The Elder Scrolls II: Daggerfall (PC) - okladka

The Elder Scrolls II: Daggerfall (PC)

Premiera:
31 sierpnia 1996
Premiera PL:
brak danych
Platformy:
Gatunek:
RPG
Język:
Dystrybutor:
brak danych
Strona:
brak danych

ObserwujMam (22)Gram (5)Ukończone (8)Kupię (4)

Opis The Elder Scrolls II: Daggerfall (PC)
Redakcja MiastoGier.pl @ 02:00 14.06.2009

Śr. długość gry: 143h 40min

+ czaswięcej

The Elder Scrolls II: Daggerfall to gra o gatunku cRPG, opracowana i wydana przez firmę Bethesda Softworks. Projekt charakteryzuje się ogromnym, otwartym światem, jak również mnóstwem misji, zarówno głównych, jak i pobocznych. Najważniejszą cechą gry jest swoboda.

Jak na RPG przystało, głównym zadaniem gracza, jest eksploracja świata, wykonywanie questów, walka z przeciwnikami oraz poprawianie umiejętności prowadzonego bohatera. Na potrzeby gry przygotowano rozległy świat, składający się z lochów, jaskiń, wielkich wyżyn oraz nizin. Przemierzenie wszystkich zajmuje mniej więcej dwa tygodnie, co jest testamentem tego, jak duży wirtualny obszar okupuje.

Podczas zwiedzania napotykamy osoby chętne do rozmowy, a każda może dać graczowi jakieś zadanie. Część misji wymaganych jest do ukończenia produkcji, albowiem stanowią wątek fabularny. Część jest jednak pobocznych, których realizacja jest całkowicie opcjonalna. Ich wartość określają zaś punkty doświadczenia oraz sprzęt, który gromadzimy podczas każdej wyprawy.

Jeśli chodzi o system rozwoju bohatera, to gracz nie jest zmuszony do przestrzegania żadnych zasad ograniczających archetypy. Można budować go całkowicie swobodnie, wyposażając w dowolne uzbrojenie. Dzięki temu, mag potrafi nieść ciężki pancerz, a wojownik skutecznie wykorzystywać zaklęcia. Jedyne, narzucone przez dewelopera limitacje dotyczą systemu gildii. Podczas zabawy możemy bowiem dołączyć do wielu różnych grup społecznych, uzyskując w ten sposób dostęp do nowych misji oraz umiejętności. Czasem, ze względu na podejmowane decyzje, część dróg zostaje jednak zamknięta i musimy brnąć we wcześniej obranym kierunku.

The Elder Scrolls II: Daggerfall oferuje rozbudowany system magii, w którym można samodzielnie kreować zaklęcia. Prócz tego, jest też zaklinanie przedmiotów, co daje ekwipunkowi dodatkowych atrybutów oraz unikatowości. Dzięki temu, każdy bohater jest wyjątkowy i oferuje inne doznania. Te dodatkowo pogłębia system wyborów, który sprawia, że projekt posiada aż 6 zakończeń.

Produkcja działa na w pełni trójwymiarowym silniku graficznym, generującym bardzo przyjemną, jak na swoje czasy oprawę.

Aby odpalić grę na obecnych systemach operacyjnych, należy skorzystać z oprogramowania DOSBox, albo kupić odpowiednio zmodyfikowaną wersję.


Wkład w encyklopedię mieli:   silverkin,
Screeny z The Elder Scrolls II: Daggerfall (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKaczka1920   @   20:34, 19.04.2011
Wszyscy jak tą gre widzą to pierwsze słowa o jaie gówno jaka grafa zal lol xd ja nie moge kto w to morze grac ale po 1 spójrzcie na rok wydanoia tej gry a po drugie gdyby nie było tego tak zwanego gówna to by nie było dalszych czesci które są warte uwagi no wiec pozdro ;)
0 kudosLuksib   @   19:26, 17.12.2011
Chciałem zagrać ale niestety coś poszło nie tak podczas instalacji. Po rozgrywce w TES: Arena nie jestem jednak na tyle zdesperowany by próbować ponownie. Cóż, gra jest po prostu stara. Wystarczy mi, że widziałem gameplay i czytałem historię. Mogę teraz ze spokojem zabrać się za nowsze części.
0 kudosAlexGames   @   19:48, 17.12.2011
Gra obecnie ma status "abandonsoftware". Jak to jest z tą "licencją"? Można ją bezkarnie pobierać z internetu?
0 kudosAlexGames   @   19:58, 17.12.2011
No właśnie, to chyba odpowiedź na moje pytanie Szczęśliwy
Trzeba znaleźć jeszcze jakieś zabawki do emulacji Dumny
0 kudosAlexGames   @   20:14, 17.12.2011
Dzięki, postaram się zagrać w Daggerfalla w następnym tygodniu Szczęśliwy
0 kudosKilmoel   @   13:03, 17.12.2012
Daggerfall to jedna z najlebszych gier w jakie grałem, co z tego że stara, na działkę z laptopem i Daggerfalem, sam MIUD
0 kudosSzymono111   @   21:54, 17.12.2012
To "MIUD" to specjalnie? Szczęśliwy
Co to gierki,to nie spędziłem przy niej zbyt dużo czasu. Jest różnica pomiędzy trudnością,a brutalnością. Chodzi o bugi,ponieważ jak wielu z was wie ta gra to tak naprawdę bugerfall (:
To właśnie przez nie trudno jest podejść do tej produkcji tak by się pysznie bawić,ale także się nie pokaleczyć o wszelakie bugi i błędne skrypty.
0 kudosfrycek88   @   20:39, 21.01.2013
Ja bym w tą grę chętnie pograł gdyby była po polsku. Z angielskim mnie kiepsko, a beż niego ciężko się w to gra. Co do grafiki to można co do grafiki do można do Daggerfalla ściągnąć moda który bardzo ją poprawia nazywa się DaggerXL. Tu jest oficjalna strona tego moda. https://daggerxl.wordpress.com/movies/
Dodaj Odpowiedź