia貫m ujrze nieco szerszy wachlarz ruch闚 g堯wnego bohatera. Tw鏎cy jednak zachowali to窺amo嗆 pierwowzoru i nie stawiali na parkour.

Sama walka w Dead Island 2 zosta豉 wykonana poprawnie. Do wyboru mamy szeroki wachlarz broni, a jako 瞠 korzystamy w zasadzie ze wszystkiego, co znajdziemy, gama dost瘼nych produkt闚 tak naprawd nigdy si nie ko鎍zy. Ciosy wyst瘼uj w trzech wariantach. Je郵i po prostu wduszamy przycisk ataku, realizujemy szybkie (cho zale積e to jest od posiadanej broni) ciosy. Gdy przycisk uderzenia przytrzymamy, wykonamy cios mocniejszy, zadaj帷y wi璚ej obra瞠. Do tego dochodzi jeszcze kopniak, zar闚no standardowy, jak i z wyskoku. Obron realizujemy przy pomocy pojedynczego przycisku, odpowiadaj帷ego za zas這ni璚ie si. Je郵i blok wykonamy we w豉軼iwej chwili mo瞠my dodatkowe przypu軼i kontratak, kt鏎y jest jakby scenk QTE. No i w zasadzie tyle, je郵i chodzi o zakres mo磧iwo軼i w walce. Acha, jest jeszcze opcja rzucania posiadanym or篹em, kt鏎a przydaje si zar闚no do walki, jak i niszczenia np. system闚 alarmowych oraz deptania g堯w poleg造ch wrog闚.


Screeny z Dead Island 2 (PS5)
Dodaj Odpowied
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   20:51, 18.04.2023
Seria DL ma sw鎩 system walki, a DI sw鎩 i niech tak zostanie Dumny W poprzednich cz窷ciach zadania, te w g堯wnej mierze opiera造 si na kurierce, do dzi pami皻am zadanie z jedynki na dostarczanie 篡wno軼i czy wody w zamian za diamenty chyba xD Mnie osobi軼ie nie podoba si tylko system rozwoju postaci, og鏊nie nie lubi systemu opartego na kartach. Bardziej mi pasuje rozwi您anie z drzewkami wszelkiej ma軼i.
0 kudosthiefi   @   21:00, 22.04.2023
Co mi si podoba, to fakt, 瞠 w Dead Island 2 jest mniej biegania ala kurier, a wi璚ej dobrej zabawy i gameplayu.
Wida i czu, 瞠 premiera Dead Island 2 jest cierni Techlandowi, okaza這 si, 瞠 kto obcy umie w ich gry ciekawiej i miodniej.
Techlandzie, nie z這嗆 si, po prostu postaw bardziej na dobr zabaw, a mniej na du瞠 mapy i bieganie jak kurier od A do B.
1 kudosBarbarella.   @   08:42, 23.04.2023
Cytat: thiefi
Wida i czu, 瞠 premiera Dead Island 2 jest cierni Techlandowi, okaza這 si, 瞠 kto obcy umie w ich gry ciekawiej i miodniej.

No ale jakby nie by這 to zasiali ziarno z kt鏎ego wyr鏀 pi瘯ny kwiat. Szcz窷liwy