Reżyser gry Pentiment zrobiłby Pillars of Eternity 3, gdyby otrzymał budżet przypominający Baldur's Gate III

Josh Sawyer opowiada o tym, co chciałby zrobić w przyszłości oraz o tym, dlatego w Pillars of Eternity zdecydowano się na walkę w czasie rzeczywistym oraz aktywną pauzę.

@ 22.10.2023, 14:58
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, switch, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Reżyser gry Pentiment zrobiłby Pillars of Eternity 3, gdyby otrzymał budżet przypominający Baldur's Gate III

Reżyser gry w studiu Obsidian Entertainment, Josh Sawyer, powiedział, że bardzo chętnie przygotowałby kolejną odsłonę serii Pillars of Eternity. Zrobiłby to jednak tylko wtedy, gdyby otrzymał budżet porównywalny z tym dla Baldur's Gate III. Nie jest on natomiast zainteresowany kontynuacją Pentiment, bo uważa że ta konkretnie opowieść dobiegła końca.

"Nie sądzę, że zrobiłbym Pentiment 2", powiedział Sawyer. "Naprawdę czuję się usatysfakcjonowany z tej gry. Nie jest tak, że nie chciałbym nigdy do niej wrócić, ale właśnie ją zrobiłem, więc chciałbym trochę poczekać".

"Myślę, że gdybym miał nieograniczony budżet, myślę że spróbowałbym Pillars 3 ponieważ wiem jaki był budżet dla Deadfire, nie był on przesadnie duży, a słyszałem od wielu ludzi jaki był budżet Baldur's Gate III i choć nie będę zdradzał konkretów, jeśli otrzymałbym taki budżet, jasne, przygotowałbym Pillars 3".

Sawyer następnie opowiedział co nieco na temat decyzji, jakie podejmowano podczas opracowywania Pillars of Eternity oraz Pillars of Eternity 2: Deadfire. W obu tych tytułach gromadzono środki za sprawą crowdfundingu i dlatego m.in. postawiono na walkę w czasie rzeczywistym, wykorzystującą aktywną pauzę. Gdyby nie crowdfunding, twórcy poszliby w kierunku systemu w pełni turowego.

"Jestem zadowolony z Pillars oraz Deadfire, ale uważam, że gdybyśmy nie korzystali z crowdfundingu, poszedłbym prawdopodobnie w system turowy. Nie mówię, że nie ma sensu mieć systemu w czasie rzeczywistym oraz aktywnej pauzy, ale uważam, że turowy system Deadfire, za który nie odpowiadam, bo przygotowali go Nick Carver oraz Brian MacIntosh, był naprawdę świetny. Ale gra nie była dla niego przygotowana, więc zaprojektowanie gry dla systemu turowego, mniejsza ilość starć, mniejsze starcia, byłoby bardziej taktyczne, myślę że zaoferowałby on nam mnóstwo zabawy, no i świetne scenki i inne rzeczy. To byłoby świetne".

W tym samym wywiadzie Sawyer powiedział, że chciałby wydać Pentiment na innych platformach. Według niego możliwa byłaby np. wersja dla Switcha, a nawet iPada. W tym momencie gra dostępna jest wyłącznie dla posiadaczy komputerów osobistych oraz konsol Xbox One i Xbox Series X|S.


Sprawdź także:
Pillars of Eternity

Pillars of Eternity

Premiera: 26 marca 2015
PC, PS4, XBOX ONE, SWITCH

Pillars of Eternity to powrót do chwały klasycznych gier cRPG - takich, jak Baldur's Gate oraz Icewind Dale. Za produkcją stoi studio Obsidian Entertainment.Akcja Pillars...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?