Każda umiejętność w Dying Light 2: Stay Human całkowicie zmienia przebieg rozgrywki
Deweloperzy Dying Light 2: Stay Human szlifują obecnie swoje nowe dzieło, a my dostaliśmy nieco nowych informacji na temat przebiegu rozgrywki.
Dying Light 2: Stay Human to najbardziej rozbudowany projekt wrocławskiego Techlandu. Jeden z deweloperów, Tymon Smektała, rozmawiał niedawno z redakcją magazynu EDGE, a podczas wywiadu poruszona została kwestia tego, co aktualnie robią twórcy oraz czego możemy spodziewać się po głównym bohaterze.
"Sprawdzamy wszystko w grze. Dying Light 2 jest pełen skomplikowanych, zazębiających się systemów, stworzonych przez setki ludzi - w pewnym momencie produkcji wszystkie zaczynają ze sobą współgrać, ale również zaczynasz dostrzegać przypadki, w których nie wszystko działa, jak powinno, chcesz to naprawić. Chodzi tu o proste poprawki, ale musisz wszystko sprawdzić i znaleźć jak najwięcej tego typu niedociągnięć. Te dodatkowe miesiące poświęcamy właśnie na to. Dodatkowo przygotujemy jakiś Easter Egg lub dwa", powiedział Smektała.
"Potrzebujemy nieco więcej miejsca, albo dodatkową wieżę, dzięki której lądowanie będzie lepsze. Musisz myśleć o załodze tak samo, jak myślisz o pasażerach, wiecie".
Jeśli chodzi o umiejętności, Smektała powiedział, że każda ma zmieniać w "znaczący sposób zabawę". Pozyskujesz je, a następnie od razu możesz je wypróbować na wrogach. "Trudno jest stworzyć kontynuację gry, w której jest taka krzywa mocy. Spędziłeś już 50, 100 lub 200 godzin na podnoszeniu umiejętności, a teraz musisz zrobić to samo od początku. W oryginale, niektóre umiejętności były wypełniaczami, tylko modyfikowały atrybuty. W Dying Light 2 każda umiejętność zmienia rozgrywkę. Prawie każda daje nowe zdolności, które możesz wypróbować na wrogach".
Jeśli chodzi o zmiany w istniejącej mechanice, jak np. lina z hakiem, będziemy mieć do dyspozycji bardziej realistyczną fizykę, w porównaniu do pierwowzoru. "W Dying Light 2 masz jakby linę Tarzana. Używasz jej do huśtania się, jest więcej fizyki. Masz więcej satysfakcji kiedy uprawiasz parkour, gdy zobaczysz spory skok przed sobą, a także coś, do czego możesz zaczepić hak, aby przedostać się na drugą stronę, a potem kontynuować".
"Rozumieliśmy to narzędzie od początku projektowania i staramy się znaleźć formułę, która pozwoli nam je zatrzymać, ale jednocześnie uczynić wsparciem rozgrywki, a nie jej dominacją".
Premiera Dying Light 2: Stay Human zaplanowana została na 4 lutego 2022 roku, a grać będziemy na PC, PS4, PS5, Xboksie One oraz Xboksach Series X|S.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler