
Husk to survival horror polskich studiów UndeadScout oraz IMGN.PRO. Twórcy sami przyznają się do inspiracji takimi tytułami, jak Silent Hill czy Alan Wake.
W Husk gracz wciela się w mężczyznę o imieniu Matthew Palmer, który wyrusza do miasteczka Shivercliff w poszukiwaniu własnej rodziny. Miejscowość opustoszała wiele lat temu z nieznanego powodu, ale okazuje się bardziej żywa niż powinna. Z czasem ujawniają się mroczne sekrety głównego bohatera, a świat rzeczywisty miesza się z koszmarem.
Główny element rozgrywki stanowi eksploracja oraz rozwiązywanie zagadek. Akcję natomiast obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. W razie starć pomocna okazuje się broń biała, rzadziej palna. Podobnie, jak w serii Silent Hill przeciwnikami są różne bestie rodem z koszmarów. Nie brakuje również walk z bossami, a całość zamyka się w 4-5 godzin gry.
Nowoczesna oprawa graficzna opiera się o silnik Unreal Engine 4, a miejscówki charakteryzują się bardzo ciężkim klimatem i stylizowane są na lata '90-te. Za ścieżkę dźwiękową odpowiada Arkadiusz Reikowski, który pracował już przy innych horrorach - Kholat oraz Layers of Fear.
Już po kilku minutach spędzonych w świecie gry Husk zacząłem głowić się nad tym z jakiego powodu powstają takie babole? Nie jestem kolesiem ślepo zapatrzonym w tytuły AAA, wyrzucającym z zakresu swoje...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler