
World War Z to strzelanka TPP osadzona w uniwersum filmu od firmy Paramount Pictures o tym samym tytule. Za projekt odpowiada studio Saber Interactive znane głównie za sprawą symulacyjnej gry Spintires.
Historia World War Z tylko delikatnie bazuje na dorobku filmowego oryginału, oferując oczywiście motyw przewodni - pandemia zombie i walka ocalałych ludzi. Do czerpania pełni doświadczeń wynikających z gry nie trzeba oglądać filmu.
W World War Z oddano graczom kampanię kooperacyjną, a także szereg trybów wieloosobowych, łączących w sobie walkę zarówno z żywymi przeciwnikami i hordami umarlaków. Fabularny wątek oferuje wcielenie się w trzy różne, czteroosobowe grupy, które walczą o przetrwanie w trzech częściach świata - Moskwie, Nowym Jorku oraz Jerozolimie. Postacie posiadają własne klasy, drzewka umiejętności oraz poziomy doświadczenia, nabijane w momencie wykonywania zadań i likwidowania zagrożeń. Za to formuła PvP (gracz vs gracz) oferuje szeroki wachlarz rodzajów rozrywki: wariacji od klasycznego meczu drużyna kontra drużyna, po grabież, czy też poszukiwania szczepionki.
Rozgrywka World War Z przypomina model znany z prekursora gatunku, Left 4 Dead, skupiając się na wykonywaniu konkretnych misji wymagających przemierzania map wypełnionych hordami zombie. Umarlaki charakteryzują się kolektywnym AI, atakując w gigantycznych grupach liczonych w tysiącach.
Do wyboru oddano 6 zróżnicowanych klas o odmiennym stylu gry z odblokowywanymi umiejętnościami w trakcie zabawy. Eksterminacji dokonujemy z pomocą szerokiego asortymentu broni palnej podatnej na modyfikacje. Ponadto twórcy umożliwili wznoszenie fortyfikacji obronnych.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler