Ray tracing w Gran Turismo 7 zobaczymy tylko w powtórkach
Przynajmniej takie są obecnie plany deweloperów Gran Turismo 7. Sytuacja może się jednak zmienić, albowiem do debiutu gry pozostało jeszcze sporo czasu.
Gran Turismo 7 będzie na pewno jedną z najlepiej wyglądających gier wyścigowych dostępnych na rynku. Jak się jednak właśnie dowiedzieliśmy, wszystkich walorów projektu nie będziemy w stanie docenić w każdym momencie. Deweloperzy postanowili bowiem ograniczyć zastosowanie ray-tracingu. Technologię tę ujrzymy wyłącznie w scenkach przerywnikowych.
W Gran Turismo 7 grać będziemy na PlayStation 4 oraz PlayStation 5. Nowa konsola - z oczywistych względów - jest znacznie szybsza od reprezentanta poprzedniej generacji. Gracze zastanawiali się zatem czy różnica w oprawie wizualnej będzie istotna. Choć pewne jest, że tak, wszystkich bajerów twórcy - najpewniej przez potrzebę skupiania się na dwóch platformach - nie są w stanie nam pokazać.
Brak technologii śledzenia promieni w rozgrywce potwierdził producent serii, Kazunori Yamauchi. Podczas wywiadu dla Game Watch twórca cyklu powiedział, że "póki co" możliwość podziwiania ray-tracingu dostępna będzie tylko w scenkach przerywnikowych. Jako że Yamauchi opisał obecny stan gry, dużo może się jeszcze zmienić do jej premiery, a także po niej. Deweloperzy na pewno przez długi czas rozwijać będą swoje dzieło.
Premiera Gran Turismo 7 zaplanowana została na 4 marca 2022 roku, a grać będziemy na PS4 i PS5. Gra wymagać będzie połączenia z siecią we wszystkich trybach rankingowych, a bawić będziemy się między platformami.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler