W deweloping Redfall podobno nie był zaangażowany Microsoft
Z raportu wynika, że Bethesda działa całkowicie niezależnie, a Microsoft nie wpływa na to, co dzieje się w studiach należących do wydawcy.
Studio Arkane zasłynęło głównie za sprawą serii Dishonored, ale ekipa ma na swoim koncie sporo świetnych tytułów, jak np. Prey oraz Deathloop. Ostatnia premiera Redfall, największej i najbardziej ambitnej produkcji w historii firmy, wskazuje jednak na to, że coś poszło mocno... bardzo mocno nie tak. Zarówno z recenzji, jak i z opinii graczy wynika, że otrzymaliśmy naprawdę niedopracowany i nieprzemyślany projekt. Dlaczego? Wielu fanów studia zaczęło spekulować, że to wina przejęcia Bethesdy przez Microsoft oraz ogromnych zwolnień, które miały miejsce.
Tego, jak zwolnienia wpłynęły na Arkane nie jesteśmy w stanie określić, ale Jez Corden, dziennikarz Windows Central, uważa, że MIcrosoft nie sprawuje żadnej kontroli nad Bethesdą, a za mizerną jakość Redfall odpowiadają wyłącznie Bethesda oraz Arkane Studios. Żadne studio należące do Bethesdy nie jest bezpośrednio nadzorowane przez Xbox Game Studios, tudzież Xboksa. Działają one w pełni niezależnie, choć należą do giganta z Redmond.
Oczywiście nie sposób określić faktycznego wpływu przejęcia na to, co dzieje się w Arkane. Z naszych wewnętrznych źródeł wynika natomiast, że w studiu nie dzieje się dobrze i wielu jego weteranów w ostatnich miesiącach postanowiło odejść. Czy wpłynie to na przyszłe przedsięwzięcia? Przekonamy się na pewno w kolejnych miesiącach i latach.
Na koniec warto wspomnieć, że Arkane to nie jedyne studio, jakie ostatnio nie radzi sobie najlepiej. Kiepsko przędzie także 343 Industries, które opracowuje serię Halo, a także The Coalition, odpowiedzialne za Gears of War.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler