Mod dodający do Starfield technologię DLSS został zabezpieczony DRM
Osoba odpowiedzialna za modyfikację Starfield, postanowiła zażyczyć sobie pieniędzy za jej pobranie, a gdy gracze zaczęli ją nielegalnie udostępniać, wprowadziła do moda zabezpieczenie antypirackie.
Jeden z autorów modów do gry Starfield, niejaki PureDark, przygotował niedawno modyfikację, która wprowadza do najnowszego dzieła studia Bethesda technologię skalowania autorstwa firmy NVIDIA, czyli DLSS. Zastąpiła ona FSR2, która jest dostępna ze względu na współpracę Bethesdy i AMD.
Modyfikacja korzystająca z DLSS2 została pobrana do tej pory w liczbie ponad 280 tysięcy kopii, a to oznacza, że cieszy się naprawdę dużą popularnością. Teraz PureDark opublikował drugą wersję swojego moda, wspierającą DLSS3, ale nie jest ona dostępna za darmo.
Zamiast udostępnić moda za darmo, PureDark postanowił wymagać za niego zapłaty. Do modyfikacji dostęp mają tylko osoby, które zdecydowały się zapłacić $5, czyli nieco ponad 20 zł. Wpłaty trzeba dokonać za sprawą strony Patreon. Społeczności się to oczywiście nie spodobało.
PureDark jest znanym modderem, specjalizującym się w tworzeniu modyfikacji odblokowujących DLSS3. Z informacji krążących w sieci wynika, że zarabia on ponad 40 tysięcy dolarów miesięcznie ze sprzedaży modów DLSS3, a do najnowszego, tego dla Starfield, dodał on nawet DRM, aby niemożliwe było dzielenie się nim. Dopiero po tym, jak zapłacimy, jesteśmy w stanie aktywować modyfikację i z niej korzystać.
Społeczność modderów niezbyt przychylnie patrzy na postępowanie PureDark, ale z drugiej strony, nie ma się co dziwić, że autor modyfikacji chce w jakiś sposób zarabiać na swojej pracy.
Jeśli chodzi o oficjalne wsparcie DLSS w Starfield, najpewniej za jakiś czas zostanie ono dodane, choć w tym momencie nie wiemy jeszcze dokładnie kiedy. Jak tylko się to zmieni, będziemy Was informować.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler