Dungeon Siege 3 (PC)

ObserwujMam (87)Gram (14)Ukończone (22)Kupię (15)

Dungeon Siege 3 - beta test (PC)


bigboy177 @ 00:10 21.05.2011
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!


To jednak nie wszystko, co deweloper zdecydował się uprościć. Wiele zmian widać też w systemie rozwoju głównego bohatera. Akurat w tym przypadku ciężko jest mi określić czy są one na lepsze, czy gorsze, ale osoby lubiące grzebać w statystykach nie znajdą tu zbyt wiele dla siebie. Przeskakując na kolejny poziom doświadczenia nie otrzymujemy punktów do rozdysponowania pomiędzy siłę, zręczność, witalność itd. Dostajemy natomiast kilka innych rodzajów punktów, które przydzielamy odpowiednio: do jednej z dziewięciu najważniejszych zdolności danej postaci, zaklęć lub umiejętności oraz talentów. W sumie nie ma tego zbyt wiele. Dziewięć zdolności, o których wspomniałem to po prostu najważniejsze bitewne cechy, jakimi dysponuje nasz protagonista. Cechy te są następnie podzielone na dwie ścieżki progresji, modyfikujące rzucane zaklęcie. Dla przykładu, moja faworytka, Anjali potrafi rzucić czar tworzący dookoła niej ognistą barierę. Pole działania owej bariery możemy modyfikować. Jedna droga rozwoju sprawi, że będzie ona leczyć nas oraz sojuszników, a druga uczyni ją bardziej zabójczą dla oponentów. Prócz tego są jeszcze talenty, o których nadmieniłem nieco wyżej. Są to zdolności bierne, decydujące o tym jaką mamy szansę na obrażenia krytyczny, albo na to, że dostając kopniaka w tyłek tak naprawdę otrzymamy trochę energii życiowej zamiast ją stracić. Nowe podejście do rozwoju bohatera jest na pewno znacznie okrojone. Nie wiem natomiast czy to źle, czy dobrze, bo w sumie nie grałem na tyle długo by cokolwiek wymaksować. Jeśli progresję producent skonstruuje tak, że do końca zabawy będzie możliwość zdobywania nowych cech, to myślę, że będzie w porządku. Oby tylko w pewnym momencie nie zaczęło zalatywać nudą.

Powoli kończąc, słów kilka na temat dropów. Jak na porządne action-RPG przystało, żelastwa wszelkiego jest co niemiara. Z każdego zatłuczonego oponenta, rozbitej beczki czy otwartej skrzyni wylatuje broń, pancerze oraz błyskotki. Zabrakło jednak eliksirów, scrolli, run i podobnych gratów. Nie ma też żadnego craftingu, a przynajmniej takowego nie zauważyłem w dostarczonej wersji gry. Są za to kupcy, u których upłynniamy niepotrzebne graty i kupujemy to, co może się ewentualnie przydać. Przedmiotów jest sporo. Są zwykłe, magiczne, unikatowe, komplety itd. Zbieracze na pewno znajdą coś dla siebie.



Zgrzytów nie zauważyłem też w oprawie wizualnej. Gra śmiga całkiem nieźle. Grafika jest szczegółowa, lokacje zróżnicowane, modele postaci całkiem ładnie animowane i łatwo odróżnić posiadany przez nie oręż. Oprawę dopieszczono mnóstwem efektów w specjalnych, co w rezultacie sprawia, że przemierzając Ehb doceniamy piękno jego krain. Gdy jesteśmy w lesie, drzewa pną się do góry, są mostki zawieszone ponad przepaściami, a okolicę rozświetlają jakieś dziwne świetliki. W jaskiniach wszystko jest odpowiednio zaciemnione, widać tylko kontury zwiedzanych miejsc. Wygląda na to, że będzie na co spojrzeć.

Nieco słabiej sytuacja wygląda z dźwiękiem. Wiadomo, że nie mamy do czynienia z finalną wersją gry, a więc jeszcze sporo może ulec zmianie, niemniej jednak, kwestie wypowiadane przez niektórych bohaterów brzmią tak, jakby aktorzy je recytowali w szkole. Efekty specjalne i muzyka zdają się być natomiast ok.

Podsumowując, Dungeon Siege III na pewno nie powali konkurencji na kolana, ale wygląda też na to, że producent wcale nie miał takiego celu. Obsidian Entertainment stworzyło grę po swojemu i, mimo iż zawiera ona sporo uproszczeń, może się spodobać. Pamiętajcie tylko aby przed premierą zakupić porządnego pada, na klawiaturze to nie zabawa, tylko mordęga. Chyba że producent faktycznie doda w finalnej wersji możliwość zmiany klawiszy, którymi wykonujemy poszczególne funkcje. Wtedy będzie zacnie.

Podsumowanie:
Wygląda na to, że Dungeon Siege III odchodzi nieco od schematów pielęgnowanych w częściach poprzednich. Nie jest to oczywiście niczym złym pod warunkiem, że fabuła będzie w porządku, a rozwój postaci oraz dropy zapewnią nowe wrażenia aż do końca zabawy.
Zapowiada się świetnie!

Screeny z Dungeon Siege 3 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbat2008kam   @   08:56, 22.05.2011
Wszystko jest możliwe. Diablo III to tylko gra i fakt, że robi go Blizzard, niczego nie gwarantuje. Gry od Blizzarda są kultowe i świetnie się sprzedają, ale zawsze można z miejsca wskazać lepsze gry. Chwalony Starcraft II wcale nie jest aż tak dobrą strategią - na rynku są co najmniej 2 lepsze. Ale że robiła go Lodowa Zamieć z Kalifornii, to nie wypada dać niższej oceny, niż 9/10... ;\

Dungeon Siege III naprawdę zapowiada się bardzo obiecująco, a jest przecież jeszcze Torchlight II...
0 kudossilverkin   @   10:54, 22.05.2011
Ja Torchlight'a do Diablo nie porównuję, bo moim zdaniem to kompletnie inna półka jest.
0 kudosMarcus00   @   18:01, 22.05.2011
Czy ja wiem, czy inna? Tu i tu sednem jest sieczka, fabuła schodzi na dalszy plan. W obu grach ważny jest ekwipunek, zdobywane umiejętności itp... Tylko mają zupełnie inny klimat.

Może się skuszę na trzeciego Dungeon Siege'a. Albo i nie.
0 kudosLuksib   @   22:52, 24.05.2011
Grałem w dwie poprzednie części. Tytuły ciekawe, nawet mnie na chwilę wciągnęły. Może kiedyś zagram w Dungeon Siege 3. Kiedyś.
0 kudossilverkin   @   06:51, 25.05.2011
Jeśli demko mi się spodoba, to biegnę czym prędzej do sklepu, brakowało mi przez ostatnie kilkanaście miesięcy dobrego h'n's Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   16:46, 25.05.2011
Też sprawdzę demo. Warto się przekonać, z czym będę miał do czynienia...
0 kudosAndziorka   @   16:49, 25.05.2011
Też planuję obadać demo i się zastanowić ;)
0 kudosMarcus00   @   17:10, 25.05.2011
Z tym, że pad mi się popsuł(a mówiłem matce. Miała nie wpuszczać dzieciaka sąsiadów do domu! Znów mi gazety porozrzucał. I dorysował Geraltowi wąsy na okładce!).

A ponoć na klawiaturze grać się nie da...
0 kudossilverkin   @   17:41, 25.05.2011
Jak to się nie da? Mysz + klawiatura nie działa?!
0 kudosAndziorka   @   17:44, 25.05.2011
Eeee ja na padzie nie lubię grać Dumny
0 kudossilverkin   @   23:13, 25.05.2011
Jak sterowanie ma się odbywać tylko przy pomocy pada, to mnie nie kupili i ja też gry nie kupię. ARGH! Konsole opanowują świat i każualizują rynek.
0 kudosAndziorka   @   23:56, 25.05.2011
Zgadzam się z Silverem, pad odpada ;)
0 kudosMarcus00   @   14:07, 27.05.2011
Ja nie wiem, jak można lubić grać na padzie. Ani to wygodne, ani to satysfakcjonujące. To takie... każualowe. Jeśli nie będzie można porządnie pograć na klawiaturze, to sobie odpuszczę. Pad nie dla mnie.
0 kudosDomestos   @   18:25, 28.05.2011
Mam smaka na te gierke, poniewaz lubie dobra grafike, ale jezeli ja kupie to nie na ps3, gdyz jak diablo nie jest to gra na pada.
0 kudosMarcus00   @   18:49, 30.05.2011
"Lubię dobrą grafikę"
No to pan jesteś gracz... Grafika nie jest taka ważna, poziom takiego Gothica 2 wystarcza, by się nie krzywić i świetnie się bawić.

Z tego, co wiem, to tu na myszy i klawiaturze będzie się grało tragiczne... Tfu! Konsole! Tfu! Ble... Do czego to doszło.
Dodaj Odpowiedź