Shadow Tactics: Blades of the Shogun to taktyczna strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio Mimimi Productions. Twórcy wzorowali się na takich produkcjach, jak: Commandos, Jagged Alliance czy Desperados. Wydawnictwem natomiast zajęła się firma Daedalic Entertainment.
Akcja Shadow Tactics: Blades of the Shogun rozgrywa się w roku 1615 w feudalnej Japonii. Do władzy dochodzi nowy Szogun, celem którego jest zaprowadzenie pokoju w całym kraju. Jednak niektóre ugrupowania są zupełnie innego zdania i nie podoba im się plan nowego władcy. Shogun postanawia się bronić. W tym celu wynajmuje pięciu ludzi specjalizujących się w szpiegostwie, sabotażu i cichym eliminowaniu przeciwników. Ich celem staje się zduszenie każdej potencjalnej rebelii, w tym potężnego Kage-sama. Pragnie on bowiem obalić szoguna.
W skład ekipy wchodzą:
Jako że produkcja przykłada dużą wagę do taktycznej strony bitwy, najważniejszą rzeczą jest zebranie wywiadu z pola walki. Dzięki temu możemy jak najlepiej ustawić naszych bohaterów względem pozycji wroga. Trzeba jednak również zwracać uwagę na panujące warunki atmosferyczne. Pozostawione na śniegu ślady czy szybkie przebiegnięcie przez kałużę zaniepokoi strażników i zwróci ich uwagę. Ostrożność o raz ukrywanie ciał poległych przeciwników są podstawą.
Shadow Tactics: Blades of the Shogun działa na trójwymiarowym silniku graficznym, generującym przejrzystą, przyjemną dla oka oprawę wizualną.
Co jakiś czas w moje łapska trafiają gry, o których wcześniej nic nie słyszałem, a ja w związku z tym jestem naprawdę zaskoczony. Jedną z takich produkcji okazuje się być recenzowane dziś Shadow Tacti...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler