Microsoft zwolni 10 tysięcy pracowników

Spółka zatrudniła sporo nowych ludzi w trakcie pandemii, a teraz redukuje etaty do normalnego poziomu?

@ 19.01.2023, 14:52
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox one, xbox x/s

Microsoft zwolni 10 tysięcy pracowników

Microsoft zapowiedział, że niebawem nastąpią masowe zwolnienia w spółkach należących do korporacji. Pracę stracić ma nawet 10 tysięcy osób, jak donosi Associated Press News. Będzie to blisko 5% wszystkich zatrudnionych przez giganta z Redmond ludzi.

Konkretów na razie nie znamy, ale z różnych raportów wynika, że dotknięte zostaną też studia, które Microsoft nabył w ostatnim czasie. Z pracą pożegnają się więc osoby zatrudnione w Bethesda, 343 Industries i wielu innych - tak przynajmniej twierdzi Jason Schreier z Bloomberga. Nikt nie może czuć się bezpiecznie, nawet jeśli pracuje dla Xboksa od ponad dekady.

Komentarz do sytuacji przygotował oczywiście prezes Microsoftu, Satya Nadella. Przyznał on, że jego firma nadal będzie zatrudniać nowych pracowników, choć "wyłącznie w kluczowych obszarach". Wspomniał też o sztucznej inteligencji oraz o tym, jak pomoże ona w opracowaniu nowej platformy komputerowej. 

Zwolnienia mają być spowodowane ciągle zmieniającymi się warunkami na rynku oraz tym, że konsumenci starają się "robić więcej mniejszymi zasobami". Korporacja przygotowuje się też na recesję na niektórych rynkach, obniżając w nich inwestycje i przygotowując się na trudniejsze czasy.

Z drugiej strony mamy wciąż niesfinalizowane przejęcie Activision Blizzard, które kosztować będzie spółkę 70 miliardów dolarów.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   13:00, 20.01.2023
Cytat: logan23
ale pewnie jest to robione byle jak,

Myślę że to nie tak a przynajmniej nie do końca .Raczej ludzi na chybił trafił się nie zwalnia .Ci najbardziej zdolni , kompetentni i potrzebni firmie śpią spokojnie .Białe kołnierzyki aż takie głupie nie są żeby podcinać gałąź na której siedzą..

mrPack: W Japonii w metrze jest taki tłok że tej komóry nie da się nawet wyciągnąć. Zadziorny
0 kudoslogan23   @   13:47, 20.01.2023
Cytat: Barbarella.
Myślę że to nie tak a przynajmniej nie do końca .Raczej ludzi na chybił trafił się nie zwalnia .Ci najbardziej zdolni , kompetentni i potrzebni firmie śpią spokojnie .Białe kołnierzyki aż takie głupie nie są żeby podcinać gałąź na której siedzą..

Niestety ale jestem sceptyczny, ostatnie wydarzenia z Ubisoftem, wywołują wątpliwości, skoro firma z tak potężnymi grami w swoim portfelu szuka kogoś kto ich przejmie, że świadczy o tych białych kołnierzykach.
0 kudosKononowicziMajor   @   17:12, 21.01.2023
Jak zwalniają pracowników muszą mieć jakieś problemy z finasami. Kryzys jest odczuwalny w wielu brażach a gry na konsole czy PC zdrożały i to mocno. Staram myśleć się rozważnie i kupować gry w jak nalepszych cenach by nie przepłacać. Mam obawy że ceny gier za rok znowu wzrośnie. Bardzo lubię grać i teraz walczę z zaległościami i między czasie obserwuję co się dzieje na rynku gier.
0 kudoslogan23   @   21:10, 21.01.2023
Cytat: KononowicziMajor
Jak zwalniają pracowników muszą mieć jakieś problemy z finasami. Kryzys jest odczuwalny w wielu brażach a gry na konsole czy PC zdrożały i to mocno. Staram myśleć się rozważnie i kupować gry w jak nalepszych cenach by nie przepłacać. Mam obawy że ceny gier za rok znowu wzrośnie. Bardzo lubię grać i teraz walczę z zaległościami i między czasie obserwuję co się dzieje na rynku gier.

Tak przesadzą z cenami, że załamanie z 1983, to będzie pryszcz z porównaniu tym co nas czeka.
2 kudosfebra1976   @   17:38, 27.01.2023
Na tym forum już wiele razy wypowiadano się na ten temat. Ceny gier rosną, bo rosną koszty produkcji. Jeszcze kilkanaście lat temu produkcja i promocja gry z półki AAA to był koszt kilkunastu mln dolarów. Dzisiaj to są setki milionów i niepewny sukces. Możemy utyskiwać na politykę wydawniczą dużych firm ale często jesteśmy w sporym procencie temu winni. To my kupujemy kolejne duże drogie gry, bardzo często nie warte swojej ceny. 300 zł za grę na kilka godzin to dużo, ale 50h za tytuł z masą kontentu myślę że jest ok. Wybierajmy portfelami, wybierajmy ewolucje w grafice a nie pseudo rewolucje, gdzie deweloperzy nie nadążają za technologią miast wyciskać soki z tego co jest średnią występującą u graczy, mam na myśli hardware.
0 kudosshuwar   @   17:43, 27.01.2023
Racja. Wolę dobrą korytarzówkę z ciekawą fabułą, niż ogromny ale pusty open world stworzony za miliony kosmodolów.
0 kudoslogan23   @   19:56, 27.01.2023
Cytat: febra1976
Na tym forum już wiele razy wypowiadano się na ten temat. Ceny gier rosną, bo rosną koszty produkcji. Jeszcze kilkanaście lat temu produkcja i promocja gry z półki AAA to był koszt kilkunastu mln dolarów. Dzisiaj to są setki milionów i niepewny sukces. Możemy utyskiwać na politykę wydawniczą dużych firm ale często jesteśmy w sporym procencie temu winni. To my kupujemy kolejne duże drogie gry, bardzo często nie warte swojej ceny. 300 zł za grę na kilka godzin to dużo, ale 50h za tytuł z masą kontentu myślę że jest ok. Wybierajmy portfelami, wybierajmy ewolucje w grafice a nie pseudo rewolucje, gdzie deweloperzy nie nadążają za technologią miast wyciskać soki z tego co jest średnią występującą u graczy, mam na myśli hardware.

Mylisz się, to koszty utrzymana prezesów, białych kołnierzyków rosną, a nie koszty gier, wystarczyło zredukować obecność białych kołnierzyków o 99%, pozwalniać nikomu niepotrzebnych ludzi, nie rozbudowywać studiów do wielkich molochów itd, a koszty nie będą takie wielkie, A wymówki że rosną koszty produkcji gier, to zaledwie malutki procent, wydatków.
0 kudosTheCerbis   @   20:29, 27.01.2023
Cytat: febra1976
wybierajmy ewolucje w grafice a nie pseudo rewolucje
Dla mnie porządną ewolucją byłoby zapewnienie w każdej nowej grze AAA płynności powyżej 60 kl/s (a może i 120 - wiem, nieosiągalne obecnie na konsolach i standardowych zestawach PC). Ta płynność naprawdę robi sporą różnicę, zwłaszcza biorąc pod uwagę możliwości obecnych monitorów i telewizorów. A dostajemy jakieś Forspokeny czy inne twory z wymaganiami z kosmosu i 30 fpsami...
0 kudosBarbarella.   @   20:37, 27.01.2023
Cytat: TheCerbis
A dostajemy jakieś Forspokeny czy inne twory z wymaganiami z kosmosu i 30 fpsami.

...bo Nvidia chce sprzedać nowe karty z cenami z kosmosu. Poirytowany
2 kudosfebra1976   @   20:40, 27.01.2023
Cytat: logan23
A wymówki że rosną koszty produkcji gier, to zaledwie malutki procent, wydatków.

????
Rozumiem mości Loganie że jesteś w ścisłej czołówce forumowych malkontentów, spoczko masz do tego prawo. Czasami nawet masz sporo racji. Ale teraz pitolisz jak potłuczony, zafokusowałeś się na tych białych kołnierzykach i nie docierają do Ciebie suche fakty.
Liczyłeś kiedyś ile kosztują dewelopera pracownicy, czynsz za biura, zakup sprzętu, koszty licencji na muzykę, oprogramowanie, aktorów itd. Dodaj jeszcze reklamę i robi się spora sumka. Weź kalkulator i policz.
1 kudosBarbarella.   @   20:46, 27.01.2023
A Kroniki Myrtany zrobili bez miliardowego budżetu , supergra z fajnymi aktorami , Da się. Dumny I co tam liczyć ? Na zapałkach policzę. Zadziorny
1 kudoslogan23   @   23:31, 27.01.2023
Cytat: febra1976
Rozumiem mości Loganie że jesteś w ścisłej czołówce forumowych malkontentów, spoczko masz do tego prawo. Czasami nawet masz sporo racji. Ale teraz pitolisz jak potłuczony, zafokusowałeś się na tych białych kołnierzykach i nie docierają do Ciebie suche fakty.
Liczyłeś kiedyś ile kosztują dewelopera pracownicy, czynsz za biura, zakup sprzętu, koszty licencji na muzykę, oprogramowanie, aktorów itd. Dodaj jeszcze reklamę i robi się spora sumka. Weź kalkulator i policz.

Masz racje, to też pochłania duże koszty, czasem mam racje a czasem się mylę, Ale zawsze mogę liczyć na ciebie, że rzucić dobrymi faktami i argumentami, A malkomentem tak w 100% nie jestem. Uśmiech
0 kudosBarbarella.   @   08:12, 28.01.2023
Logan , pomogę Ci . Szczęśliwy
" Siedzi za stołem Nadzorcza Rada
Wielka , ogromna
Nic nie robi , pierdoły gada
Słuchaj Rado a ona nie słucha
I chciwość z rozpasanego jej brzucha bucha
I choćby przyszło tysiąc przelewów
I każdy miałby tysiąc dolarów
To nie wystarczy , tak są pazerni "

Adam Tuwim Dumny
1 kudosshuwar   @   09:17, 28.01.2023
Cytat: febra1976
Ale teraz pitolisz jak potłuczony
No nie mogę się z Febrą w tym momencie nie zgodzić.
Pomyśl Logan, 300 pracowników, każdy potrzebuje porządnego sprzętu do pracy, licencje na soft, utrzymanie i koszty studia nagrań, dubbingu, motion capture, 3 lata pracy i pensje 300 osób + ZUS + zdrowotne + podatki, Vaty, ogrzewanie, chłodzenie...

Kiedyś grę na Atari pisałem sam, w miesiąc i to nie było jakieś mega wyzwanie.
Taki polski LK Avalon wydawał kilka tytułów rocznie, większość gier była tworzona przez te same osoby (pamięta ktoś Janusza Pelca? Jego Robbo, Misję, Chaos Music Composer?). Teraz by stworzyć Wiedźmina 3 potrzeba było 1500 osób i 3,5 roku.

No to policzmy:
a) 1 osoba * 1 miesiąc * koszty = X
b) 1500 osób* 3,5 lat * 12 miesięcy * koszty = Y
Jak myślicie? Duża różnica będzie między X a Y?
1 kudosBarbarella.   @   09:32, 28.01.2023
Cytat: shuwar
No to policzmy:
a) 1 osoba * 1 miesiąc * koszty = X
b) 1500 osób* 3,5 lat * 12 miesięcy * koszty = Y
Jak myślicie? Duża różnica będzie między X a Y?


No jeżeli ta a} 1 osoba to prezes to różnica wyjdzie nam ZERO. Zadziorny Zdziwiony
Dodaj Odpowiedź