Planowano DLC dla Baldur’s Gate III, ale zostało anulowane; kolejna gra Larian to nie Divinity: Grzech Pierworodny 3

Założyciel studia Larian zdradził co nieco na temat kolejnej gry. Będzie to coś odmiennego, ale jednocześnie znajomego.

@ 22.03.2024, 11:58
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps5, xbox x/s

Planowano DLC dla Baldur’s Gate III, ale zostało anulowane; kolejna gra Larian to nie Divinity: Grzech Pierworodny 3

W trakcie GDC 2024 założyciel studia Larian, Swen Vincke, ujawnił, że Baldur's Gate III nie otrzyma żadnych dodatków. Deweloperzy nie będą też opracowywać Baldur's Gate IV, a zamiast tego zajmą się czymś całkiem nowym. Ekipa planuje się poświęcić własnym makrom, a nie tytułom opracowywanym na licencji. Co ciekawe, w pewnym momencie rozpoczęto prace nad DLS dla "trójki".

"Ze względu na sukces, oczywistym było przygotowanie DLC, więc zaczęliśmy nawet pracę. Zaczęliśmy nawet myśleć o Baldur's Gate IV. Nie domknęliśmy spraw związanych z BG3, więc przeskoczenie do czegoś nowego wydawało nam się niewłaściwe", powiedział Vincke w rozmowie z IGN.

"Poświęciliśmy sporo czasu konwersując system na grę i chcieliśmy zrobić nowe rzeczy. Jest mnóstwo ograniczeń w przygotowywaniu Dungeons and Dragons, a piąta edycja nie jest systemem, który łatwo przenosi się do gry wideo. Mieliśmy pomysły dotyczące walki, które chcieliśmy wypróbować, ale nie były one kompatybilne".

Vincke powiedział następnie, że prace nad dodatkiem wystartowały ze względu na to, iż ekipa miała wrażenie, że powinna coś takiego przygotować. Nie było to jednak nic tworzonego z sercem i pasją, a ponieważ Larian zawsze opracowuje swoje gry z pasji, zdecydowano się nie kontynuować. Po przerwie świątecznej DLC zostało więc anulowane, a twórcy mogli się przenieść do innych projektów.

"Takie zawsze mieliśmy plany na przyszłość. Mamy dwie gry, które chcielibyśmy zrobić i mnóstwo pomysłów. Domknijmy Baldur's Gate III. Było wspaniale. Zrobiliśmy robotę. To opowieść z początkiem, środkiem oraz końcem. Przekażmy pałeczkę innemu studiu".

"Pierwotny pomysł zawsze pochodzi ode mnie, a następnie trafia on do ekipy. Zaczynają go rozwijać i zmieniają w coś lepszego. W przypadku Baldur's Gate III podrzuciłem im pomysł na kolejną grę, a jeśli widzę, że są podekscytowani mówię 'W porządku, zróbmy to'. Jeśli nie są, wracam do deski kreślarskiej. Są podekscytowani kilkoma rzeczami, które planowaliśmy zrobić".

Jeśli chodzi o to, czym ewentualnie będzie kolejna gra studia, Vincke potwierdził, że nie będzie to Divinity: Grzech Pierworodny III. Będzie to coś całkiem odmiennego, a jednocześnie znajomego. Nim poznamy jakiekolwiek konkrety, minie jednak sporo czasu.

Baldur's Gate III - najnowsze dzieło studia Larian - dostępne jest obecnie na PC, PS5 oraz Xboksach Series X|S. Sprzedało się ono w nakładzie znacząco przekraczającym 10 milionów egzemplarzy, a deweloperzy cały czas przygotowują dla niego usprawnienia i aktualizacje. Jeśli rozważacie zakup, koniecznie rzućcie okiem na recenzję oraz wymagania sprzętowe.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?