Growe światy porównane!

Wiele wody w Wiśle upłynęło od czasów, kiedy gracze zachwycali się grami pokroju Pacmana i Asteroids, a wykorzystane w nich technologie wyciskały siódme poty z ówczesnego sprzętu.

@ 10.05.2010, 15:52
Mateusz "Tru" Prawda
pc, ps3, xbox 360


Wiele wody w Wiśle upłynęło od czasów, kiedy gracze zachwycali się grami pokroju Pacmana i Asteroids, a wykorzystane w nich technologie wyciskały siódme poty z ówczesnego sprzętu. Dziś rozwój podzespołów i nośników sprawił, że w kwestii wielkości wirtualnych światów, twórców gier ograniczają głównie ich chęci i budżet produkcji.

Niedawna premiera Just Cause 2 posłużyła za świetny pretekst do porównania growych "placów zabaw". I o ile z poniższej perspektywy plansza z produkcji Avalanche Studios wydaje się być całkiem pokaźna:



o tyle kolejne zestawienie uświadomi nas, że kilku rywali prześcignęło wspomniany tytuł tej kwestii.



Poza kilkoma MMO, ta sztuka udała się również ścigałkom - Test Drive Unlimited i Fuel. Jeśli chodzi o zwycięzcę, to został nim The Elder Scrolls II: Daggerfall z roku... 1996.

Oczywiście gdybyśmy na "upartego" dorzucili do tego worka produkcje, których akcja umiejscowiono w przestrzeni kosmicznej (vide Homeworld), wówczas sprawa pierwszego miejsca pozostałaby nierozstrzygnięta.

Cóż, światy światami, jednak ich wielkość nie zawsze przekłada się na ostateczną jakość produktu, dlatego ulubionych tytułów może być tyle, ilu przepytanych graczy. A która z nich jest Waszym faworytem?

Sprawdź także:

Test Drive Unlimited

Premiera: 16 marca 2007
PC, PS2, PSP, XBOX 360

Test Drive to jedna z najstarszych serii gier wyścigowych. Swój debiut miała jeszcze w latach osiemdziesiątych. Od czasów pierwszej edycji gry oczywiście mnóstwo rzeczy u...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   18:47, 10.05.2010
Mi bardzo zaimponował wielkością Just Cause 2 ale także grafiką i fabułą
0 kudosFox46   @   00:33, 11.05.2010
Jak jest już wielki świat w takich grach jak Just Cause 2 to już można się spodziewać po dłuższym czasie ciągu powtarzających się misji pobocznych :/ taki urok takich gier
0 kudosPokora   @   01:05, 20.05.2010
Ja tylko powiem... że komu się chciało robić TAK WIELKI świat w daggerfall? To się nazywa ambicja, aż nabrałem ochoty zagrać x]
0 kudosKBUM   @   12:07, 10.05.2011
pokora , jak byś zarabiał tyle co oni ,to też by ci się chciało
0 kudosimperator88   @   12:10, 10.05.2011
Cytat: Fox46
Jak jest już wielki świat w takich grach jak Just Cause 2 to już można się spodziewać po dłuższym czasie ciągu powtarzających się misji pobocznych :/ taki urok takich gier


rzadko bo rzadko, ale tutaj przyznam Ci rację. Wielki świat owszem to fajna sprawa, ale każdy kto pamięta misje z GTA SA gdzie trzeba było 15 min jechać z jednego końca mapy na drugi wie iż na dłuższą metę zachwyt zamienia się w obelgi i przekleństwa.
0 kudosKBUM   @   12:17, 10.05.2011
Wole jechać 15 minut , podziwiać widoki , niż jak w gta IV przejechać 2 uliczki :/
0 kudosremik1976   @   12:28, 10.05.2011
GTA IV może jest i mniejsze, ale za to bardziej szczegółowe i jest co podziwiać. Niestety w GTA SA nawet w Las Venturas nie ma co oglądać, nie wspomnę już o pustyni.
Dodaj Odpowiedź