Starfield bez wsparcia NVIDIA DLSS
Gra Bethesdy nie zaoferuje wsparcia najnowszej techniki skalowania obrazu od NVIDIA - dostępne będzie jednak konkurencyjne AMD FSR.
Gra Starfield od początku powstawała jako projekt ścisłej współpracy firmy AMD z producentem gry, Bethesdą. Tytuł dodawany jest obecnie do wybranych kart graficznych i procesorów od AMD. Na tej kooperacji ucierpią jednak posiadacze kart NVIDIA GeForce - gra nie zaoferuje wsparcia dla coraz chętniej używanej technologii DLSS.
DLSS to technika skalowania obrazu, bazująca na SI. Przyspiesza ona działanie gier kosztem w teorii niewielkiej utraty jakości obrazu (w praktyce zależy to od tego, jak dobrze developerom udało się ją zaimplementować). DLSS przydaje się szczególnie podczas grania w wyższych rozdzielczościach, gdzie czasami trzeba walczyć o każdą klatkę.
Niestety, w Starfield nie doświadczymy obsługi DLSS - potwierdzają to osoby, które ściągnęły już grę w ramach wstępnego pobierania i pogrzebały co nieco w jej plikach wykonawczych. Wspominani dataminerzy nie znaleźli w plikach zapisków dotyczących DLSS (a także mniej popularnego Intel XeSS), ale za to potwierdzili, że gra niemal na pewno obsłuży konkurencyjne AMD FSR - czyli podobnie działającą technologię od AMD.
Posiadacze kart NVIDIA GeForce nie zostaną jednak całkowicie na lodzie - w przeciwieństwie do DLSS, które działa tylko na kartach NVIDIA z serii RTX (a najnowsza wersja DLSS 3.0 tylko na serii RTX 4xxx), skalowanie obrazu FSR od AMD jest formatem otwartym. Oznacza to, że mogą korzystać z niego również posiadacze kart NVIDIA GeForce.
Do premiery Starfield zostały nieco ponad 3 tygodnie - gra zadebiutuje 6 września.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler