W deweloping Redfall podobno nie był zaangażowany Microsoft

Z raportu wynika, że Bethesda działa całkowicie niezależnie, a Microsoft nie wpływa na to, co dzieje się w studiach należących do wydawcy.

@ 04.05.2023, 13:09
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox x/s

W deweloping Redfall podobno nie był zaangażowany Microsoft

Studio Arkane zasłynęło głównie za sprawą serii Dishonored, ale ekipa ma na swoim koncie sporo świetnych tytułów, jak np. Prey oraz Deathloop. Ostatnia premiera Redfall, największej i najbardziej ambitnej produkcji w historii firmy, wskazuje jednak na to, że coś poszło mocno... bardzo mocno nie tak. Zarówno z recenzji, jak i z opinii graczy wynika, że otrzymaliśmy naprawdę niedopracowany i nieprzemyślany projekt. Dlaczego? Wielu fanów studia zaczęło spekulować, że to wina przejęcia Bethesdy przez Microsoft oraz ogromnych zwolnień, które miały miejsce.

Tego, jak zwolnienia wpłynęły na Arkane nie jesteśmy w stanie określić, ale Jez Corden, dziennikarz Windows Central, uważa, że MIcrosoft nie sprawuje żadnej kontroli nad Bethesdą, a za mizerną jakość Redfall odpowiadają wyłącznie Bethesda oraz Arkane Studios. Żadne studio należące do Bethesdy nie jest bezpośrednio nadzorowane przez Xbox Game Studios, tudzież Xboksa. Działają one w pełni niezależnie, choć należą do giganta z Redmond.

Oczywiście nie sposób określić faktycznego wpływu przejęcia na to, co dzieje się w Arkane. Z naszych wewnętrznych źródeł wynika natomiast, że w studiu nie dzieje się dobrze i wielu jego weteranów w ostatnich miesiącach postanowiło odejść. Czy wpłynie to na przyszłe przedsięwzięcia? Przekonamy się na pewno w kolejnych miesiącach i latach.

Na koniec warto wspomnieć, że Arkane to nie jedyne studio, jakie ostatnio nie radzi sobie najlepiej. Kiepsko przędzie także 343 Industries, które opracowuje serię Halo, a także The Coalition, odpowiedzialne za Gears of War.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmrPack   @   14:07, 04.05.2023
To jeszcze gorzej świadczy o Microsofcie niż jeśli by wyszło, że naciskali na szybszą premierę Konsternacja Kupują studia by wypuszczały niedopracowane gnioty Zdziwiony Bethesda to studio specjalnej troski i jak się ich nie pilnuje to takie są efekty. Już widzę co będzie ze Starflied Dumny
0 kudoslogan23   @   16:16, 04.05.2023
Cytat: mrPack
To jeszcze gorzej świadczy o Microsofcie niż jeśli by wyszło, że naciskali na szybszą premierę Konsternacja Kupują studia by wypuszczały niedopracowane gnioty Zdziwiony Bethesda to studio specjalnej troski i jak się ich nie pilnuje to takie są efekty. Już widzę co będzie ze Starflied Dumny

Będzie Hit, jaki świat nie widział, masa bugów, fani rzucą się bohatersko do zakupu i testów, pracy nad łatkami, A poważnie ludzie kupią bezmyślnie i jeszcze będą własną piersią bronić studia.
1 kudosthiefi   @   16:29, 04.05.2023
Tak to jest jak się artystów i zasłużonych weteranów gier single player wrzuca do produkcji ścieku multiplayeroqego.
Tak jakbyś Pana Makłowicza postawił w MCdonal przed frytkownica i nie pozwolił nic więcej robić niż wrzucać i wyciągać frytki.
Też by nie był zadowolony i znając ambicje tego Pana coś by kombinował i frytki mogłyby wyjść nie tak jak franczyza nakazuje.
Tak się nie robi, nie każe się zdolnym artystom rzeźbić g.wna jakim są gry multiplayer.
1 kudosluki505   @   19:21, 04.05.2023
Gra okazała sie guanem to Micro$soft nagle rakiem się wycofuje?