SpellForce III to pełnoprawna kontynuacja marki SpellForce, która nie doczekała się nowej odsłony od 2006 roku. Twórcy ze studia Grimlore Games trzymali się toru wyznaczonego przez poprzedniczki i nie odeszli od pewnych schematów. Gra to ponownie połączenie RTS-a i cRPG-a.
W SpellForce II pierwsze skrzypce gra ogólna strategia, budowanie bazy, ekonomia oraz działalność związana zarówno z pojedynczym bohaterem, jak i całą grupą - chodzi o rozwój herosa w odpowiednim kierunku poprzez rozdawanie punktów doświadczenia. Rozgrywka opiera się na własnoręcznie stworzonym protagoniście, który trafił do świata fantasy o nazwie Eo. Wydarzenia z "trójki "rozgrywają się przed fabułą ze SpellForce: Zakon Świtu, a więc "jedynką"!
Akcja przedstawiona jest w rzucie izometrycznym. Jednym z najważniejszych "ficzerów" SpellForce III jest rozwój organiczny. Chodzi o możliwość zajmowania (pokojowego) oraz podbijania sektorów, które znajdują się tylko i wyłącznie w sąsiedztwie naszej bazy. Po pokonaniu wszystkich wrogów teren jest automatycznie przyłączany, a my tworzymy swój przyczółek. Wiąże się to z automatycznym procesem wydobycia surowców i rozpoczęcia wymiany handlowej z okolicznymi strefami.
SpellForce III to także tryb multiplayer - zarówno możliwość gry w kooperacji i przeciwko sobie.
W erze różnorodnych “indyków” zasypujących wirtualne półki sklepowe serwisów dystrybucyjnych, połączenie dwóch odmiennych gatunków w jednolitą całość jawić może się jako stosunkowo mało or...
Przez ostatni czas udziela mi się klimat pesymizmu. Uważam, że ludzie są z natury źli i kierują się wyłącznie własnym interesem. Pogląd ten przenoszę na nasz ulubiony grunt, a więc branżę gier wideo. ...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler